Zobrazit minimální záznam

Animal Rescue Centers and Their Use in the School Education
dc.contributor.advisorHanel, Lubomír
dc.creatorKremrová, Johana
dc.date.accessioned2019-06-18T12:55:56Z
dc.date.available2019-06-18T12:55:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106197
dc.description.abstractCílem bakalářské práce (Záchranné stanice pro handicapované živočichy a jejich využití ve výuce) bylo zjistit, jak fungují záchranné stanice, které zákony tato zařízení upravují, jaká zvířata jsou nejčastěji postižena, jak dlouho zde musí průměrně zůstat nebo jaká je úspěšnost navrácení do volné přírody. Tato práce se věnuje hlavně českým záchranným stanicím, informace o nich byly zjištěny přes dotazníky s otázkami na jejich fungování, jejich pacienty i pracovníky Tento dotazník byl rozeslán jednotlivým stanicím a jejich výsledky se analyzovaly. Část dotazů je také zaměřena na pedagogickou stránku záchranných stanic, např. jestli tyto zařízení školy navštěvují nebo jestli zaměstnanci stanic pořádají besedy ve školách. Bylo zjištěno, že většina záchranných stanic se věnuje ekologické výchově a snaží se o osvětu veřejnosti, která je velice důležitá, jelikož mnoho zvířat, která se dostanou do záchranných stanic jsou mláďata, která jsou zbytečně odebrána rodičům a poté musí vyrůstat v záchranných stanicích. Mnoho trvale handicapovaných zvířat musí zůstat v těchto zařízeních trvale, ty často pomáhají veřejnosti v rámci osvěty.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis (Rescue Stations for Handicapped Animals) was to find out how the rescue stations work, which laws regulate these institutions, what animals are most affected, how long they have to stay there on average or what is the success of returning to the wild nature. This work is mainly devoted to Czech rescue stations. Information about them has been found through questionnaires sent to these institutions with questions about their functioning, their patients, financing and employees. This questionnaire was sent to individual stations and their results were analyzed. A part of the analyses is also focused on the pedagogical side of the rescue stations, e.g. whether these facilities are attended by schools or if the staff of the stations is organizing discussions at schools. It has been found that most rescue stations are dedicated to environmental education and are trying to educate the public. That is very important, as many animals that get to rescue stations are very young animals that are unnecessarily removed from their parents. The result is, that need to grow up in rescue stations. Many permanently disabled animals must remain in these facilities, often helping the public in the context of education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHandicapped animalen_US
dc.subjectwild animalen_US
dc.subjectrescue stationen_US
dc.subjectHandicapovaná zvířatacs_CZ
dc.subjectzáchranné stanicecs_CZ
dc.subjectdivoká zvířatacs_CZ
dc.titleZáchranné stanice pro handicapované živočichy a jejich využití ve výucecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-24
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199362
dc.title.translatedAnimal Rescue Centers and Their Use in the School Educationen_US
dc.contributor.refereeAndreska, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce (Záchranné stanice pro handicapované živočichy a jejich využití ve výuce) bylo zjistit, jak fungují záchranné stanice, které zákony tato zařízení upravují, jaká zvířata jsou nejčastěji postižena, jak dlouho zde musí průměrně zůstat nebo jaká je úspěšnost navrácení do volné přírody. Tato práce se věnuje hlavně českým záchranným stanicím, informace o nich byly zjištěny přes dotazníky s otázkami na jejich fungování, jejich pacienty i pracovníky Tento dotazník byl rozeslán jednotlivým stanicím a jejich výsledky se analyzovaly. Část dotazů je také zaměřena na pedagogickou stránku záchranných stanic, např. jestli tyto zařízení školy navštěvují nebo jestli zaměstnanci stanic pořádají besedy ve školách. Bylo zjištěno, že většina záchranných stanic se věnuje ekologické výchově a snaží se o osvětu veřejnosti, která je velice důležitá, jelikož mnoho zvířat, která se dostanou do záchranných stanic jsou mláďata, která jsou zbytečně odebrána rodičům a poté musí vyrůstat v záchranných stanicích. Mnoho trvale handicapovaných zvířat musí zůstat v těchto zařízeních trvale, ty často pomáhají veřejnosti v rámci osvěty.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis (Rescue Stations for Handicapped Animals) was to find out how the rescue stations work, which laws regulate these institutions, what animals are most affected, how long they have to stay there on average or what is the success of returning to the wild nature. This work is mainly devoted to Czech rescue stations. Information about them has been found through questionnaires sent to these institutions with questions about their functioning, their patients, financing and employees. This questionnaire was sent to individual stations and their results were analyzed. A part of the analyses is also focused on the pedagogical side of the rescue stations, e.g. whether these facilities are attended by schools or if the staff of the stations is organizing discussions at schools. It has been found that most rescue stations are dedicated to environmental education and are trying to educate the public. That is very important, as many animals that get to rescue stations are very young animals that are unnecessarily removed from their parents. The result is, that need to grow up in rescue stations. Many permanently disabled animals must remain in these facilities, often helping the public in the context of education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV