Zobrazit minimální záznam

Fanfiction phenomenon in perspective of historical sociology
dc.contributor.advisorŠalanda, Bohuslav
dc.creatorProfantová, Daniela
dc.date.accessioned2020-08-17T13:55:44Z
dc.date.available2020-08-17T13:55:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106993
dc.description.abstractFenomén fanfikce v historicko-sociologické Perspektivě Práce představuje fanfikci jako globální fenomén plně rozvinutý a přizpůsobený internetu jako svému vlastnímu prostředí. Fanfikci definuje vztahem k "internetovému fanfikčnímu společenství". Toto společenství charakterizují specifické formy komunikace, z nichž nejdůležitější je zvláštní forma aktivního čtenářství, ve které splývá autor, čtenář a kritik. Současnému plně vyjádřenému a rozvinutému tvaru internetové fanfikce neporozumíme bez zřetele k jejímu vývoji. Ten je spjat s novými formami masového fanouškovství, s fandomy, fanziny a cony a promítá se zásadně do žargonu společenství a trvalosti forem komunikace, které technický vývoj už vlastně antikvoval. Práce diskutuje interpretaci fanfikčního společenství jako subkultury a pojednává komunikační strategie, které udržují depolitizaci a egalitářství fanfikčního společenství a oddělují aktivismus spojený s odmítáním represivního uplatňování autorských práv a omezováním svobody internetu od vlastní fanfikční arény. Interpretuje fanfikční autorství jako jednu z rozmanitých forem autorství, které se rozvinuly v rámci moderního pojetí autorství.cs_CZ
dc.description.abstractFanfiction Phenomenon in Perspective of Historical Sociology My thesis presents fanfiction as a global phenomenon fully matured and adapted to the internet as its own milieu. It defines fanfiction in relation to the community that I call "online fanfiction community". It is characterized by specific forms of communication, most importantly: a specific form of active readership, where author, reader and critic merge together. Today, the full-blown sphere of internet fanfiction cannot be understood without noting its development which is tied to a new way of being an active fan in the era of mass culture. This way is characterized by fandoms, fanzines and cons which established fanspeak and forms of communication that stayed the same despite the development of new technologies. My thesis also discusses the interpretation of online fanfiction community as a subculture. It describes the strategies used by the community to keep itself apolitical and egalitarian and also these to keep activism of the fight against the repressive concept of copyright law and internet censorship separate from the fanfiction arena. My thesis also interprets fanfiction authorship as one of many concepts of authorship that are present in the frame of modernity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectfanfictionen_US
dc.subjectauthorshipen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectfandomen_US
dc.subjectfanfikcecs_CZ
dc.subjectautorstvícs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectfandomcs_CZ
dc.titleFenomén fanfikce v historicko-sociologické perspektivěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-10
dc.description.departmentPracoviště Historické sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Historical Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId197086
dc.title.translatedFanfiction phenomenon in perspective of historical sociologyen_US
dc.contributor.refereeNěmecký, Marek
dc.identifier.aleph002282240
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorical Sociologyen_US
thesis.degree.disciplineHistorická sociologiecs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Pracoviště Historické sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Historical Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorická sociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistorical Sociologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFenomén fanfikce v historicko-sociologické Perspektivě Práce představuje fanfikci jako globální fenomén plně rozvinutý a přizpůsobený internetu jako svému vlastnímu prostředí. Fanfikci definuje vztahem k "internetovému fanfikčnímu společenství". Toto společenství charakterizují specifické formy komunikace, z nichž nejdůležitější je zvláštní forma aktivního čtenářství, ve které splývá autor, čtenář a kritik. Současnému plně vyjádřenému a rozvinutému tvaru internetové fanfikce neporozumíme bez zřetele k jejímu vývoji. Ten je spjat s novými formami masového fanouškovství, s fandomy, fanziny a cony a promítá se zásadně do žargonu společenství a trvalosti forem komunikace, které technický vývoj už vlastně antikvoval. Práce diskutuje interpretaci fanfikčního společenství jako subkultury a pojednává komunikační strategie, které udržují depolitizaci a egalitářství fanfikčního společenství a oddělují aktivismus spojený s odmítáním represivního uplatňování autorských práv a omezováním svobody internetu od vlastní fanfikční arény. Interpretuje fanfikční autorství jako jednu z rozmanitých forem autorství, které se rozvinuly v rámci moderního pojetí autorství.cs_CZ
uk.abstract.enFanfiction Phenomenon in Perspective of Historical Sociology My thesis presents fanfiction as a global phenomenon fully matured and adapted to the internet as its own milieu. It defines fanfiction in relation to the community that I call "online fanfiction community". It is characterized by specific forms of communication, most importantly: a specific form of active readership, where author, reader and critic merge together. Today, the full-blown sphere of internet fanfiction cannot be understood without noting its development which is tied to a new way of being an active fan in the era of mass culture. This way is characterized by fandoms, fanzines and cons which established fanspeak and forms of communication that stayed the same despite the development of new technologies. My thesis also discusses the interpretation of online fanfiction community as a subculture. It describes the strategies used by the community to keep itself apolitical and egalitarian and also these to keep activism of the fight against the repressive concept of copyright law and internet censorship separate from the fanfiction arena. My thesis also interprets fanfiction authorship as one of many concepts of authorship that are present in the frame of modernity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Historické sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022822400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV