Analýza zapojení zahraničních dobrovolníků do hodin anglického jazyka na vybrané základní škole
Analysis of foreign volunteers' involvement in English language classes at particular elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106117Identifikátory
SIS: 200526
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovaříková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dobrovolnictví, dobrovolnictví ve škole, výuka anglického jazyka, zahraniční dobrovolníkKlíčová slova (anglicky)
volunteering, school volunteering, teaching English language, international volunteerS rostoucí mezinárodní spoluprací, multikulturní provázaností a obecně zlepšující se sociální situací v Evropě roste množství mezinárodních dobrovolnických činností. Mnoho už bylo napsáno o motivaci k takovým činnostem i všeobecnému vnímaní potřebnosti pomoci druhým jakožto prvku rozvinuté občanské společnosti, ale dosud nebylo důkladně popsáno, jak dlouhodobou mezinárodní dobrovolnickou zkušenost vnímají samotní dobrovolníci. Tato diplomová práce je kvalitativní případovou studií, analyzující prožívání dobrovolnictví šesti zahraničních dobrovolníků ze zemí Evropské unie i mimo Evropskou unii. Zkoumání jejich názorů a postojů ukazuje, jak v souvislosti s těmito názory hodnotí zisky a ztráty v rámci dobrovolnické zkušenosti. V triangulaci k pohledu dobrovolníků je analyzován i pohled všech zapojených žáků a pedagogů. Prožívání dobrovolníků je zkoumáno na podkladě polostrukturovaných rozhovorů, sémantického diferenciálu, časových os a jejich autorských produktů. Ke zjištění pohledu žáků posloužila dvě anonymní dotazníková šetření s žáky, kteří se s dobrovolníky pravidelně setkávali. Pohled zapojených pedagogů byl zkoumán rovněž formou dotazníkového šetření. Oba dotazníky byly sestaveny za použití Likertovy škály, do dotazníků pro pedagogy byly navíc zařazeny otevřené otázky. Provedeným výzkumem jsem...
IN ENGLISH Along growing international cooperation, multicultural interconnectedness and generally improving social situation in Europe a number of international volunteering activities is growing. Much has already been written regarding motivation for such activities as well as about general perception od necessity to help others as a component of well developer civic society but until now there has not been described in detail how such long term international volunteering experience is perceived by volunteers themselves. This Diploma Thesis is a qualitative case study analysing experience of volunteering of six international volunteers from the European Union countries as well as from the countries out of the European Union. The research of their opinion and attitudes shows how they in relation with those opinion value benefits and losses in the Framework of their volunteering experience. In the triangualtion to the perspective of the volunteers, a perspective of all involved pupils and teachers is further analysed. Volunteers'experience is studied based on semi structured interviews, semantic diferential, time lines and their authorial products. To assess the perspective of pupils who reguraly met with the volunteers two anonymous questionnaires were issued. The perspective of involved teachers...