Zobrazit minimální záznam

Methods of dramatic education and their use in education of health education
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorŽeníšková, Kateřina
dc.date.accessioned2019-06-18T12:09:32Z
dc.date.available2019-06-18T12:09:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106144
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví. V práci jsou vymezeny základní definice pedagogiky, osobnosti pedagoga, dramatické výchovy a výchovy ke zdraví. Obsáhlejší část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, metodami a technikami. Důraz je kladen na rozpracování konkrétních metod a technik dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit pohled učitelů dramatické výchovy na výhody a nevýhody aplikace jejích metod. Výzkumné šetření probíhalo formou strukturovaných rozhovorů. Lze konstatovat, že výzkumné předpoklady byly výzkumným šetřením potvrzeny. Mezi nejvíce používané metody dramatické výchovy patří metoda hra v roli a improvizace. Podle názorů učitelů jsou výhodami ve využití metod dramatické výchovy efektivita a obliba u žáků. Jako hlavní úskalí jsou zmíněny časové nároky na realizaci a časová náročnost přípravy. Součástí práce je projekt zaměřující se na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základních škol. V projektu jsou zpracovány základní poznatky nutné pro tvorbu projektů a několik konkrétních doporučení pro užití metod dramatické výchovy ve vyučovacích hodinách. V rámci tohoto projektu je navrženo a vypracováno pět konkrétních námětů pro realizaci výuky hlavních celků učiva...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on drama education methods and their use in health education classes. The thesis defines the basic definitions of pedagogy, teacher's personality, drama education and health education. The more extensive part deals with drama education, its aims, methods and techniques. Emphasis is placed on elaboration of specific methods and techniques of drama education. The aim of this work was to find out the drama education teachers perspective on the advantages and disadvantages of the application of its methods. The research was conducted in the structured interview form. It can be stated that the research assumptions were confirmed by the research. The most used drama education methods include the playing in role method and improvisation. According to teachers, the benefits of using drama education methods are efficiency and popularity among pupils. The time requirements for implementation and the time required for preparation are the main drawbacks. Part of the thesis is a project focusing on drama education methods and their use in middle school health education class. The project deals with the basic knowledge necessary for project creation and several specific recommendations for the drama education methods used in lessons. Five specific topics are proposed and developed within this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdramatické metodycs_CZ
dc.subjectvýchova ke zdravícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectpedagogikacs_CZ
dc.subjectdramatic methodsen_US
dc.subjecteducation to healthen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectpedagogyen_US
dc.titleMetody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdravícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId200213
dc.title.translatedMethods of dramatic education and their use in education of health educationen_US
dc.contributor.refereeHanková, Zdeňka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví. V práci jsou vymezeny základní definice pedagogiky, osobnosti pedagoga, dramatické výchovy a výchovy ke zdraví. Obsáhlejší část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, metodami a technikami. Důraz je kladen na rozpracování konkrétních metod a technik dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit pohled učitelů dramatické výchovy na výhody a nevýhody aplikace jejích metod. Výzkumné šetření probíhalo formou strukturovaných rozhovorů. Lze konstatovat, že výzkumné předpoklady byly výzkumným šetřením potvrzeny. Mezi nejvíce používané metody dramatické výchovy patří metoda hra v roli a improvizace. Podle názorů učitelů jsou výhodami ve využití metod dramatické výchovy efektivita a obliba u žáků. Jako hlavní úskalí jsou zmíněny časové nároky na realizaci a časová náročnost přípravy. Součástí práce je projekt zaměřující se na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základních škol. V projektu jsou zpracovány základní poznatky nutné pro tvorbu projektů a několik konkrétních doporučení pro užití metod dramatické výchovy ve vyučovacích hodinách. V rámci tohoto projektu je navrženo a vypracováno pět konkrétních námětů pro realizaci výuky hlavních celků učiva...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on drama education methods and their use in health education classes. The thesis defines the basic definitions of pedagogy, teacher's personality, drama education and health education. The more extensive part deals with drama education, its aims, methods and techniques. Emphasis is placed on elaboration of specific methods and techniques of drama education. The aim of this work was to find out the drama education teachers perspective on the advantages and disadvantages of the application of its methods. The research was conducted in the structured interview form. It can be stated that the research assumptions were confirmed by the research. The most used drama education methods include the playing in role method and improvisation. According to teachers, the benefits of using drama education methods are efficiency and popularity among pupils. The time requirements for implementation and the time required for preparation are the main drawbacks. Part of the thesis is a project focusing on drama education methods and their use in middle school health education class. The project deals with the basic knowledge necessary for project creation and several specific recommendations for the drama education methods used in lessons. Five specific topics are proposed and developed within this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV