Zobrazit minimální záznam

Delimitation of catchment areas for elementary schools in Czechia: case study of cities Děčín and Teplice
dc.contributor.advisorNetrdová, Pavlína
dc.creatorHoušková, Zuzana
dc.date.accessioned2019-06-28T10:02:33Z
dc.date.available2019-06-28T10:02:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106875
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezování školských obvodů v Česku. Cílem je představit a diskutovat tuto problematiku a na konkrétních příkladech prezentovat strategie, které obce pro vymezování používají. Jako případové studie byla zvolena města Děčín a Teplice. Z každého města byly vybrány čtyři školské vyhlášky, které byly zpracovány do map. Z výzkumu vyplývá, že školské obvody jsou v obou městech tvořeny podobným způsobem a hranice obvodů tvoří převážně hranice městských částí, dopravní komunikace či přírodní bariéra. Ve vyhláškách byly nalezeny pravděpodobné chyby způsobené nejspíše špatnou formulací textu nebo nepozorností úředníků. Součástí práce jsou také mapy, které byly vytvořeny pro snadnější odhalení chyb ve vyhláškách měst. V Děčíně i Teplicích byla vybrána jedna škola s rizikem segregace dětí z hlediska národnostních menšin. 23.4 2019 bylo provedeno terénní šetření. Z šetření vyplynulo, že na jedné z vybraných škol se k segregaci schyluje, v současné době je ve vyšších třídách poměr národnostních menšin 30 %, v prvních a druhých třídách je poměr menšin nad 50 %. Výsledky šetření potvrdili i místní pedagogičtí pracovníci. Výsledky práce jsou vhodnou úvodní studií pro navazující diplomovou práci.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the problem of creating school catchment areas in Czechia. The aim is to present and discuss the strategies used by the municipalities for defining the school catchment areas on selected examples. Cities Děčín and Teplice have been chosen as case studies. Four school decrees have been selected from each city and maps have been created based on these. My research shows that school catchment areas are created in a similar ways in both cities, and the boundaries of catchment areas are predominantly the boundaries of urban areas, traffic communications, or natural barriers. In the decrees, possible errors were found likely caused by poor wording or inadvertently introduced by the officials. The work also includes maps that have been created to simplify the detection of errors in city decrees. In both Děčín and Teplice, one school has been selected with respect to the risk of segregation of children from the perspective of national minorities. Field survey has been made on 23.4 2019. The investigation has shown that at one of the selected schools, segregation is starting to happen. Currently, the proportion of national minorities is 30% in the higher classes, with minority ratios above 50% in the first and second classes. The results of the investigation have been also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectcatchment areaen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectCzechiaen_US
dc.subjectspádový obvodcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectČeskocs_CZ
dc.titleVymezování spádových obvodů základních škol v Česku: případová studie měst Děčín a Teplicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-07
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208901
dc.title.translatedDelimitation of catchment areas for elementary schools in Czechia: case study of cities Děčín and Tepliceen_US
dc.contributor.refereeŠifta, Miroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezování školských obvodů v Česku. Cílem je představit a diskutovat tuto problematiku a na konkrétních příkladech prezentovat strategie, které obce pro vymezování používají. Jako případové studie byla zvolena města Děčín a Teplice. Z každého města byly vybrány čtyři školské vyhlášky, které byly zpracovány do map. Z výzkumu vyplývá, že školské obvody jsou v obou městech tvořeny podobným způsobem a hranice obvodů tvoří převážně hranice městských částí, dopravní komunikace či přírodní bariéra. Ve vyhláškách byly nalezeny pravděpodobné chyby způsobené nejspíše špatnou formulací textu nebo nepozorností úředníků. Součástí práce jsou také mapy, které byly vytvořeny pro snadnější odhalení chyb ve vyhláškách měst. V Děčíně i Teplicích byla vybrána jedna škola s rizikem segregace dětí z hlediska národnostních menšin. 23.4 2019 bylo provedeno terénní šetření. Z šetření vyplynulo, že na jedné z vybraných škol se k segregaci schyluje, v současné době je ve vyšších třídách poměr národnostních menšin 30 %, v prvních a druhých třídách je poměr menšin nad 50 %. Výsledky šetření potvrdili i místní pedagogičtí pracovníci. Výsledky práce jsou vhodnou úvodní studií pro navazující diplomovou práci.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the problem of creating school catchment areas in Czechia. The aim is to present and discuss the strategies used by the municipalities for defining the school catchment areas on selected examples. Cities Děčín and Teplice have been chosen as case studies. Four school decrees have been selected from each city and maps have been created based on these. My research shows that school catchment areas are created in a similar ways in both cities, and the boundaries of catchment areas are predominantly the boundaries of urban areas, traffic communications, or natural barriers. In the decrees, possible errors were found likely caused by poor wording or inadvertently introduced by the officials. The work also includes maps that have been created to simplify the detection of errors in city decrees. In both Děčín and Teplice, one school has been selected with respect to the risk of segregation of children from the perspective of national minorities. Field survey has been made on 23.4 2019. The investigation has shown that at one of the selected schools, segregation is starting to happen. Currently, the proportion of national minorities is 30% in the higher classes, with minority ratios above 50% in the first and second classes. The results of the investigation have been also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code4


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV