Show simple item record

Loyalty Rebates as an Exclusionary Practice in the European Competition Law.
dc.contributor.advisorVondráčková, Aneta
dc.creatorŠebo, Igor
dc.date.accessioned2019-02-19T12:37:14Z
dc.date.available2019-02-19T12:37:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104990
dc.description.abstractVĚRNOSTNÍ RABATY JAKO VYLUČUJÍCÍ PRAKTIKA V EVROPSKÉM SOUTĚŽNÍM PRÁVU ABSTRAKT Tato diplomová práce se detailně zabývá uplatňováním věrnostních rabatů ze strany dominantních podniků a jeho dopady v evropském soutěžním právu. Popisuje, kdy a jakým způsobem může být tato praktika posuzována orgány Evropské unie jako zneužití dominantního postavení, neboť působí negativně na konkurenci, když váže zákazníky k věrnosti dominantnímu podniku. Zachycuje její zařazení v systému soutěžního práva a krátce ji porovnává i ostatními praktikami působícími na trh podobným způsobem. Zároveň klasifikuje jednotlivé druhy věrnostních a jiných rabatů a podrobně vysvětluje, jak konkrétně ty které druhy nutí zákazníky uspokojovat stále větší část své poptávky u dominantního podniku a tím poškozovat konkurenci. Podstatou práce je však i kritický pohled na v minulosti přísný přístup evropských orgánů při jejich posuzování této praktiky a argumentace některými pozitivními jevy, které mohou věrnostní či jiné rabaty přinášet. Současně zohledňuje nejnovější rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie ve věci Intel ze září 2017, které snad zásadním způsobem do budoucna ovlivní přístup orgánů EU, neboť poprvé od rozhodnutí Hoffman-La Roche z roku 1976 zpochybnilo přístup per se zákazu k věrnostním rabatům, podmíněným exkluzivním nebo skoro...cs_CZ
dc.description.abstract1 LOYALTY REBATES AS AN EXCLUSIONARY PRACTISE IN THE EUROPEAN COMPETITION LAW ABSTRACT This master thesis treats loyalty rebates in the light of European competition law when applied by dominant undertakings and analyses its consequences. It describes when such practise might be considered by European Union authorities as an abuse of a dominant position as it has negative impact on the competitors by inducing customer's loyalty to the dominant undertaking. It depicts its position in the European competition law system and compares it to other practises that influence the market in a similar way. Also, it classifies different types of loyalty and other types of rebates and explains how such rebates can force a customer to acquire increasing portions of his demand from the dominant undertaking and how they can damage its competitors. The thesis also offers a critical view on a very strict treatment of this practise by European institutions in the past and it arguments by several positive effects that loyalty and other types of rebates may have. Simultaneously it takes into consideration the newest decision of the Court of Justice of the European Union in the Intel case from September 2017 which will hopefully affect EU institutions' approach to this practise as it broke well-established per se interdiction of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectVěrnostní rabatycs_CZ
dc.subjectIntelcs_CZ
dc.subjecttest stejně výkonného soutěžitelecs_CZ
dc.subjectLoyalty rebatesen_US
dc.subjectIntelen_US
dc.subjectAs efficient competitor testen_US
dc.titleVěrnostní rabaty jako vylučující praktika v evropském soutěžním právu.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-28
dc.description.departmentDepartment of European Lawen_US
dc.description.departmentKatedra evropského právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId208415
dc.title.translatedLoyalty Rebates as an Exclusionary Practice in the European Competition Law.en_US
dc.contributor.refereeŠmejkal, Václav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra evropského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of European Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVĚRNOSTNÍ RABATY JAKO VYLUČUJÍCÍ PRAKTIKA V EVROPSKÉM SOUTĚŽNÍM PRÁVU ABSTRAKT Tato diplomová práce se detailně zabývá uplatňováním věrnostních rabatů ze strany dominantních podniků a jeho dopady v evropském soutěžním právu. Popisuje, kdy a jakým způsobem může být tato praktika posuzována orgány Evropské unie jako zneužití dominantního postavení, neboť působí negativně na konkurenci, když váže zákazníky k věrnosti dominantnímu podniku. Zachycuje její zařazení v systému soutěžního práva a krátce ji porovnává i ostatními praktikami působícími na trh podobným způsobem. Zároveň klasifikuje jednotlivé druhy věrnostních a jiných rabatů a podrobně vysvětluje, jak konkrétně ty které druhy nutí zákazníky uspokojovat stále větší část své poptávky u dominantního podniku a tím poškozovat konkurenci. Podstatou práce je však i kritický pohled na v minulosti přísný přístup evropských orgánů při jejich posuzování této praktiky a argumentace některými pozitivními jevy, které mohou věrnostní či jiné rabaty přinášet. Současně zohledňuje nejnovější rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie ve věci Intel ze září 2017, které snad zásadním způsobem do budoucna ovlivní přístup orgánů EU, neboť poprvé od rozhodnutí Hoffman-La Roche z roku 1976 zpochybnilo přístup per se zákazu k věrnostním rabatům, podmíněným exkluzivním nebo skoro...cs_CZ
uk.abstract.en1 LOYALTY REBATES AS AN EXCLUSIONARY PRACTISE IN THE EUROPEAN COMPETITION LAW ABSTRACT This master thesis treats loyalty rebates in the light of European competition law when applied by dominant undertakings and analyses its consequences. It describes when such practise might be considered by European Union authorities as an abuse of a dominant position as it has negative impact on the competitors by inducing customer's loyalty to the dominant undertaking. It depicts its position in the European competition law system and compares it to other practises that influence the market in a similar way. Also, it classifies different types of loyalty and other types of rebates and explains how such rebates can force a customer to acquire increasing portions of his demand from the dominant undertaking and how they can damage its competitors. The thesis also offers a critical view on a very strict treatment of this practise by European institutions in the past and it arguments by several positive effects that loyalty and other types of rebates may have. Simultaneously it takes into consideration the newest decision of the Court of Justice of the European Union in the Intel case from September 2017 which will hopefully affect EU institutions' approach to this practise as it broke well-established per se interdiction of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra evropského právacs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV