Show simple item record

Knowledge pupils from grades 6 to 9 of elementary school in pre-primary first aid.
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorNečasová, Markéta
dc.date.accessioned2019-06-18T11:46:56Z
dc.date.available2019-06-18T11:46:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106419
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. V její teoretické části je popsána charakteristika a typy předlékařské první pomoci. Dále pak popis postupů předlékařské první pomoci ve vybraných situacích. V praktické části se práce věnuje zjištění znalostí žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. K řešení bylo použito dotazníku, který byl předložen žákům šestého a devátého ročníku vybrané základní školy. Dotazníkem se zjišťovaly teoretické znalosti, znalosti při řešení konkrétních situací a způsob získávání znalostí v předlékařské první pomoci. Vyhodnocením dotazníků se zjistilo, že žáci vybrané ZŠ v 70 % správně odpoví a řeší situace v předlékařské první pomoci, procento správných odpovědí roste s ročníkem a také, že žáci mají vyšší znalosti v řešení konkrétních situací. Také, že výrazný podíl na získávání znalostí v předlékařské první pomoci žáků má škola. Porovnáním způsobu zařazení předlékařské první pomoci do výuky žáků šestého a devátého ročníku vybrané základní školy a výsledků zjištění v dotazníku, vede ke zjištění pozitivního vlivu aktivního způsobu získávání znalostí žáků. Výsledky této práce ukazují na důležitost zařazení předlékařské první pomoci do výuky a popularizaci tohoto tématu na základní...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to find out the knowledge of pupils of the second grade of primary school in pre-medical first aid. The theoretical part describes the characteristics and types of pre-medical first aid. Furthermore, a description of pre-medical first aid procedures in selected situations. In the practical part, the work deals with the knowledge of the pupils of the second stage of the selected primary school in the pre-medical first aid. The questionnaire was used for the solution, which was presented to the pupils of the sixth and ninth year of the selected primary school. The questionnaire investigated theoretical knowledge, knowledge in solving specific situations and the method of acquiring knowledge in pre-medical first aid. By evaluating the questionnaires, it was found that the pupils of the selected primary school respond correctly in 70 % and solve the situation in pre-medical first aid, the percentage of correct answers increases with the year and also that the pupils have higher knowledge in solving specific situations. Also, the school has a significant share in acquiring knowledge in pre-medical first aid pupils. By comparing the way in which pre- medical first aid is included in the education of pupils in the sixth and ninth grades of the selected elementary school and the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPředlékařská první pomoccs_CZ
dc.subjectzásady poskytování první pomocics_CZ
dc.subjectžáci základní školycs_CZ
dc.subjectPre medical first aiden_US
dc.subjectprovision of emergency first aiden_US
dc.subjectelementary school pupilsen_US
dc.titleZnalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomocics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId198972
dc.title.translatedKnowledge pupils from grades 6 to 9 of elementary school in pre-primary first aid.en_US
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je zjistit znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. V její teoretické části je popsána charakteristika a typy předlékařské první pomoci. Dále pak popis postupů předlékařské první pomoci ve vybraných situacích. V praktické části se práce věnuje zjištění znalostí žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. K řešení bylo použito dotazníku, který byl předložen žákům šestého a devátého ročníku vybrané základní školy. Dotazníkem se zjišťovaly teoretické znalosti, znalosti při řešení konkrétních situací a způsob získávání znalostí v předlékařské první pomoci. Vyhodnocením dotazníků se zjistilo, že žáci vybrané ZŠ v 70 % správně odpoví a řeší situace v předlékařské první pomoci, procento správných odpovědí roste s ročníkem a také, že žáci mají vyšší znalosti v řešení konkrétních situací. Také, že výrazný podíl na získávání znalostí v předlékařské první pomoci žáků má škola. Porovnáním způsobu zařazení předlékařské první pomoci do výuky žáků šestého a devátého ročníku vybrané základní školy a výsledků zjištění v dotazníku, vede ke zjištění pozitivního vlivu aktivního způsobu získávání znalostí žáků. Výsledky této práce ukazují na důležitost zařazení předlékařské první pomoci do výuky a popularizaci tohoto tématu na základní...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to find out the knowledge of pupils of the second grade of primary school in pre-medical first aid. The theoretical part describes the characteristics and types of pre-medical first aid. Furthermore, a description of pre-medical first aid procedures in selected situations. In the practical part, the work deals with the knowledge of the pupils of the second stage of the selected primary school in the pre-medical first aid. The questionnaire was used for the solution, which was presented to the pupils of the sixth and ninth year of the selected primary school. The questionnaire investigated theoretical knowledge, knowledge in solving specific situations and the method of acquiring knowledge in pre-medical first aid. By evaluating the questionnaires, it was found that the pupils of the selected primary school respond correctly in 70 % and solve the situation in pre-medical first aid, the percentage of correct answers increases with the year and also that the pupils have higher knowledge in solving specific situations. Also, the school has a significant share in acquiring knowledge in pre-medical first aid pupils. By comparing the way in which pre- medical first aid is included in the education of pupils in the sixth and ninth grades of the selected elementary school and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV