Zobrazit minimální záznam

Legal Protection of Artistic Performance
dc.creatorLeška, Rudolf
dc.date.accessioned2021-05-20T10:46:10Z
dc.date.available2021-05-20T10:46:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105727
dc.description.abstractTato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis offers a systematic overview of the law of performers' rights. This specific field of law forms no major area of law by itself, but rather covers various legal regulations that are related to artistic performances. The author argues for specific protection of an artistic performance which emanates from the protection of a persona as it is understood by the theory of natural law. The author thus opposes those who consider the protection of a performer to be only a protection of an investment in the economic competition. That being said, it is impossible to automatically apply authors' rights to performers because of numerous differences between the two. The performer is not creating a new work of art which would enrich the knowledge of mankind, but only performs an existing work of art, making the societal benefit of an authors' work greater. The author therefore opposes the notion that Art. 34(1) of the Czech Charter of Fundamental Rights and Freedoms can be applied to artistic performances. Nevertheless, the protection of artistic performances is necessary because the society does not need only the existence of authors' creations, but also needs the art to be performed, if live art is to exist at all. Today, when live art is endangered more than ever before by technologies allowing...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectperformeren_US
dc.subjectvariety and circus artisten_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectCopyright acten_US
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectvýkonný uměleccs_CZ
dc.subjectartistacs_CZ
dc.subjectumělecký výkoncs_CZ
dc.subjectautorský zákoncs_CZ
dc.titlePrávní ochrana uměleckého výkonucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-04-03
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199523
dc.title.translatedLegal Protection of Artistic Performanceen_US
dc.contributor.refereeCísařová, Zuzana
dc.identifier.aleph002273688
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csTato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis offers a systematic overview of the law of performers' rights. This specific field of law forms no major area of law by itself, but rather covers various legal regulations that are related to artistic performances. The author argues for specific protection of an artistic performance which emanates from the protection of a persona as it is understood by the theory of natural law. The author thus opposes those who consider the protection of a performer to be only a protection of an investment in the economic competition. That being said, it is impossible to automatically apply authors' rights to performers because of numerous differences between the two. The performer is not creating a new work of art which would enrich the knowledge of mankind, but only performs an existing work of art, making the societal benefit of an authors' work greater. The author therefore opposes the notion that Art. 34(1) of the Czech Charter of Fundamental Rights and Freedoms can be applied to artistic performances. Nevertheless, the protection of artistic performances is necessary because the society does not need only the existence of authors' creations, but also needs the art to be performed, if live art is to exist at all. Today, when live art is endangered more than ever before by technologies allowing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990022736880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV