Show simple item record

The School Preparedness of Children from a Socio-cultural Disadvantaged Environment
dc.contributor.advisorŠotolová, Eva
dc.creatorCísařová, Jitka
dc.date.accessioned2019-03-22T08:31:49Z
dc.date.available2019-03-22T08:31:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105538
dc.description.abstractMy diploma work focused on the perception-cognitive level of children fřom socially and culturally disadvantaged backgrounds in order tol look at how they were prepared for school and to develope an optimal stimulation programme for them. The acquired knowledge can be the basis for the creation of individual educational plans and can also help in making school educational pian of higher quality. In this way the handicaps of children could be moderated or even eliminated and the children would háve easier start of school education. In order to compare the data gained I also looked at how children fřom non disadvantaged backgrounds were prepared for school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV diplomové práci jsem se zaměřila na zjišťování především percepčně kognitivní úrovně školní připravenosti dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí pro účely stanovení optimálního stimulačního programu. Získané poznatky mohou být podkladem pro vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a posléze i obohacením pro kvalitní zpracování školního vzdělávacího programu. Tím by mohly být zmírněny popřípadě odstraněny vývojové handicapy u dětí tak, aby jejich vliv byl minimalizován či eliminován a dětem tak usnadnil vstup do první třídy. Pro potřebu objektivizování zjištěných výsledků jsem zjišťovala úspěšnost školní připravenosti i u dětí, které nebyly ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠkolní připravenost dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-18
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21587
dc.title.translatedThe School Preparedness of Children from a Socio-cultural Disadvantaged Environmenten_US
dc.contributor.refereeMrkosová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci jsem se zaměřila na zjišťování především percepčně kognitivní úrovně školní připravenosti dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí pro účely stanovení optimálního stimulačního programu. Získané poznatky mohou být podkladem pro vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a posléze i obohacením pro kvalitní zpracování školního vzdělávacího programu. Tím by mohly být zmírněny popřípadě odstraněny vývojové handicapy u dětí tak, aby jejich vliv byl minimalizován či eliminován a dětem tak usnadnil vstup do první třídy. Pro potřebu objektivizování zjištěných výsledků jsem zjišťovala úspěšnost školní připravenosti i u dětí, které nebyly ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma work focused on the perception-cognitive level of children fřom socially and culturally disadvantaged backgrounds in order tol look at how they were prepared for school and to develope an optimal stimulation programme for them. The acquired knowledge can be the basis for the creation of individual educational plans and can also help in making school educational pian of higher quality. In this way the handicaps of children could be moderated or even eliminated and the children would háve easier start of school education. In order to compare the data gained I also looked at how children fřom non disadvantaged backgrounds were prepared for school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV