Školní připravenost dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
The School Preparedness of Children from a Socio-cultural Disadvantaged Environment
diplomová práce [OBHÁJENO]

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105538Identifikátory
SIS: 21587
Kolekce
- Kvalifikační práce [13442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Afiliace autora
Informace není k dispozici
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova
Klíčová slova nejsou k dispoziciV diplomové práci jsem se zaměřila na zjišťování především percepčně kognitivní úrovně školní připravenosti dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí pro účely stanovení optimálního stimulačního programu. Získané poznatky mohou být podkladem pro vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a posléze i obohacením pro kvalitní zpracování školního vzdělávacího programu. Tím by mohly být zmírněny popřípadě odstraněny vývojové handicapy u dětí tak, aby jejich vliv byl minimalizován či eliminován a dětem tak usnadnil vstup do první třídy. Pro potřebu objektivizování zjištěných výsledků jsem zjišťovala úspěšnost školní připravenosti i u dětí, které nebyly ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My diploma work focused on the perception-cognitive level of children fřom socially and culturally disadvantaged backgrounds in order tol look at how they were prepared for school and to develope an optimal stimulation programme for them. The acquired knowledge can be the basis for the creation of individual educational plans and can also help in making school educational pian of higher quality. In this way the handicaps of children could be moderated or even eliminated and the children would háve easier start of school education. In order to compare the data gained I also looked at how children fřom non disadvantaged backgrounds were prepared for school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)