Vzdělávání sester v intenzivní péči
Education of nurses in intensive care
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106808Identifikátory
SIS: 192529
Kolekce
- Kvalifikační práce [4552]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnadová, Alice
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Intenzivní péče
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
5. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Intenzivní péče, vzdělávání v intenzivní péči, motivace sester ke vzdělávání v intenzivní péčiKlíčová slova (anglicky)
Intensive care, education in intensive care, an motivation of nurses for education in intensive careUvedení do problémů: V současné době je vzdělávání sester věnována stále větší pozornost. Děje se tak ze strany kompetentních orgánů ve vedení samotného resortu zdravotnictví, ze strany pedagogů, ze strany samotných sester, ale i nemocných. Stále je palčivý nedostatek sester snad ve všech oborech a nemocnicích. Nynější situace ve zdravotnictví se pomalu vyrovnává se změnami v oblasti vzdělávání a teprve čas ukáže, jestli změny byly nastaveny správným směrem a pomohou k přílivu kvalifikovaného personálu do nemocnic. Cíle: hlavním cílem mojí diplomové práce bylo zjistit motivaci sester ke specializačnímu studiu v intenzivní péči při zaměstnání. Dílčím cílem číslo jedna bylo zjistit, jestli se sestry vzdělávají v rámci celoživotního vzdělávání. Dílčím cílem číslo dva bylo zmapovat, co sestry v současné době nejvíce zatěžuje při jejich práci v intenzivní péči. Metodologie: Zvoleno bylo kvantitativní šetření pomocí dotazníků vlastní konstrukce, které probíhalo v populaci sester pracujících v intenzivní péči. Výsledky: Z výsledků šetření vyplynulo, že hlavním důvodem sester pro studium při zaměstnání byla skutečnost, že potřebovaly peníze na studium, chtěly mít více času na vlastní zájmy a měly placené volno před zkouškami. Sestry se rovněž vzdělávají v rámci celoživotního vzdělávání. Nejčastěji...
Introduction of problems: At present, nursing education is being given increasing attention. This is done by the management of the health service itself, by the teachers, by the nurses themselves, but also by the sick. There is still a burning shortage of nurses in all disciplines and hospitals. The current healthcare situation is slowly coping with changes in education, and only time will show whether changes have been set in the right direction and will help to infiltrate qualified staff into hospitals Goals: The main goal of my diploma thesis was to find out the motivation of nurses for specialization study in intensive care at work. The partial goal number one was to find out if nurses are educated in lifelong learning. Sub-goal number two was to map what nurses are currently the most burdened in their intensive care work. Methodology: A quantitative survey was carried out using custom-built questionnaires that were conducted in the intensive care nursing population Results: The results of the survey showed that the main reason nurses for intensive care intensive care were the fact that they needed money to study, wanted more time for their interests and paid leave before the exams. Nurses have also been trained in lifelong learning. They most often used e-learning education. Most nurses have...