Zobrazit minimální záznam

Developing the psychological resilience of primary school teachers
dc.contributor.advisorKlimešová, Anna
dc.creatorHanušová, Veronika
dc.date.accessioned2019-03-01T10:56:05Z
dc.date.available2019-03-01T10:56:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105230
dc.description.abstractThe Bachelor's thesis deals with the problem of teachers' difficult and stressful situations and the possible increasing of resistance (resilience) through a programme which is aimed towards it. The aim of the thesis therefore is to create and subsequently implement a programme focused on increasing teachers' resistance to difficult situations, especially in connection with direct primary school work. The two initial chapters are devoted to the terms resistance - resilience, their development, specification and characteristics. Further the term resistance (resilience) is aimed more specifically, the possibilities of the primary school teachers' development of resistance are studied in more detail. The second chapter also focuses on the terms difficult situation, stress and its kinds, some examples related to the teaching environment are mentioned. Methods suitable for the development of resistance to difficult situations for the mentioned target group are also described in the bachelor's thesis. The third chapter describes the creation of the programme and the subsequent implementation of practical activities for primary school teachers. The programme consisted of eight activities and it was put together to be supported by theory and at the same time it was aimed mostly practically. In this chapter...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou náročných a stresujících situací u učitelů a jejich možným zvyšováním odolnosti (resilience) prostřednictvím programu, který je na to zacílen. Cílem práce je proto na základě prostudování konceptu odolnosti (resilience) vytvořit a následně zrealizovat program zaměřený na zvyšování psychické odolnosti učitelů vůči náročným situacím, zvláště ve spojitosti s přímou prací v ZŠ. Dvě úvodní kapitoly se věnují pojmům odolnost - resilience, jejich vývoji, vymezení a charakteristice. Dále je pojem odolnost (resilience) zacílen konkrétněji, podrobněji jsou zkoumány možnosti rozvoje odolnosti u učitelů/učitelek na ZŠ. Druhá kapitola se rovněž soustředí na pojmy náročná situace či stres a jeho druhy, uvedeno je několik příkladů souvisejících s učitelským prostředím. V bakalářské práci jsou také popsány metody vhodné k rozvoji odolnosti vůči náročným situacím pro danou cílovou skupinu. Třetí kapitola popisuje tvorbu programu a následnou realizaci praktických aktivit pro učitele na ZŠ. Program tvořilo osm dílčích aktivit a sestaven byl takovým způsobem, aby měl oporu v teoretické rovině a zároveň byl zacílen převážně prakticky. V této kapitole jsou detailněji uvedeny zvolené postupy a strategie. Důležitým aspektem programu jsou taktéž reflexe jednotlivých aktivit, a to jak...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectOdolnostcs_CZ
dc.subjectresiliencecs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectprogram odolnostics_CZ
dc.subjectaktivitycs_CZ
dc.subjectResistanceen_US
dc.subjectresilienceen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectresistance programmeen_US
dc.subjectactivitiesen_US
dc.titleRozvíjení psychické odolnosti učitelů na základní školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-29
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId204796
dc.title.translatedDeveloping the psychological resilience of primary school teachersen_US
dc.contributor.refereeKřišťan, Alois
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou náročných a stresujících situací u učitelů a jejich možným zvyšováním odolnosti (resilience) prostřednictvím programu, který je na to zacílen. Cílem práce je proto na základě prostudování konceptu odolnosti (resilience) vytvořit a následně zrealizovat program zaměřený na zvyšování psychické odolnosti učitelů vůči náročným situacím, zvláště ve spojitosti s přímou prací v ZŠ. Dvě úvodní kapitoly se věnují pojmům odolnost - resilience, jejich vývoji, vymezení a charakteristice. Dále je pojem odolnost (resilience) zacílen konkrétněji, podrobněji jsou zkoumány možnosti rozvoje odolnosti u učitelů/učitelek na ZŠ. Druhá kapitola se rovněž soustředí na pojmy náročná situace či stres a jeho druhy, uvedeno je několik příkladů souvisejících s učitelským prostředím. V bakalářské práci jsou také popsány metody vhodné k rozvoji odolnosti vůči náročným situacím pro danou cílovou skupinu. Třetí kapitola popisuje tvorbu programu a následnou realizaci praktických aktivit pro učitele na ZŠ. Program tvořilo osm dílčích aktivit a sestaven byl takovým způsobem, aby měl oporu v teoretické rovině a zároveň byl zacílen převážně prakticky. V této kapitole jsou detailněji uvedeny zvolené postupy a strategie. Důležitým aspektem programu jsou taktéž reflexe jednotlivých aktivit, a to jak...cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor's thesis deals with the problem of teachers' difficult and stressful situations and the possible increasing of resistance (resilience) through a programme which is aimed towards it. The aim of the thesis therefore is to create and subsequently implement a programme focused on increasing teachers' resistance to difficult situations, especially in connection with direct primary school work. The two initial chapters are devoted to the terms resistance - resilience, their development, specification and characteristics. Further the term resistance (resilience) is aimed more specifically, the possibilities of the primary school teachers' development of resistance are studied in more detail. The second chapter also focuses on the terms difficult situation, stress and its kinds, some examples related to the teaching environment are mentioned. Methods suitable for the development of resistance to difficult situations for the mentioned target group are also described in the bachelor's thesis. The third chapter describes the creation of the programme and the subsequent implementation of practical activities for primary school teachers. The programme consisted of eight activities and it was put together to be supported by theory and at the same time it was aimed mostly practically. In this chapter...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeC


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV