Show simple item record

Assessing the effectiveness of selected compensatory aids for combined vision and hearing impairment
dc.contributor.advisorŠumníková, Pavlína
dc.creatorBertlová, Barbora
dc.date.accessioned2019-06-21T07:32:52Z
dc.date.available2019-06-21T07:32:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106533
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zhodnotit efektivitu vybraných kompenzačních pomůcek pro osoby s kombinovaným postižením zraku a sluchu. Spektrum kompenzačních pomůcek bylo pro účely této práce vybráno na základě rešerše literatury na téma kompenzačních pomůcek. Oblasti využití kompenzačních pomůcek byly zúženy na pomůcky pro přístup k informacím a pomůcky pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb uživatelů. Jejich efektivita byla posuzována bodovým systémem hodnocení. Hodnocenými kategoriemi byly: druh výstupu pomůcky, možnosti užití venku či uvnitř, samostatnost pomůcky, velikost pomůcky, potřeba znalosti Braillova bodového písma, zdroj pomůcky a její úhrada. Výsledky výzkumného šetření byly konzultovány s třemi konzultanty, kteří mají osobní zkušenost s postižením a odpovídající vysokoškolské vzdělání. Výzkumné šetření této práce tvoří komentované hodnocení jednotlivých pomůcek podložené názory konzultantů. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to evaluate the effectiveness of selected compensatory aids for people with combined vision and hearing impairment. The spectrum of compensation aids was chosen for the purposes of this work on the basis of a literature review on the topic of compensatory aids. The Areas of use of the compensatory aids have been reduced to information access aids and spatial orientation aids and separate user movement. Their effectiveness was assessed by a scoring system. The categories evaluated were: the type of instrument output, the possibility of using it outdoors or indoors, the autonomy of the device, the size of the device, the need of knowledge of Braille, the source of the device and its payment. The results of the research were consulted with three consultants who have personal disability experience and a corresponding university degree. The investigation research of this thesis consists of a commented assessment of individual tools supported by the opinions of consultants. Last but not least, the thesis includes concrete conclusions and recommendations for practice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDeaf-Blindnessen_US
dc.subjectmultiple disabilitiesen_US
dc.subjectcompensatory aidsen_US
dc.subjectorientation and mobility trainingen_US
dc.subjectaccess to informationen_US
dc.subjectHluchoslepotacs_CZ
dc.subjectkombinované postiženícs_CZ
dc.subjectkompenzační pomůckacs_CZ
dc.subjectprostorová orientace a samostatný pohybcs_CZ
dc.subjectpřístup k informacímcs_CZ
dc.titlePosouzení míry efektivity kompenzačních pomůcek při kombinované vadě zraku a sluchucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-31
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201082
dc.title.translatedAssessing the effectiveness of selected compensatory aids for combined vision and hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je zhodnotit efektivitu vybraných kompenzačních pomůcek pro osoby s kombinovaným postižením zraku a sluchu. Spektrum kompenzačních pomůcek bylo pro účely této práce vybráno na základě rešerše literatury na téma kompenzačních pomůcek. Oblasti využití kompenzačních pomůcek byly zúženy na pomůcky pro přístup k informacím a pomůcky pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb uživatelů. Jejich efektivita byla posuzována bodovým systémem hodnocení. Hodnocenými kategoriemi byly: druh výstupu pomůcky, možnosti užití venku či uvnitř, samostatnost pomůcky, velikost pomůcky, potřeba znalosti Braillova bodového písma, zdroj pomůcky a její úhrada. Výsledky výzkumného šetření byly konzultovány s třemi konzultanty, kteří mají osobní zkušenost s postižením a odpovídající vysokoškolské vzdělání. Výzkumné šetření této práce tvoří komentované hodnocení jednotlivých pomůcek podložené názory konzultantů. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to evaluate the effectiveness of selected compensatory aids for people with combined vision and hearing impairment. The spectrum of compensation aids was chosen for the purposes of this work on the basis of a literature review on the topic of compensatory aids. The Areas of use of the compensatory aids have been reduced to information access aids and spatial orientation aids and separate user movement. Their effectiveness was assessed by a scoring system. The categories evaluated were: the type of instrument output, the possibility of using it outdoors or indoors, the autonomy of the device, the size of the device, the need of knowledge of Braille, the source of the device and its payment. The results of the research were consulted with three consultants who have personal disability experience and a corresponding university degree. The investigation research of this thesis consists of a commented assessment of individual tools supported by the opinions of consultants. Last but not least, the thesis includes concrete conclusions and recommendations for practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV