Show simple item record

The visualization of basic shapes of organic molecules
dc.contributor.advisorTeplá, Milada
dc.creatorAndrlíková, Věra
dc.date.accessioned2019-06-27T09:49:59Z
dc.date.available2019-06-27T09:49:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106832
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výukou tématu vizualizace tvarů molekul v organické chemii a typy vazeb v souvislosti s orbitaly na gymnáziích. Teoretická část zkoumá zařazení tématu vizualizace tvarů molekul v RVP G a ŠVP několika vybraných gymnázií. V rámci obsahu vizualizace je kladen důraz na molekuly alkanů, alkenů a alkynů, vazby v nich (jednoduchá, dvojná a trojná vazba) a souvislost s orbitaly a hybridizací při vzniku těchto vazeb. Teoretická část dále obsahuje soubor hodnotících kritérií pro analýzu vybraných didaktických prostředků. Praktická část se věnuje hodnocení vybraných didaktických prostředků (učebnice, mobilní aplikace pro chytré telefony, webové stránky a videa). Analýza je provedena na základě hodnotících kritérií uvedených v teoretické části. Dále se praktická část zabývá didaktickým zpracováním vyučovací hodiny, která se věnuje tématu tvary molekul a vazby v nich. V návrhu hodiny je kladen důraz na vizualizaci molekul.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on teaching using visualization of shapes of molecules in organic chemistry in contexts with orbitals at grammar schools. The theoretical part explores the classification of the topic in the Czech Framework Education Programme as well as in selected grammar school curricula. Within the content of the visualization, the emphasis is placed on molecules of alkanes, alkenes and alkynes, bonds (single, double and triple bonds) and the association with molecular orbitals and hybridization. The theoretical part also dedicates to a set of criteria for analysis of didactic materials. The practical part devotes to evaluation of selected didactic materials (textbooks, mobile applications for smartphones, websites and videos). The analysis was based on criteria given in the theoretical part. The practical part deals more deeply with the practical processing of lesson which devotes to the topic of shapes of molecules and bonds. The visualisation of molecules plays a key role in the proposed lesson plan.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectVisualizationen_US
dc.subjectOrganic chemistryen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectShapes of moleculesen_US
dc.subjectMobile applicationsen_US
dc.subjectVizualizacecs_CZ
dc.subjectOrganická chemiecs_CZ
dc.subjectVýukacs_CZ
dc.subjectTvary molekulcs_CZ
dc.subjectMobilní aplikacecs_CZ
dc.titleVizualizace základních tvarů molekul v organické chemiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-06
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId207997
dc.title.translatedThe visualization of basic shapes of organic moleculesen_US
dc.contributor.refereeJanoušková, Svatava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá výukou tématu vizualizace tvarů molekul v organické chemii a typy vazeb v souvislosti s orbitaly na gymnáziích. Teoretická část zkoumá zařazení tématu vizualizace tvarů molekul v RVP G a ŠVP několika vybraných gymnázií. V rámci obsahu vizualizace je kladen důraz na molekuly alkanů, alkenů a alkynů, vazby v nich (jednoduchá, dvojná a trojná vazba) a souvislost s orbitaly a hybridizací při vzniku těchto vazeb. Teoretická část dále obsahuje soubor hodnotících kritérií pro analýzu vybraných didaktických prostředků. Praktická část se věnuje hodnocení vybraných didaktických prostředků (učebnice, mobilní aplikace pro chytré telefony, webové stránky a videa). Analýza je provedena na základě hodnotících kritérií uvedených v teoretické části. Dále se praktická část zabývá didaktickým zpracováním vyučovací hodiny, která se věnuje tématu tvary molekul a vazby v nich. V návrhu hodiny je kladen důraz na vizualizaci molekul.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on teaching using visualization of shapes of molecules in organic chemistry in contexts with orbitals at grammar schools. The theoretical part explores the classification of the topic in the Czech Framework Education Programme as well as in selected grammar school curricula. Within the content of the visualization, the emphasis is placed on molecules of alkanes, alkenes and alkynes, bonds (single, double and triple bonds) and the association with molecular orbitals and hybridization. The theoretical part also dedicates to a set of criteria for analysis of didactic materials. The practical part devotes to evaluation of selected didactic materials (textbooks, mobile applications for smartphones, websites and videos). The analysis was based on criteria given in the theoretical part. The practical part deals more deeply with the practical processing of lesson which devotes to the topic of shapes of molecules and bonds. The visualisation of molecules plays a key role in the proposed lesson plan.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV