dc.contributor.advisor | Teplá, Milada | |
dc.creator | Andrlíková, Věra | |
dc.date.accessioned | 2019-06-27T09:49:59Z | |
dc.date.available | 2019-06-27T09:49:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106832 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá výukou tématu vizualizace tvarů molekul v organické chemii a typy vazeb v souvislosti s orbitaly na gymnáziích. Teoretická část zkoumá zařazení tématu vizualizace tvarů molekul v RVP G a ŠVP několika vybraných gymnázií. V rámci obsahu vizualizace je kladen důraz na molekuly alkanů, alkenů a alkynů, vazby v nich (jednoduchá, dvojná a trojná vazba) a souvislost s orbitaly a hybridizací při vzniku těchto vazeb. Teoretická část dále obsahuje soubor hodnotících kritérií pro analýzu vybraných didaktických prostředků. Praktická část se věnuje hodnocení vybraných didaktických prostředků (učebnice, mobilní aplikace pro chytré telefony, webové stránky a videa). Analýza je provedena na základě hodnotících kritérií uvedených v teoretické části. Dále se praktická část zabývá didaktickým zpracováním vyučovací hodiny, která se věnuje tématu tvary molekul a vazby v nich. V návrhu hodiny je kladen důraz na vizualizaci molekul. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on teaching using visualization of shapes of molecules in organic chemistry in contexts with orbitals at grammar schools. The theoretical part explores the classification of the topic in the Czech Framework Education Programme as well as in selected grammar school curricula. Within the content of the visualization, the emphasis is placed on molecules of alkanes, alkenes and alkynes, bonds (single, double and triple bonds) and the association with molecular orbitals and hybridization. The theoretical part also dedicates to a set of criteria for analysis of didactic materials. The practical part devotes to evaluation of selected didactic materials (textbooks, mobile applications for smartphones, websites and videos). The analysis was based on criteria given in the theoretical part. The practical part deals more deeply with the practical processing of lesson which devotes to the topic of shapes of molecules and bonds. The visualisation of molecules plays a key role in the proposed lesson plan. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Visualization | en_US |
dc.subject | Organic chemistry | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Shapes of molecules | en_US |
dc.subject | Mobile applications | en_US |
dc.subject | Vizualizace | cs_CZ |
dc.subject | Organická chemie | cs_CZ |
dc.subject | Výuka | cs_CZ |
dc.subject | Tvary molekul | cs_CZ |
dc.subject | Mobilní aplikace | cs_CZ |
dc.title | Vizualizace základních tvarů molekul v organické chemii | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-06 | |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 207997 | |
dc.title.translated | The visualization of basic shapes of organic molecules | en_US |
dc.contributor.referee | Janoušková, Svatava | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Chemistry Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá výukou tématu vizualizace tvarů molekul v organické chemii a typy vazeb v souvislosti s orbitaly na gymnáziích. Teoretická část zkoumá zařazení tématu vizualizace tvarů molekul v RVP G a ŠVP několika vybraných gymnázií. V rámci obsahu vizualizace je kladen důraz na molekuly alkanů, alkenů a alkynů, vazby v nich (jednoduchá, dvojná a trojná vazba) a souvislost s orbitaly a hybridizací při vzniku těchto vazeb. Teoretická část dále obsahuje soubor hodnotících kritérií pro analýzu vybraných didaktických prostředků. Praktická část se věnuje hodnocení vybraných didaktických prostředků (učebnice, mobilní aplikace pro chytré telefony, webové stránky a videa). Analýza je provedena na základě hodnotících kritérií uvedených v teoretické části. Dále se praktická část zabývá didaktickým zpracováním vyučovací hodiny, která se věnuje tématu tvary molekul a vazby v nich. V návrhu hodiny je kladen důraz na vizualizaci molekul. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on teaching using visualization of shapes of molecules in organic chemistry in contexts with orbitals at grammar schools. The theoretical part explores the classification of the topic in the Czech Framework Education Programme as well as in selected grammar school curricula. Within the content of the visualization, the emphasis is placed on molecules of alkanes, alkenes and alkynes, bonds (single, double and triple bonds) and the association with molecular orbitals and hybridization. The theoretical part also dedicates to a set of criteria for analysis of didactic materials. The practical part devotes to evaluation of selected didactic materials (textbooks, mobile applications for smartphones, websites and videos). The analysis was based on criteria given in the theoretical part. The practical part deals more deeply with the practical processing of lesson which devotes to the topic of shapes of molecules and bonds. The visualisation of molecules plays a key role in the proposed lesson plan. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |