Show simple item record

External communication of small enterprises: A Case Study of Velvet Bakery Prague
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorSeverová, Daniela
dc.date.accessioned2019-02-26T10:54:15Z
dc.date.available2019-02-26T10:54:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105160
dc.description.abstractComprehensive and complex communications, which are aligned with the values of a business, play a pivotal role in the functioning of every business. As stated in the introduction, the aim of my bachelor's thesis was to analyse Velvet Bakery Prague's principle communication channels critically as well as in terms of content, plus come up with possible proposals for the streamlining of these. The results indicated a tendency for Velvet Bakery Prague to adopt a more intuitive approach to communications rather than viewing the communication mix in a comprehensive and strategic manner. While the company is able to reach its target audience, shortcomings were noted in terms of exploiting the possibilities offered by the communication tools. A detailed analysis of Velvet Bakery Prague's individual communication channels revealed certain trends which subsequently allowed me to make recommendations for their future communication strategy. Certain reservations were detected in terms of collecting visitor feedback from events which the owners attend with their company as well as the absence of a contact database including data on customers who had made previous purchases with the company. Direct marketing may offer the company a further opportunity to reach potential customers in a more cost effective manner...en_US
dc.description.abstractZÁVĚR Ucelená a komplexní komunikace, která je v souladu s hodnotami podniku, hraje klíčovou roli ve fungování každé společnosti. Cílem této bakalářské práce, který jsem zmiňovala v jejím úvodu, bylo kriticky a obsahově zanalyzovat hlavní kanály komunikace společnosti Velvet Bakery Prague a přijít s možnými návrhy na jejich zefektivnění. Jak se ukázalo, společnost Velvet Bakery Prague je zvyklá komunikovat spíše intuitivně bez způsobilosti nahlížet na komunikační mix souhrnně a strategicky. Přesto, že je společnost schopna správně zasáhnout svou cílovou skupinu, má nedostatky ve využívání plné šíře možností, které jednotlivé komunikační nástroje nabízejí. Díky detailní analýze dílčích komunikačních kanálů společnosti Velvet Bakery Prague byly zjištěny jisté trendy, ze kterých vzešla doporučení pro budoucí komunikaci. Byly objeveny rezervy v oblasti získávání zpětné vazby od návštěvníků eventů, které majitelky se svým podnikem navštěvují nebo absence kontaktní databáze s údaji zákazníků, kteří u společnosti již nakoupili. Využití přímého marketingu může pro firmu znamenat další příležitost, jak méně nákladnou cestou zasáhnout další potenciální zákazníky a přimět je k objednávce sladkostí. S dynamicky rostoucím trendem sociálních sítí je na místě, aby společnost začala s opětovnou komunikací na těchto...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmalé podnikycs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectsmall enterprisesen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.titleExterní komunikace malých podniků na příkladu Velvet Bakery Praguecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-02-05
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192563
dc.title.translatedExternal communication of small enterprises: A Case Study of Velvet Bakery Pragueen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZÁVĚR Ucelená a komplexní komunikace, která je v souladu s hodnotami podniku, hraje klíčovou roli ve fungování každé společnosti. Cílem této bakalářské práce, který jsem zmiňovala v jejím úvodu, bylo kriticky a obsahově zanalyzovat hlavní kanály komunikace společnosti Velvet Bakery Prague a přijít s možnými návrhy na jejich zefektivnění. Jak se ukázalo, společnost Velvet Bakery Prague je zvyklá komunikovat spíše intuitivně bez způsobilosti nahlížet na komunikační mix souhrnně a strategicky. Přesto, že je společnost schopna správně zasáhnout svou cílovou skupinu, má nedostatky ve využívání plné šíře možností, které jednotlivé komunikační nástroje nabízejí. Díky detailní analýze dílčích komunikačních kanálů společnosti Velvet Bakery Prague byly zjištěny jisté trendy, ze kterých vzešla doporučení pro budoucí komunikaci. Byly objeveny rezervy v oblasti získávání zpětné vazby od návštěvníků eventů, které majitelky se svým podnikem navštěvují nebo absence kontaktní databáze s údaji zákazníků, kteří u společnosti již nakoupili. Využití přímého marketingu může pro firmu znamenat další příležitost, jak méně nákladnou cestou zasáhnout další potenciální zákazníky a přimět je k objednávce sladkostí. S dynamicky rostoucím trendem sociálních sítí je na místě, aby společnost začala s opětovnou komunikací na těchto...cs_CZ
uk.abstract.enComprehensive and complex communications, which are aligned with the values of a business, play a pivotal role in the functioning of every business. As stated in the introduction, the aim of my bachelor's thesis was to analyse Velvet Bakery Prague's principle communication channels critically as well as in terms of content, plus come up with possible proposals for the streamlining of these. The results indicated a tendency for Velvet Bakery Prague to adopt a more intuitive approach to communications rather than viewing the communication mix in a comprehensive and strategic manner. While the company is able to reach its target audience, shortcomings were noted in terms of exploiting the possibilities offered by the communication tools. A detailed analysis of Velvet Bakery Prague's individual communication channels revealed certain trends which subsequently allowed me to make recommendations for their future communication strategy. Certain reservations were detected in terms of collecting visitor feedback from events which the owners attend with their company as well as the absence of a contact database including data on customers who had made previous purchases with the company. Direct marketing may offer the company a further opportunity to reach potential customers in a more cost effective manner...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV