Krizový management ve zdravotnickém zařízení
Crisis management in a healthcare organization
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10532Identifiers
Study Information System: 56059
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Trpišovský, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
19. 6. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato magisterská práce se zabývá řízením personální krize ve zdravotnické organizaci způsobené vlivem vnějších příčin. První část teoretická se zabývá představením oboru ošetřovatelství a sledováním kvality poskytované ošetřovatelské péče. Dále se věnuji popisu systému péče o zaměstnance. Představuji řízení změny. Podrobněji se zabývám řízením organizace v krizi, identifikováním příčin krize a následným řešením a snižováním negativních dopadů krize na organizaci. Druhá část je praktická a popisuje vývoj krize a způsobu řešení zvládání dopadů krize na poskytování zdravotních služeb v Nemocnici Benešov v průběhu 1 roku. Představuji indikátory upozorňující na vznik krize a způsob zvládání krize managementem organizace. Součástí této magisterské práce je vypracování doporučení ostatním managementům, jejichž organizace se dostala do krize podobného charakteru.
This project deals with handling of a personal crisis in a health organisation, caused by influence of independent, foreign causation. The first theoretical part of my project presents the nursery and qualifies the quality of the nursing service. The system of employee's care is also a process of a change. I present here among other things also a process of a change. In detail I describe an entity management in the stage of crisis, the identification of the crisis cause and reason and consequently the following solution and remedy actions to decrease the negative impacts of such a crisis for the respective entity and environment. The second part of my project is the practical one and describes the crisis development and the way how to dodge the impact of this event on the health service level in the Benešov - Hospital during a time space aof one year. I decided to present here also the indicators announcing the origin of a crisis and consequently the way, how to handle and master such a situation by the management of the entity. One part of this project is also the recommendation for other management, where its or their entity (entities) suffered a similar crisis.