dc.creator | Jahodová, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T12:00:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T12:00:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/105054 | |
dc.description.abstract | Cíl: Cílem práce je diagnostikovat úroveň motoriky dětí ve věku 8 - 13 let, ověřit možnost proveditelnosti terénního šetření skupinovou formou ve školním režimu přímo na základních školách, porovnat procentuální zastoupení dětí s deficitem motoriky s dosavadními informacemi o prevalenci, provést komparaci testových výsledků se standardizovanou britskou normou a zjistit, zda jsou ovlivněny faktorem pohlaví, demografickým ukazatelem velikosti obce v místě základní školy a věkem. Metody: K identifikaci motorického deficitu byla použita testová baterie Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition (Henderson et al., 2007). Komparace výsledků s britskou normou probíhala dle metody standardizační studie (in Henderson et al., 2007, s. 127-130) pomocí koeficientu velikosti efektu (effect size), srovnáním výkonů v jednotlivých testových položkách (dílčích testech), souhrnného skóre dosaženého v každé ze tří sledovaných komponent motoriky a pro souhrnné skóre v celé baterii osmi testů. Determinační vztahy mezi proměnnými (závisle proměnné: výsledky testů a potencionálně nezávisle proměnné: věk, pohlaví a místo) - byly zjišťovány tří faktorovou regresní analýzou rozptylu- ANOVA (analysis of variance). Výsledky a diskuse: Skupinová forma testování přímo na základních školách se projevila jako možná... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Objective: The aim of this work is to diagnose the motoric level of children at the age of 8 - 13, to verify the feasibility of the field investigations in a group form in the school regime at elementary schools, to compare the percentage of children with a motoric deficit with present information about prevalence, to carry out a comparison of test results with the standardized British norm, and to find out, if the results vary as a function of gender, the demographic indicator of the size of the community where the elementary school is located or as a function of age. Methods: The test battery named Movement Assessment Battery for Children - Second Edition (Henderson et al., 2007) was used. The comparison of the results with the British norm was done according to the method of standardisation study (in Henderson et al., 2007, p. 127 - 130) by the means of effect size, by comparing the performances in particular test items (partial tests), the total score achieved in each of the three motor components observed, and for the total score in the whole battery of eight tests. Determinative relations between the variables (dependent variables: test results, and potentially independent variables: age, gender, place) were detected by three-factor regression analysis of variance - ANOVA. Results and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika úrovně motoriky dětí ve věku 8-13 let pomocí testové baterie | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-10-25 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 208955 | |
dc.title.translated | Diagnostics of the motoric level of children at the age of 8 - 13 by the MABC - 2 test battery | en_US |
dc.identifier.aleph | 002223815 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Physical Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - tělesná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - tělesná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Physical Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Cíl: Cílem práce je diagnostikovat úroveň motoriky dětí ve věku 8 - 13 let, ověřit možnost proveditelnosti terénního šetření skupinovou formou ve školním režimu přímo na základních školách, porovnat procentuální zastoupení dětí s deficitem motoriky s dosavadními informacemi o prevalenci, provést komparaci testových výsledků se standardizovanou britskou normou a zjistit, zda jsou ovlivněny faktorem pohlaví, demografickým ukazatelem velikosti obce v místě základní školy a věkem. Metody: K identifikaci motorického deficitu byla použita testová baterie Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition (Henderson et al., 2007). Komparace výsledků s britskou normou probíhala dle metody standardizační studie (in Henderson et al., 2007, s. 127-130) pomocí koeficientu velikosti efektu (effect size), srovnáním výkonů v jednotlivých testových položkách (dílčích testech), souhrnného skóre dosaženého v každé ze tří sledovaných komponent motoriky a pro souhrnné skóre v celé baterii osmi testů. Determinační vztahy mezi proměnnými (závisle proměnné: výsledky testů a potencionálně nezávisle proměnné: věk, pohlaví a místo) - byly zjišťovány tří faktorovou regresní analýzou rozptylu- ANOVA (analysis of variance). Výsledky a diskuse: Skupinová forma testování přímo na základních školách se projevila jako možná... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Objective: The aim of this work is to diagnose the motoric level of children at the age of 8 - 13, to verify the feasibility of the field investigations in a group form in the school regime at elementary schools, to compare the percentage of children with a motoric deficit with present information about prevalence, to carry out a comparison of test results with the standardized British norm, and to find out, if the results vary as a function of gender, the demographic indicator of the size of the community where the elementary school is located or as a function of age. Methods: The test battery named Movement Assessment Battery for Children - Second Edition (Henderson et al., 2007) was used. The comparison of the results with the British norm was done according to the method of standardisation study (in Henderson et al., 2007, p. 127 - 130) by the means of effect size, by comparing the performances in particular test items (partial tests), the total score achieved in each of the three motor components observed, and for the total score in the whole battery of eight tests. Determinative relations between the variables (dependent variables: test results, and potentially independent variables: age, gender, place) were detected by three-factor regression analysis of variance - ANOVA. Results and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990022238150106986 | |