Užitá grafika ve vzdělávacích zdrojích pro oblast informačních a komunikačních technologií
Graphics in learning resources for information and communication technologies
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106264Identifikátory
SIS: 189992
Kolekce
- Kvalifikační práce [17868]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fialová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
27. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
teorie dvojího kódu, učebnice, užitá grafika, vizualizace informaceKlíčová slova (anglicky)
dual coding theory, textbooks, applied graphics, information visualizationBakalářská práce se zabývá užitou grafikou ve vzdělávacích zdrojích a jejího vlivu na proces učení. v teoretických východiscích jsou rozebrány aspekty a vlivy užité grafiky. v další části práce jsou navrženy kritéria pro hodnocení principu designu výukových materiálů. Následně jsou stanoveny metody analýzy, které jsou poté aplikovány na pěti vybraných publikacích, které jsou určeny pro výuku a samostudium informačních a komunikačních technologií pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA teorie dvojího kódu, učebnice, užitá grafika, vizualizace informace.
The bachelor thesis deals with applied graphics in the educational resources and its impact on learning process. The aspects and impacts of applied graphics are analysed in the theoretical part. Secondly, there are suggested the evaluation criteria for design principles in the educational materials. Subsequently, the analysis methods are set and applied to five selected publications that have been intended for education or self-study of information and communication technologies at lower-secondary schools. KEYWORDS dual coding theory, textbooks, applied graphics, information visualization