Zobrazit minimální záznam

Regional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinants
dc.contributor.advisorHasman, Jiří
dc.creatorDivínová, Pavlína
dc.date.accessioned2019-02-19T17:56:43Z
dc.date.available2019-02-19T17:56:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105032
dc.description.abstractRegional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinants Abstract This thesis deals with the attitudes of Czech upper-secondary school students to immigrants. The main goal of this thesis is to find out whether there are regional differences in the perception of immigrants by students of the upper-secondary schools in the Czech Republic and to find out which factors can affect the perception of immigrants and their regional differentiation. Considering the actual situation in the world, the topic of this thesis is very up-to-date. It is necessary to be carefully prepared for the increase of the international migration to ensure smoother integration of migrants in the concerned countries. Much research addresses the international comparison of countries in the perspective of immigrants, but monitoring of intra-national differences is really important and can tell us a lot about where the main causes of the problems are. Based on this opinion, I was studying the relationship of the Czech society with immigrants. As a sample, I opted for students of grammar schools and vocational schools. As a main theoretical concept, I choose contact hypothesis of Gordon Allport. It is based on the assumption, that to prevent prejudice and conflicts between...en_US
dc.description.abstractRegionální diferenciace ve vnímání imigrantů a imigrace studenty středních škol a její podmiňující faktory Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá vztahem českých studentů středních škol k imigrantům. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda v Česku existují regionální rozdíly ve vnímání imigrantů studenty středních škol a které faktory mohou vnímání imigrantů a jeho regionální diferenciaci ovlivnit. Téma práce je velmi je aktuální, vzhledem k situaci, která se ve světě děje. Na růst mezinárodní migrace je potřeba se pečlivě připravit a zajistit tak hladší průběh integrace imigrantů v daných zemích. Mezinárodním srovnáváním zemí ve vnímání imigrantů se zabývá mnoho výzkumů, ovšem i vnitrostátní sledování rozdílů je velmi důležité a může nám říct mnoho o tom, kde jsou hlavní příčiny problémů. Právě z tohoto názoru jsem vycházela a sledovala jsem vztah pouze české společnosti k imigrantům. Jako vzorek jsem zvolila studenty středních škol, konkrétně studenty gymnázií a středních odborných škol. Jako hlavní teoretický koncept jsem zvolila kontaktní hypotézu, jejímž autorem je Gordon Allport. Ta vychází z předpokladu, že k zabránění předsudků a konfliktu mezi různými skupinami lidí je potřeba se s nimi stýkat. Na základě studia kontaktní hypotézy a další literatury jsem si vymezila faktory, které by vztah k...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleRegionální diferenciace ve vnímání imigrantů a imigrace studenty středních škol a její podmiňující faktorycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-29
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId205766
dc.title.translatedRegional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinantsen_US
dc.contributor.refereeVávra, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRegionální diferenciace ve vnímání imigrantů a imigrace studenty středních škol a její podmiňující faktory Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá vztahem českých studentů středních škol k imigrantům. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda v Česku existují regionální rozdíly ve vnímání imigrantů studenty středních škol a které faktory mohou vnímání imigrantů a jeho regionální diferenciaci ovlivnit. Téma práce je velmi je aktuální, vzhledem k situaci, která se ve světě děje. Na růst mezinárodní migrace je potřeba se pečlivě připravit a zajistit tak hladší průběh integrace imigrantů v daných zemích. Mezinárodním srovnáváním zemí ve vnímání imigrantů se zabývá mnoho výzkumů, ovšem i vnitrostátní sledování rozdílů je velmi důležité a může nám říct mnoho o tom, kde jsou hlavní příčiny problémů. Právě z tohoto názoru jsem vycházela a sledovala jsem vztah pouze české společnosti k imigrantům. Jako vzorek jsem zvolila studenty středních škol, konkrétně studenty gymnázií a středních odborných škol. Jako hlavní teoretický koncept jsem zvolila kontaktní hypotézu, jejímž autorem je Gordon Allport. Ta vychází z předpokladu, že k zabránění předsudků a konfliktu mezi různými skupinami lidí je potřeba se s nimi stýkat. Na základě studia kontaktní hypotézy a další literatury jsem si vymezila faktory, které by vztah k...cs_CZ
uk.abstract.enRegional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinants Abstract This thesis deals with the attitudes of Czech upper-secondary school students to immigrants. The main goal of this thesis is to find out whether there are regional differences in the perception of immigrants by students of the upper-secondary schools in the Czech Republic and to find out which factors can affect the perception of immigrants and their regional differentiation. Considering the actual situation in the world, the topic of this thesis is very up-to-date. It is necessary to be carefully prepared for the increase of the international migration to ensure smoother integration of migrants in the concerned countries. Much research addresses the international comparison of countries in the perspective of immigrants, but monitoring of intra-national differences is really important and can tell us a lot about where the main causes of the problems are. Based on this opinion, I was studying the relationship of the Czech society with immigrants. As a sample, I opted for students of grammar schools and vocational schools. As a main theoretical concept, I choose contact hypothesis of Gordon Allport. It is based on the assumption, that to prevent prejudice and conflicts between...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV