Zobrazit minimální záznam

Map use according to the students' level of mathematical skills
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorŠvubová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-03-25T19:16:55Z
dc.date.available2021-03-25T19:16:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106516
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se řadí mezi studie věnující se problematice mapových dovedností. Zaměřuje se na dovednost práce s tematickými mapami - konkrétně kartogramem a kartodiagramem - a hledá odpovědi na otázky ohledně míry vlivu matematických dovedností a znalostí právě na tyto mapové dovednosti. Hlavním cílem této práce je pomocí didaktického testu mapových a matematických dovedností podrobně prozkoumat korelaci těchto dvou proměnných a vliv úspěšnosti v dané matematické dovednosti v matematické části testu na úspěšnost v otázkách v mapové části testu tyto dovednosti využívající. V teoretické části práce byly podrobně analyzovány a vymezeny matematické dovednosti, které uživatel tematické mapy potřebuje pro správnou práci s ní. Vzhledem k tomu, že pro různé kartografické vyjadřovací metody jsou klíčové jiné matematické dovednosti, byl vytvořen podrobný seznam těchto dovedností pro čtyři nejvyužívanější vyjadřovací metody - metodou liniových znaků, plošných znaků, kartogram a kartodiagram. Hlavní část práce se potom věnuje plošnému testování mapových a matematických dovedností mezi žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. V mapové části test ověřuje čtení, analýzu a interpretaci kartogramu a kartodiagramu, v druhé části potom matematické dovednosti...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented diploma thesis belongs to studies that deals with map skills. This thesis focuses on thematic maps - namely the choropleth map and proportional symbol map - and research correlation between map skills and mathematical skills. The main aim is to research correlation between these two variables using didactic test. This thesis also researches the effect of success in a given mathematical skill in the mathematical part of the test on success rate in questions that examine that skill in the map part of the test. In the theoretical part of the thesis, the mathematical skills that are needed while working with maps were defined and analysed. Given that various mathematical skills are needed while working with various cartographic expression methods, detailed list of these skill has been developed for the four most widely used cartographic methods - flow map, area class map, choropleth map and proportional symbol map. The main part of the thesis is devoted to general testing of map and mathematical skills among pupils in the ninth grade of elementary schools and corresponding class of grammar schools. In the first part the test verified reading, analysing and interpretation of choropleth map and proportional symbol map, in the second part the mathematical skills used while working with these...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmap skillsen_US
dc.subjectmathematical skillsen_US
dc.subjectgeography educationen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectmapové dovednostics_CZ
dc.subjectmatematické dovednostics_CZ
dc.subjectgeografické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.titlePráce s mapou v závislosti na matematických dovednostech žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-31
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId186457
dc.title.translatedMap use according to the students' level of mathematical skillsen_US
dc.contributor.refereeŘezníčková, Dana
dc.identifier.aleph002280957
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematikycs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se řadí mezi studie věnující se problematice mapových dovedností. Zaměřuje se na dovednost práce s tematickými mapami - konkrétně kartogramem a kartodiagramem - a hledá odpovědi na otázky ohledně míry vlivu matematických dovedností a znalostí právě na tyto mapové dovednosti. Hlavním cílem této práce je pomocí didaktického testu mapových a matematických dovedností podrobně prozkoumat korelaci těchto dvou proměnných a vliv úspěšnosti v dané matematické dovednosti v matematické části testu na úspěšnost v otázkách v mapové části testu tyto dovednosti využívající. V teoretické části práce byly podrobně analyzovány a vymezeny matematické dovednosti, které uživatel tematické mapy potřebuje pro správnou práci s ní. Vzhledem k tomu, že pro různé kartografické vyjadřovací metody jsou klíčové jiné matematické dovednosti, byl vytvořen podrobný seznam těchto dovedností pro čtyři nejvyužívanější vyjadřovací metody - metodou liniových znaků, plošných znaků, kartogram a kartodiagram. Hlavní část práce se potom věnuje plošnému testování mapových a matematických dovedností mezi žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. V mapové části test ověřuje čtení, analýzu a interpretaci kartogramu a kartodiagramu, v druhé části potom matematické dovednosti...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented diploma thesis belongs to studies that deals with map skills. This thesis focuses on thematic maps - namely the choropleth map and proportional symbol map - and research correlation between map skills and mathematical skills. The main aim is to research correlation between these two variables using didactic test. This thesis also researches the effect of success in a given mathematical skill in the mathematical part of the test on success rate in questions that examine that skill in the map part of the test. In the theoretical part of the thesis, the mathematical skills that are needed while working with maps were defined and analysed. Given that various mathematical skills are needed while working with various cartographic expression methods, detailed list of these skill has been developed for the four most widely used cartographic methods - flow map, area class map, choropleth map and proportional symbol map. The main part of the thesis is devoted to general testing of map and mathematical skills among pupils in the ninth grade of elementary schools and corresponding class of grammar schools. In the first part the test verified reading, analysing and interpretation of choropleth map and proportional symbol map, in the second part the mathematical skills used while working with these...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantHavelková, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022809570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV