Zobrazit minimální záznam

Tree productions of Capek's The Robber at The Vinohrady Theater
dc.contributor.advisorTopolová, Barbara
dc.creatorPsota, Pavel
dc.date.accessioned2019-03-01T10:57:34Z
dc.date.available2019-03-01T10:57:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105237
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to characterize three last stage productions of the Vinohrady theatre of the play Loupeznik by the well known playwright, author and a democrat Karel Čapek. Karel Čapek was one of the most remarkable authors of the 1920s and 1930s. The author of this thesis attempts to make a reconstruction of the last three stage productions of Loupeznik at the Vinohrady theatre based on available infomation found. The first and oldest one being stage production of 1972 by the director Frantisek Stepanek. The second one being the stage production by director Jan Novak of 1988. And the last and newest one is the stage production by director Thomas Topfer of 2015. The more detailed analysis will be provided to the first and third production respectively because of the more information available for these including the video recording of these two productions. On the other hand, for the second production very little material being available and thus to reconstruct this 1988 one based on the material was very difficult. In the order to reconstruct the productions the author bases his research upon archival theater reviews and studies in particular periodicals, photographical material from the productions and in some cases also audiovisual recordings. Other resources include also the...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce si klade za cíl popsat a charakterizovat poslední tři inscenace Loupežníka Karla Čapka v Divadle na Vinohradech. Autor postupuje metodou rekonstrukce inscenace, tyto tři poslední inscenace poté podrobuje detailnější analýze. Jedná se o inscenaci Františka Štěpánka z roku 1972, inscenaci Jana Nováka z roku 1988 a inscenaci Tomáše Töpfera z roku 2015. Inscenace, ke kterým je k dispozici audiovizuální záznam, budou podrobeny detailnější analýze. Při analýze druhé inscenace se autor práce potýkal s nedostatkem informací. Její rekonstrukce proto byla velmi obtížná. Při popisu inscenací autor vychází z recenzí z dobových periodik, fotografií k inscenacím a ve dvou ze tří zmíněných případů také z videozáznamu. Dále z knih o Karlu Čapkovi a jeho díle i z poskytnutých rozhovorů s herečkami Danielou Kolářovou a Hanou Maciuchovou. Pozornost je věnována také historickému kontextu a tehdejším společenským a divadelním poměrům, stejně tak také poměrům v činohře Divadla na Vinohradech, které ovlivňovaly zdejší umělecké působení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkarel Čapek|Loupežník|inscenace|Divadlo na Vinohradechcs_CZ
dc.subjectKarel Čapek|Loupežník|stage production|Vinohrady theatreen_US
dc.titleTři inscenace Čapkova Loupežníka v Divadle na Vinohradechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-30
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId200160
dc.title.translatedTree productions of Capek's The Robber at The Vinohrady Theateren_US
dc.contributor.refereePšenička, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce si klade za cíl popsat a charakterizovat poslední tři inscenace Loupežníka Karla Čapka v Divadle na Vinohradech. Autor postupuje metodou rekonstrukce inscenace, tyto tři poslední inscenace poté podrobuje detailnější analýze. Jedná se o inscenaci Františka Štěpánka z roku 1972, inscenaci Jana Nováka z roku 1988 a inscenaci Tomáše Töpfera z roku 2015. Inscenace, ke kterým je k dispozici audiovizuální záznam, budou podrobeny detailnější analýze. Při analýze druhé inscenace se autor práce potýkal s nedostatkem informací. Její rekonstrukce proto byla velmi obtížná. Při popisu inscenací autor vychází z recenzí z dobových periodik, fotografií k inscenacím a ve dvou ze tří zmíněných případů také z videozáznamu. Dále z knih o Karlu Čapkovi a jeho díle i z poskytnutých rozhovorů s herečkami Danielou Kolářovou a Hanou Maciuchovou. Pozornost je věnována také historickému kontextu a tehdejším společenským a divadelním poměrům, stejně tak také poměrům v činohře Divadla na Vinohradech, které ovlivňovaly zdejší umělecké působení.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis is to characterize three last stage productions of the Vinohrady theatre of the play Loupeznik by the well known playwright, author and a democrat Karel Čapek. Karel Čapek was one of the most remarkable authors of the 1920s and 1930s. The author of this thesis attempts to make a reconstruction of the last three stage productions of Loupeznik at the Vinohrady theatre based on available infomation found. The first and oldest one being stage production of 1972 by the director Frantisek Stepanek. The second one being the stage production by director Jan Novak of 1988. And the last and newest one is the stage production by director Thomas Topfer of 2015. The more detailed analysis will be provided to the first and third production respectively because of the more information available for these including the video recording of these two productions. On the other hand, for the second production very little material being available and thus to reconstruct this 1988 one based on the material was very difficult. In the order to reconstruct the productions the author bases his research upon archival theater reviews and studies in particular periodicals, photographical material from the productions and in some cases also audiovisual recordings. Other resources include also the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV