Výzkum image vybraných českých biatlonistů a biatlonistek
Research of image of selected Czech biathletes
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105898Identifikátory
SIS: 200717
Kolekce
- Kvalifikační práce [7967]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ruda, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
29. 4. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
značka, image značky sportovce, biatlon, marketingový výzkum, analýza, mistrovství světaKlíčová slova (anglicky)
brand, athlete's brand image, biathlon, marketing research, analysis, world championshipNázev: Výzkum image vybraných českých biatlonistů a biatlonistek Cíle: Hlavním cílem této práce je na základě marketingového výzkumu provést analýzu a vyhodnotit image vybraných českých biatlonistů a biatlonistek pomocí dotazníkového šetření mezi dostupným vzorkem široké veřejnosti v období před mistrovstvím světa a po něm a následné porovnání výsledků. Metody: V práci je využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. Dotazník byl sestaven na základě škály image značky sportovce, která byla přeložena pomocí metody upraveného doslovného překladu. Sběr dat proběhl ve dvou fázích v březnu, před a po skončení Mistrovství světa v biatlonu 2019. K vyhodnocení byly použity statistické metody a k porovnání výsledků metoda komparace. Výsledky: Výsledky ukazují, že image je velmi subjektivní a může se velmi rychle měnit. Měnit se může na základě výkonů biatlonistky či biatlonisty nebo také na základě názorů různých respondentů. Z obecného hlediska můžeme v rámci této práce konstatovat, že pomyslného nejlepšího image dosahuje Markéta Davidová. Klíčová slova: značka, image značky sportovce, biatlon, marketingový výzkum, analýza, mistrovství světa
Title: Research of image of selected Czech biathletes Objectives: Main goal of this work based on marketing research is to analyse and evaluate image of selected Czech biathletes via questionnaire survey for general public in period before and after the World Championship and to compare results. Methods: In this work is used quantitative method of electronic survey. Survey was designed based on scale of biathlete's image mark, which was translated by literal edited translation method. Data collecting was ongoing in March in two phases, before and after the Biathlon World Championship 2019. For evaluation were used statistic methods and for compare results was used method of comparison. Results: The research result show that image is very subjective and it can be changed very fast. It can be changed based on performance of biathletes or based on different respondents' opinion. From general point of view based on this work we can say that Marketa Davidova is reaching best image. Keywords: brand, athlete's brand image, biathlon, marketing research, analysis, world championship