Show simple item record

Parkour as a suitable physical activity for children aged 6-11 years
dc.contributor.advisorBunc, Václav
dc.creatorTuček, Jonáš
dc.date.accessioned2019-05-28T09:54:23Z
dc.date.available2019-05-28T09:54:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105970
dc.description.abstractTitle: Parkour as a suitable physical activity for children aged 6-11 years Objectives: The primary aim of the thesis is to explain why parkour is a suitable physical activity for children aged 6-11 years, to state principles of children's parkour training and subsequently to elaborate a proposal of a training unit for beginners and advanced. Methods: The methodology of the thesis was mainly based on finding and sorting a large amount of literature. It is a theoretical work in the form of multicategory literary search, in which book sources, scientific articles, bachelor's and master's thesis were used. Other used sources were electronically accessible journals, books and studies. The sources primarily sought were dealing with the issues of parkour, training and the children's physical deficiency. Results: Children spend little time exercising and the prevalence of childhood obesity is increasing rapidly. Parkour appears to be a great tool for solving this problem, not only because of its high attractiveness and popularity, but also because it develops motion abilities complexly. The main principle of children's parkour training is to proceed from simpler techniques to more complex ones and to eliminate the risk of injury as much as possible. It is advisable to carry out all techniques first on the...en_US
dc.description.abstractNázev: Parkour jako vhodná pohybová aktivita pro děti ve věku 6-11 let Cíle: Cílem práce je zdůvodnit, proč je parkour vhodná pohybová aktivita pro děti ve věku 6-11 let, uvést principy pro trénink parkouru u dětí a následně zpracovat návrh tréninkové jednotky pro začátečníky a pokročilé. Metody: Metodika práce byla především založena na vyhledání a třídění velkého množství literatury. Jedná se o teoretickou práci formou vícedruhové literární rešerše, při které byly použity knižní zdroje, odborné články, bakalářské i diplomové práce, dále bylo čerpáno z elektronicky dostupných časopisů, knih a studií. Byly vyhledávány především zdroje zabývající se problematikou parkouru, tréninku a pohybového deficitu dětí. Výsledky: Děti tráví málo času pohybem a rapidně se zvyšuje prevalence dětské obezity. Parkour se jeví jako vhodný prostředek pro řešení tohoto problému, a to nejen díky své vysoké atraktivitě a popularitě, ale také protože komplexně rozvíjí pohybové předpoklady. Hlavním principem parkourového tréninku dětí je postupovat od jednodušších technik ke složitějším a co nejvíce eliminovat rizika úrazu. Veškeré techniky je vhodné nejdříve provádět na zemi nebo těsně nad zemí a postupně je převádět na vyšší překážky. Na základě literární rešerše a vlastních zkušeností s tréninkem parkouru dětí byl...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecttréninkcs_CZ
dc.subjectsportování dětícs_CZ
dc.subjectnedostatek pohybucs_CZ
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectchildren doing sportsen_US
dc.subjectlack of physical activityen_US
dc.titleParkour jako vhodná pohybová aktivita pro děti ve věku 6-11 letcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-07
dc.description.departmentLaboratoř sportovní motorikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId202908
dc.title.translatedParkour as a suitable physical activity for children aged 6-11 yearsen_US
dc.contributor.refereeKodejška, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Laboratoř sportovní motorikycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Parkour jako vhodná pohybová aktivita pro děti ve věku 6-11 let Cíle: Cílem práce je zdůvodnit, proč je parkour vhodná pohybová aktivita pro děti ve věku 6-11 let, uvést principy pro trénink parkouru u dětí a následně zpracovat návrh tréninkové jednotky pro začátečníky a pokročilé. Metody: Metodika práce byla především založena na vyhledání a třídění velkého množství literatury. Jedná se o teoretickou práci formou vícedruhové literární rešerše, při které byly použity knižní zdroje, odborné články, bakalářské i diplomové práce, dále bylo čerpáno z elektronicky dostupných časopisů, knih a studií. Byly vyhledávány především zdroje zabývající se problematikou parkouru, tréninku a pohybového deficitu dětí. Výsledky: Děti tráví málo času pohybem a rapidně se zvyšuje prevalence dětské obezity. Parkour se jeví jako vhodný prostředek pro řešení tohoto problému, a to nejen díky své vysoké atraktivitě a popularitě, ale také protože komplexně rozvíjí pohybové předpoklady. Hlavním principem parkourového tréninku dětí je postupovat od jednodušších technik ke složitějším a co nejvíce eliminovat rizika úrazu. Veškeré techniky je vhodné nejdříve provádět na zemi nebo těsně nad zemí a postupně je převádět na vyšší překážky. Na základě literární rešerše a vlastních zkušeností s tréninkem parkouru dětí byl...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Parkour as a suitable physical activity for children aged 6-11 years Objectives: The primary aim of the thesis is to explain why parkour is a suitable physical activity for children aged 6-11 years, to state principles of children's parkour training and subsequently to elaborate a proposal of a training unit for beginners and advanced. Methods: The methodology of the thesis was mainly based on finding and sorting a large amount of literature. It is a theoretical work in the form of multicategory literary search, in which book sources, scientific articles, bachelor's and master's thesis were used. Other used sources were electronically accessible journals, books and studies. The sources primarily sought were dealing with the issues of parkour, training and the children's physical deficiency. Results: Children spend little time exercising and the prevalence of childhood obesity is increasing rapidly. Parkour appears to be a great tool for solving this problem, not only because of its high attractiveness and popularity, but also because it develops motion abilities complexly. The main principle of children's parkour training is to proceed from simpler techniques to more complex ones and to eliminate the risk of injury as much as possible. It is advisable to carry out all techniques first on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Laboratoř sportovní motorikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV