Zobrazit minimální záznam

Prevention of bullying in elementary schools through personal and social education
dc.contributor.advisorBendl, Stanislav
dc.creatorDoležalová, Adéla
dc.date.accessioned2019-06-18T12:03:40Z
dc.date.available2019-06-18T12:03:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106113
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na prevenci šikany prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy kurzů Projektu Odyssea na základní škole. Cílem práce bylo zjistit, jak žáci, pedagogové a vedení školy vnímají kurzy Projektu Odyssea a zda mají preventivní kurzy vliv na kolektiv v jednotlivých třídách. Data byla získána z rozhovorů se žáky, pedagogy, vedením školy a dotazníkovým šetřením se žáky . Dotazníky zjišťují klima jednotlivých tříd, vztahy mezi žáky ve třídách, nebo to, jak žáci vnímají komunitní kruhy a kurzy Projektu Odyssea. Výsledky výzkumu ukazují pozitivní vliv kurzů Projektu Odyssea na osobnostní a sociální rozvoj žáků. Vliv kurzů osobnostní a sociální výchovy pozitivně podporuje dobré mezilidské vztahy mezi žáky samými, mezi žáky a učiteli a je přínosem pro celkové klima školy.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on the prevention of bullying through personality and social education courses Projekt Odyssea in elementary school. The goal of this work is to determine how pupils, educators and school leaders perceive the courses Projekt Odyssea and whether preventive courses have impact on collectives of individual classes. Data was obtained from interviews with pupils, teachers, school management and the questionnaire survey with pupils. Questionnaires detect the climate of individual classes, relationships between pupils in the classroom, or how students perceive community circles and classes Projekt Odyssea. The results of the research show a positive effect of classesProjekt Odyssea on the personality and social development of pupils. The effect of courses of personality and social education positively promotes good relationships between pupils themselves, between pupils and teachers and this is benefit to the overall school climate.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPrevencecs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacs_CZ
dc.subjectProjekt Odysseacs_CZ
dc.subjectevaluacecs_CZ
dc.subjectklima školní třídycs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectPreventionen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectpersonality and social educationen_US
dc.subjectProjekt Odysseaen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectschool class climateen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.titlePrevence šikany na základní škole prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188551
dc.title.translatedPrevention of bullying in elementary schools through personal and social educationen_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na prevenci šikany prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy kurzů Projektu Odyssea na základní škole. Cílem práce bylo zjistit, jak žáci, pedagogové a vedení školy vnímají kurzy Projektu Odyssea a zda mají preventivní kurzy vliv na kolektiv v jednotlivých třídách. Data byla získána z rozhovorů se žáky, pedagogy, vedením školy a dotazníkovým šetřením se žáky . Dotazníky zjišťují klima jednotlivých tříd, vztahy mezi žáky ve třídách, nebo to, jak žáci vnímají komunitní kruhy a kurzy Projektu Odyssea. Výsledky výzkumu ukazují pozitivní vliv kurzů Projektu Odyssea na osobnostní a sociální rozvoj žáků. Vliv kurzů osobnostní a sociální výchovy pozitivně podporuje dobré mezilidské vztahy mezi žáky samými, mezi žáky a učiteli a je přínosem pro celkové klima školy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the prevention of bullying through personality and social education courses Projekt Odyssea in elementary school. The goal of this work is to determine how pupils, educators and school leaders perceive the courses Projekt Odyssea and whether preventive courses have impact on collectives of individual classes. Data was obtained from interviews with pupils, teachers, school management and the questionnaire survey with pupils. Questionnaires detect the climate of individual classes, relationships between pupils in the classroom, or how students perceive community circles and classes Projekt Odyssea. The results of the research show a positive effect of classesProjekt Odyssea on the personality and social development of pupils. The effect of courses of personality and social education positively promotes good relationships between pupils themselves, between pupils and teachers and this is benefit to the overall school climate.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV