Show simple item record

Technology reshaping the retail experience
dc.contributor.advisorJesenský, Daniel
dc.creatorKorb, Kryštof
dc.date.accessioned2019-02-26T10:55:52Z
dc.date.available2019-02-26T10:55:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105168
dc.description.abstractThe thesis deals with the influence of digital technology on retail in relation to the customer: how it affects their communication and interaction with the retailer or the whole shopping journey. First, history of retail up to the arise of e-commerce, current retail's global situation and situation in the Czech Republic is briefly summarized. Then specific aspects of brick-and-mortar and online stores are presented on the two respective typical shopping journeys. The core of the thesis is to determine the key trends, which are explained, followed by the description of technologies and presented on the specific examples of real-world solutions. Those trends include different means of goods handover (delivery, pickup or different self-service models), personalization and customization, natural language communication, virtual and augmented reality or robotization. The aim of the thesis is to define the direction in which retail will later evolve and what steps traditional retailers have to take in order to stay competitive. The thesis therefore synthesizes aspects with trends which demonstrates how trends try to solve problematic phenomena using technology. The conclusion includes a generalized conception of how retail will look like in the future, particularly a determination of two basic concepts...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá vlivem digitálních technologií na retail ve vztahu ke koncovému zákaz- níkovi: jak proměňuje jeho komunikaci a interakci s obchodníkem nebo celý nákupní proces. Nejprve je stručně shrnuta historie retailu až po nástup e-commerce a současná globální situace i situace v ČR. Poté jsou na dvou typických nákupních procesech v kamenném obchodě a e-shopu prezentovány aspekty, které jsou pro oba tyto jednotlivé procesy specifické. Jádrem práce je určení klíčových trendů, které jsou vysvětleny, doplněny o popis techno- logií a prezentovány na konkrétních příkladech již existujících řešení. Mezi tyto trendy patří různé způsoby předání zboží (doručení, vyzvednutí nebo několik samoobslužných modelů), personalizace a customizace, digital signage a proximity marketing, komuni- kace v přirozeném jazyce, virtuální a rozšířená realita nebo robotizace. Cílem práce je nastínit směr, jak se bude retail dále vyvíjet a jaké kroky budou muset ob- chodníci učinit, aby zůstali konkurenceschopní. Práce proto syntetizuje aspekty s trendy, na kterých ukazuje, jak se za pomoci technologií jednotlivé trendy snaží problematické jevy řešit. Samotný závěr obsahuje zobecněnou představu, jak bude retail v budoucnosti vypadat, zejména pak určení dvou základních konceptů retailu budoucnosti: utilitárního a zážitkového.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectretailcs_CZ
dc.subjectmaloobchodcs_CZ
dc.subjectomnichannelcs_CZ
dc.subjectdigitální transformacecs_CZ
dc.subjectshowroomingcs_CZ
dc.subjectsamoobslužné pokladnycs_CZ
dc.subjectclick & collectcs_CZ
dc.subjectdigital signagecs_CZ
dc.subjectproximity marketingcs_CZ
dc.subjectretailen_US
dc.subjectomnichannelen_US
dc.subjectdigital transformationen_US
dc.subjectshowroomingen_US
dc.subjectself-checkouten_US
dc.subjectclick & collecten_US
dc.subjectdigital signageen_US
dc.subjectproximity marketingen_US
dc.titleJak moderní technologie proměňují retail a interakci se zákazníkemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-02-05
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192543
dc.title.translatedTechnology reshaping the retail experienceen_US
dc.contributor.refereeKoudelková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vlivem digitálních technologií na retail ve vztahu ke koncovému zákaz- níkovi: jak proměňuje jeho komunikaci a interakci s obchodníkem nebo celý nákupní proces. Nejprve je stručně shrnuta historie retailu až po nástup e-commerce a současná globální situace i situace v ČR. Poté jsou na dvou typických nákupních procesech v kamenném obchodě a e-shopu prezentovány aspekty, které jsou pro oba tyto jednotlivé procesy specifické. Jádrem práce je určení klíčových trendů, které jsou vysvětleny, doplněny o popis techno- logií a prezentovány na konkrétních příkladech již existujících řešení. Mezi tyto trendy patří různé způsoby předání zboží (doručení, vyzvednutí nebo několik samoobslužných modelů), personalizace a customizace, digital signage a proximity marketing, komuni- kace v přirozeném jazyce, virtuální a rozšířená realita nebo robotizace. Cílem práce je nastínit směr, jak se bude retail dále vyvíjet a jaké kroky budou muset ob- chodníci učinit, aby zůstali konkurenceschopní. Práce proto syntetizuje aspekty s trendy, na kterých ukazuje, jak se za pomoci technologií jednotlivé trendy snaží problematické jevy řešit. Samotný závěr obsahuje zobecněnou představu, jak bude retail v budoucnosti vypadat, zejména pak určení dvou základních konceptů retailu budoucnosti: utilitárního a zážitkového.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the influence of digital technology on retail in relation to the customer: how it affects their communication and interaction with the retailer or the whole shopping journey. First, history of retail up to the arise of e-commerce, current retail's global situation and situation in the Czech Republic is briefly summarized. Then specific aspects of brick-and-mortar and online stores are presented on the two respective typical shopping journeys. The core of the thesis is to determine the key trends, which are explained, followed by the description of technologies and presented on the specific examples of real-world solutions. Those trends include different means of goods handover (delivery, pickup or different self-service models), personalization and customization, natural language communication, virtual and augmented reality or robotization. The aim of the thesis is to define the direction in which retail will later evolve and what steps traditional retailers have to take in order to stay competitive. The thesis therefore synthesizes aspects with trends which demonstrates how trends try to solve problematic phenomena using technology. The conclusion includes a generalized conception of how retail will look like in the future, particularly a determination of two basic concepts...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV