Show simple item record

Possibilities of developing algorithmic thinking with mobile devices
dc.contributor.advisorVaňková, Petra
dc.creatorKozub, Martin
dc.date.accessioned2019-06-18T12:54:04Z
dc.date.available2019-06-18T12:54:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106187
dc.description.abstractPráce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení u žáků střední školy. V teoretické části se nejdříve orientuje na charakteristiky algoritmického myšlení a analyzuje jeho současný stav a vhodné způsoby postupu výuky. Dále se věnuje programovacím jazykům, metodám programování a soustředí se na možné prostředky (mezi něž patří robotické stavebnice, ale i osobní počítače či mobilní dotyková zařízení) právě pro rozvoj algoritmického myšlení. Od obecných charakteristik směřuje ke konkrétnímu vhodnému didaktickému prostředku - mobilnímu dotykovému zařízení - a možnostem programování s ním, resp. pro něj, což se stává i hlavním východiskem pro empirickou část práce. Ve zvoleném akčním výzkumu jsou nejdříve navrženy vhodné aktivity a postup pro rozvoj algoritmického myšlení. Tato koncepce byla následně ověřena v praxi na střední škole. Výsledky výzkumného šetření jsou shrnuty i v podobě doporučení pro další praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores algorithmic thinking development on a high school student level. In the introduction algorithmic thinking as well as current practices of teaching algorithmic thinking are examined. A closer look on programming languages, programming methods and tools which can be utilised to develop algorithmic thinking (such as robotic kits, personal computers and mobile devices with touch screens) follows. After analyzing general properties of these tools one mobile device is selected and its programming possibilities are then explored in the empirical part of this paper. As part of the selected proactive action research a number of activities as well as overall process approach is first designed following by their practical verification in a high school. Final results are summarised as suggestions for improvements for further teaching.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectalgorithmic thinkingen_US
dc.subjectICT educationen_US
dc.subjectproblem decompositionen_US
dc.subjectblock progammingen_US
dc.subjectalgoritmické myšlenícs_CZ
dc.subjectvýuka informatikycs_CZ
dc.subjectdekompozice úlohcs_CZ
dc.subjectgrafické programovánícs_CZ
dc.titleMožnosti rozvoje algoritmického myšlení s využitím mobilních dotykových zařízenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-27
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202247
dc.title.translatedPossibilities of developing algorithmic thinking with mobile devicesen_US
dc.contributor.refereeŠtípek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení u žáků střední školy. V teoretické části se nejdříve orientuje na charakteristiky algoritmického myšlení a analyzuje jeho současný stav a vhodné způsoby postupu výuky. Dále se věnuje programovacím jazykům, metodám programování a soustředí se na možné prostředky (mezi něž patří robotické stavebnice, ale i osobní počítače či mobilní dotyková zařízení) právě pro rozvoj algoritmického myšlení. Od obecných charakteristik směřuje ke konkrétnímu vhodnému didaktickému prostředku - mobilnímu dotykovému zařízení - a možnostem programování s ním, resp. pro něj, což se stává i hlavním východiskem pro empirickou část práce. Ve zvoleném akčním výzkumu jsou nejdříve navrženy vhodné aktivity a postup pro rozvoj algoritmického myšlení. Tato koncepce byla následně ověřena v praxi na střední škole. Výsledky výzkumného šetření jsou shrnuty i v podobě doporučení pro další praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores algorithmic thinking development on a high school student level. In the introduction algorithmic thinking as well as current practices of teaching algorithmic thinking are examined. A closer look on programming languages, programming methods and tools which can be utilised to develop algorithmic thinking (such as robotic kits, personal computers and mobile devices with touch screens) follows. After analyzing general properties of these tools one mobile device is selected and its programming possibilities are then explored in the empirical part of this paper. As part of the selected proactive action research a number of activities as well as overall process approach is first designed following by their practical verification in a high school. Final results are summarised as suggestions for improvements for further teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV