Show simple item record

Ride out of municipalities in the Czechia to work based on time and distance: Its development in 1991 - 2011.
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorDolák, Štěpán
dc.date.accessioned2019-06-19T09:59:27Z
dc.date.available2019-06-19T09:59:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106430
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem dojížďky do zaměstnání se zaměřením na vzdálenost a čas pracovní dojížďky. V práci jsou za pomoci domácí a zahraniční literatury podrobně diskutovány jednotlivé aspekty, které ovlivňují čas a vzdálenost pracovní dojížďky a způsob jakým se pracovní dojížďka postupem času proměňovala. V analytické části práce byla, s využitím výsledků SLDB, pro všechny obce Česka vypočtena vážená průměrná vzdálenost a vážený průměrný čas dojížďky do zaměstnání v letech 2001 a 2011 s cílem odpověď na dosud nezodpovězenou otázku, jak daleko, a jak dlouho obyvatelé Česka dojíždí do zaměstnání, a zároveň jaké jsou regionální rozdíly těchto aspektů. Analyzován je však i časový vývoj dané problematiky a závěrečné výstupy jsou prezentovány pomocí tabelárních přehledů a kartografických metod. Finálním výstupem diplomové práce je typologie obcí podle aspektů vzdálenosti a času pracovní dojížďky, v níž jsou obce rozděleny do 9 typů. Prokázalo se, že kilometrická vzdálenost dojížďky se zvyšovala a čas dojížďky snižoval, avšak výsledky se vyznačují značnými regionálními rozdíly. Důvodem jsou především dopravní kongesce v zázemí velkých center. Klíčová slova: dojížďka do zaměstnání, čas dojížďky, vzdálenost dojížďky, dojížďková typologie obcí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with a commuting to work phenomenon and is focused on distance and time consumption of the commuting. In the thesis, with the help of domestic and foreign literature, individual aspects that influence time and distance of work commuting are discussed in detail as well as how has the work commuting changed in time. In the analytical part, using the results of the SLDB, the weighted average distance and weighted average time of commuting to work was calculated for all Czech municipalities in years 2001 and 2011 with the aim of answering an unanswered question of how far and how long the Czechs commute to work, and what are the regional differences of these aspects. Also the time development of the issue is analyzed and the final outputs are presented using tabular overviews and cartographic methods. The final output of the thesis is a typology of municipalities based on aspects of distance and time of commuting, in which municipalities are divided into 9 types. Work commuting kilometer distance has been proven to increase and commuting time to decrease, but the results are significantly different in each region. This is mainly due to traffic congestions in large cities as well as the construction of speed transport infrastructure. Keywords: commuting to work, commuting time,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVyjížďka z obcí Česka do zaměstnání na základě času a vzdálenosti: Její vývoj v letech 1991 - 2011.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-29
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId187323
dc.title.translatedRide out of municipalities in the Czechia to work based on time and distance: Its development in 1991 - 2011.en_US
dc.contributor.refereeKraft, Stanislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem dojížďky do zaměstnání se zaměřením na vzdálenost a čas pracovní dojížďky. V práci jsou za pomoci domácí a zahraniční literatury podrobně diskutovány jednotlivé aspekty, které ovlivňují čas a vzdálenost pracovní dojížďky a způsob jakým se pracovní dojížďka postupem času proměňovala. V analytické části práce byla, s využitím výsledků SLDB, pro všechny obce Česka vypočtena vážená průměrná vzdálenost a vážený průměrný čas dojížďky do zaměstnání v letech 2001 a 2011 s cílem odpověď na dosud nezodpovězenou otázku, jak daleko, a jak dlouho obyvatelé Česka dojíždí do zaměstnání, a zároveň jaké jsou regionální rozdíly těchto aspektů. Analyzován je však i časový vývoj dané problematiky a závěrečné výstupy jsou prezentovány pomocí tabelárních přehledů a kartografických metod. Finálním výstupem diplomové práce je typologie obcí podle aspektů vzdálenosti a času pracovní dojížďky, v níž jsou obce rozděleny do 9 typů. Prokázalo se, že kilometrická vzdálenost dojížďky se zvyšovala a čas dojížďky snižoval, avšak výsledky se vyznačují značnými regionálními rozdíly. Důvodem jsou především dopravní kongesce v zázemí velkých center. Klíčová slova: dojížďka do zaměstnání, čas dojížďky, vzdálenost dojížďky, dojížďková typologie obcí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with a commuting to work phenomenon and is focused on distance and time consumption of the commuting. In the thesis, with the help of domestic and foreign literature, individual aspects that influence time and distance of work commuting are discussed in detail as well as how has the work commuting changed in time. In the analytical part, using the results of the SLDB, the weighted average distance and weighted average time of commuting to work was calculated for all Czech municipalities in years 2001 and 2011 with the aim of answering an unanswered question of how far and how long the Czechs commute to work, and what are the regional differences of these aspects. Also the time development of the issue is analyzed and the final outputs are presented using tabular overviews and cartographic methods. The final output of the thesis is a typology of municipalities based on aspects of distance and time of commuting, in which municipalities are divided into 9 types. Work commuting kilometer distance has been proven to increase and commuting time to decrease, but the results are significantly different in each region. This is mainly due to traffic congestions in large cities as well as the construction of speed transport infrastructure. Keywords: commuting to work, commuting time,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV