Školní družina jako významný prvek pro trávení volného času dětí pohledem vychovatelek
The school-play center as an important institution for leisure time of schoolchildren as seen by its educators
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106131Identifikátory
SIS: 198226
Kolekce
- Kvalifikační práce [16750]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Dominik
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dítě mladšího školního věku, školní družina, volný čas, vychovatelka, základní školstvíKlíčová slova (anglicky)
primary schoolchildren, school-play centre, leisure time, after-school facility educator, basic educationTato diplomová práce se věnuje školním družinám, jedná se o hluboký popis fungování školních družin ve všech aspektech jejich činnosti. Školní družiny patří mezi školská zařízení, jsou jednou z nejdůležitějších organizací pro trávení volného času dětí mladšího školního věku, přesto je jim věnována jen malá pozornost. Práce v teoretické části přináší základní informace o volném čase a možnostech trávení volného času, prostředí a funkci školních družin, osobnosti vychovatelů, ale také charakterizuje dítě mladšího školního věku, kterému je školní družina určena. Jedna kapitola teoretické části se věnuje dosavadnímu stavu zkoumání dané problematiky. V empirické části přibližuje prostředí školních družin v hlubokém popisu jejich veškerých organizačních záležitostí, činností, přináší názor vychovatelek na hlavní přínos školních družin pro děti a uvádí názory na možnosti zlepšení fungování školních družin z pohledu vychovatelek. Práce také přináší názory vychovatelek, jaké činnosti považují u dětí za nejoblíbenější. Podstatná část empirické části je věnována jednotlivým činnostem, řízeným a spontánním. Řízeným činnostem se vychovatelky věnují v rozsahu jedné třetiny z celkového času až jedné poloviny. Strukturu řízených činností tvoří jednotlivé činnosti, kterým vychovatelky přiřadily procentuální...
This dissertation deals with the topic of after-school care facilities. It develops a profound description of the functions of the after-school care facilities in all aspects of their activities. The after-school facilities are included amongst school institutions; they are one of the most important organisations when it comes to the free time of children from the first school. Despite that, they have not been given much attention. This dissertation brings, in its theoretical part, the basic information about the environment and function of the after-school care facilities, the personality of their educators but it also characterises the children from the first school for whom the facilities are intended. In the practical part, it expounds the environment of the after-school care facilities in the deep description of their organisational matters and activities. It also brings the analysis of the main benefits for children and seeks to find the possibilities of improvement of the functions of the after-school care facilities from the points of views of the educators working there. This dissertation also brings the opinions of the educators; it shows which activities they think are the most popular amongst children. A significant part of the practical part deals with individual activities; organised...