dc.contributor.advisor | Kovaříková, Miroslava | |
dc.creator | Ženíšková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T12:09:32Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T12:09:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106144 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví. V práci jsou vymezeny základní definice pedagogiky, osobnosti pedagoga, dramatické výchovy a výchovy ke zdraví. Obsáhlejší část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, metodami a technikami. Důraz je kladen na rozpracování konkrétních metod a technik dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit pohled učitelů dramatické výchovy na výhody a nevýhody aplikace jejích metod. Výzkumné šetření probíhalo formou strukturovaných rozhovorů. Lze konstatovat, že výzkumné předpoklady byly výzkumným šetřením potvrzeny. Mezi nejvíce používané metody dramatické výchovy patří metoda hra v roli a improvizace. Podle názorů učitelů jsou výhodami ve využití metod dramatické výchovy efektivita a obliba u žáků. Jako hlavní úskalí jsou zmíněny časové nároky na realizaci a časová náročnost přípravy. Součástí práce je projekt zaměřující se na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základních škol. V projektu jsou zpracovány základní poznatky nutné pro tvorbu projektů a několik konkrétních doporučení pro užití metod dramatické výchovy ve vyučovacích hodinách. V rámci tohoto projektu je navrženo a vypracováno pět konkrétních námětů pro realizaci výuky hlavních celků učiva... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on drama education methods and their use in health education classes. The thesis defines the basic definitions of pedagogy, teacher's personality, drama education and health education. The more extensive part deals with drama education, its aims, methods and techniques. Emphasis is placed on elaboration of specific methods and techniques of drama education. The aim of this work was to find out the drama education teachers perspective on the advantages and disadvantages of the application of its methods. The research was conducted in the structured interview form. It can be stated that the research assumptions were confirmed by the research. The most used drama education methods include the playing in role method and improvisation. According to teachers, the benefits of using drama education methods are efficiency and popularity among pupils. The time requirements for implementation and the time required for preparation are the main drawbacks. Part of the thesis is a project focusing on drama education methods and their use in middle school health education class. The project deals with the basic knowledge necessary for project creation and several specific recommendations for the drama education methods used in lessons. Five specific topics are proposed and developed within this... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dramatické metody | cs_CZ |
dc.subject | výchova ke zdraví | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | zdraví | cs_CZ |
dc.subject | pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | dramatic methods | en_US |
dc.subject | education to health | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | health | en_US |
dc.subject | pedagogy | en_US |
dc.title | Metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 200213 | |
dc.title.translated | Methods of dramatic education and their use in education of health education | en_US |
dc.contributor.referee | Hanková, Zdeňka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví. V práci jsou vymezeny základní definice pedagogiky, osobnosti pedagoga, dramatické výchovy a výchovy ke zdraví. Obsáhlejší část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, metodami a technikami. Důraz je kladen na rozpracování konkrétních metod a technik dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit pohled učitelů dramatické výchovy na výhody a nevýhody aplikace jejích metod. Výzkumné šetření probíhalo formou strukturovaných rozhovorů. Lze konstatovat, že výzkumné předpoklady byly výzkumným šetřením potvrzeny. Mezi nejvíce používané metody dramatické výchovy patří metoda hra v roli a improvizace. Podle názorů učitelů jsou výhodami ve využití metod dramatické výchovy efektivita a obliba u žáků. Jako hlavní úskalí jsou zmíněny časové nároky na realizaci a časová náročnost přípravy. Součástí práce je projekt zaměřující se na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základních škol. V projektu jsou zpracovány základní poznatky nutné pro tvorbu projektů a několik konkrétních doporučení pro užití metod dramatické výchovy ve vyučovacích hodinách. V rámci tohoto projektu je navrženo a vypracováno pět konkrétních námětů pro realizaci výuky hlavních celků učiva... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on drama education methods and their use in health education classes. The thesis defines the basic definitions of pedagogy, teacher's personality, drama education and health education. The more extensive part deals with drama education, its aims, methods and techniques. Emphasis is placed on elaboration of specific methods and techniques of drama education. The aim of this work was to find out the drama education teachers perspective on the advantages and disadvantages of the application of its methods. The research was conducted in the structured interview form. It can be stated that the research assumptions were confirmed by the research. The most used drama education methods include the playing in role method and improvisation. According to teachers, the benefits of using drama education methods are efficiency and popularity among pupils. The time requirements for implementation and the time required for preparation are the main drawbacks. Part of the thesis is a project focusing on drama education methods and their use in middle school health education class. The project deals with the basic knowledge necessary for project creation and several specific recommendations for the drama education methods used in lessons. Five specific topics are proposed and developed within this... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |