Show simple item record

Qualitative Approach to Rey-Osterrieth Complex Figure Test in Psychological Assesment of Children
dc.contributor.advisorSoukupová, Tereza
dc.creatorBartošová, Eliška
dc.date.accessioned2019-04-19T09:45:47Z
dc.date.available2019-04-19T09:45:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105714
dc.description.abstractThe thesis is focused on the Qualitative Approach to Rey-Osterrieth Complex Figure Test in Psychological Assesment of Children. Attention is paid to the classical qualitative Osterrieth's approach and the DSS-ROCF (Developmental Scoring System for the Rey-Osterrieth Complex Figure). The theoretical part contains the introduction of the method, history, approaches to administration and evaluation. In accordance with the developmental context of the method, psychological processes that determine performance in the test and guides to interpret children's qualitative performance are introduced. Finally, the concept of ADHD syndrome and the use of Rey-Osterrieth's complex figure for psychological assesment of attention deficit disorders are defined. The empirical part presents a qualitative assessment of performance in the test in children with ADHD and non-clinical children. It describes the methodology of the research and its conclusions, which are discuss. The results of this work provide guidelines for qualitative assessment of child performance in the ROCF test and its interpretation. It provides information about the test in the psychological assesment of attention disorders and extends the validity of Osterrieth's qualitative approach to the assessment of a group of children with ADHD. Part of...en_US
dc.description.abstractRigorózní práce je zaměřena na kvalitativní hodnocení testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice. Pozornost je věnována především klasickému kvalitativnímu přístupu k hodnocení Osterrietha a Vývojovému systému hodnocení DSS- ROCF. Teoretická část obsahuje uvedení metody, kontext jejího vývoje, přístupy k administraci a hodnocení. V souladu s vývojovým kontextem metody jsou představeny psychické procesy, které determinují výkon v testu a vodítka pro interpretaci kvalitativního výkonu dětí. V závěru je vymezeno pojetí syndromu ADHD a možnosti využití Rey-Osterriethovy komplexní figury pro psychologickou diagnostiku poruch pozornosti. Empirická část prezentuje kvalitativní hodnocení výkonu v testu u dětí s ADHD a dětí z neklinické skupiny. Popisuje metodologii výzkumného šetření i jeho závěry, které diskutuje. Výsledky předkládané práce poskytují vodítka ke kvalitativnímu hodnocení dětského výkonu v testu ROCF a jeho interpretaci. Přináší informaci o využití testu v psychologické diagnostice poruch pozornosti a rozšiřují validitu Osterriethova kvalitativního přístupu k hodnocení o skupinu dětí s ADHD. Součástí předkládané práce je záznamový arch určený pro kvalitativní hodnocení figury a záznam pozorování dítěte v testové situaci. A konečně poukazuje na přínosy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRey-Osterrieth Complex Figureen_US
dc.subjectQualitative scoring approachen_US
dc.subjectDevelopmental Scoring System for the Rey-Osterrieth Complex Figure (DSS-ROCF)en_US
dc.subjectOsterrieth Scoring Approachen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectCognitive developmenten_US
dc.subjectRey-Osterriethova komplexní figuracs_CZ
dc.subjectKvalitativní přístup k hodnocenícs_CZ
dc.subjectVývojový systém hodnocení (DSS - ROCF)cs_CZ
dc.subjectOsterriethův přístup k hodnocenícs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectKognitivní vývojcs_CZ
dc.titleKvalitativní hodnocení Testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnosticecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-02-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId204561
dc.title.translatedQualitative Approach to Rey-Osterrieth Complex Figure Test in Psychological Assesment of Childrenen_US
dc.contributor.refereeGoldmann, Petr
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce je zaměřena na kvalitativní hodnocení testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice. Pozornost je věnována především klasickému kvalitativnímu přístupu k hodnocení Osterrietha a Vývojovému systému hodnocení DSS- ROCF. Teoretická část obsahuje uvedení metody, kontext jejího vývoje, přístupy k administraci a hodnocení. V souladu s vývojovým kontextem metody jsou představeny psychické procesy, které determinují výkon v testu a vodítka pro interpretaci kvalitativního výkonu dětí. V závěru je vymezeno pojetí syndromu ADHD a možnosti využití Rey-Osterriethovy komplexní figury pro psychologickou diagnostiku poruch pozornosti. Empirická část prezentuje kvalitativní hodnocení výkonu v testu u dětí s ADHD a dětí z neklinické skupiny. Popisuje metodologii výzkumného šetření i jeho závěry, které diskutuje. Výsledky předkládané práce poskytují vodítka ke kvalitativnímu hodnocení dětského výkonu v testu ROCF a jeho interpretaci. Přináší informaci o využití testu v psychologické diagnostice poruch pozornosti a rozšiřují validitu Osterriethova kvalitativního přístupu k hodnocení o skupinu dětí s ADHD. Součástí předkládané práce je záznamový arch určený pro kvalitativní hodnocení figury a záznam pozorování dítěte v testové situaci. A konečně poukazuje na přínosy...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the Qualitative Approach to Rey-Osterrieth Complex Figure Test in Psychological Assesment of Children. Attention is paid to the classical qualitative Osterrieth's approach and the DSS-ROCF (Developmental Scoring System for the Rey-Osterrieth Complex Figure). The theoretical part contains the introduction of the method, history, approaches to administration and evaluation. In accordance with the developmental context of the method, psychological processes that determine performance in the test and guides to interpret children's qualitative performance are introduced. Finally, the concept of ADHD syndrome and the use of Rey-Osterrieth's complex figure for psychological assesment of attention deficit disorders are defined. The empirical part presents a qualitative assessment of performance in the test in children with ADHD and non-clinical children. It describes the methodology of the research and its conclusions, which are discuss. The results of this work provide guidelines for qualitative assessment of child performance in the ROCF test and its interpretation. It provides information about the test in the psychological assesment of attention disorders and extends the validity of Osterrieth's qualitative approach to the assessment of a group of children with ADHD. Part of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV