Show simple item record

Music online journalism: iReport and Musicserver websites and application of theoretical concepts of journalism
dc.contributor.advisorKruml, Milan
dc.creatorŠindlauerová, Marta
dc.date.accessioned2019-02-14T11:02:26Z
dc.date.available2019-02-14T11:02:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104950
dc.description.abstractDiplomová práce popisuje uplatnění teoretických konceptů žurnalistiky v prostředí dvou nejpopulárnějších hudebních webů Musicserver a iREPORT. V základu k tématu jsou představeny základní charakteristiky online žurnalismu a problematika pojmu "ideální kritik". Dále jsou nejprve teoreticky nastíněny a následně zanalyzovány koncepty agenda-settingu, gatekeepingu, objektivity a biasu, participativní žurnalistiky, user generated content, profesionalizace, hypertextuality a intertextuality, využití sociálních sítí, bulvarizace a analýza se dotkne i problematiky přechylování. Rovněž je provedena sémiotická a obrazová analýza vybraných vzorků. Práce se na základě aplikace konceptů pokouší vysvětlit způsob fungování webů, aspekty ovlivňující jejich obsah, faktory působící na selekci témat, způsoby práce s publikem, problémy v souvislosti s objektivitou v kritickém hodnocení umění, nároky kladené na redaktory a míru vlivu na čtenáře. Klíčová slova online žurnalismus, teoretické koncepty, Musicserver, iREPORT, hudba, agenda-setting, gatekeeping, objektivita, participativní žurnalistika, user generated content, digital labour, sociální sítě, bulvarizace, přechylování, sémitocká analýza, interextualita, hypertextualita, profesionalizace.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis describes the application of theoretical concepts of journalism into the environemnt of two most popular music websites Musicserver and iREPORT. In the theoretical basis for the topic are featured the basic characteristics of online journalism and the problematic nature of the term "ideal critic". Furthermore, there are at first theoretically established and afterwards analyzed the concepts of agenda-setting, gatekeeping, objectivity and bias, participative journalism, user generatec content, professionalism, hypertextuality and intertextuality, the usage of social networks, tabloidization and the analysis will also touch upon the issue of name transformation to fit the Czech language. There is also a semiotic and visual analysis of chosen samples performed. On the basis of concepts, the paper intends to explain the functioning of the websites, the aspects that are influencing their content, the factors that have an effect on the selection of the content, the means of working with the audience, the problems in terms of objectivity in the art criticism, the requirements laid upon the editorial staff members and the level of influence upon the readers. Keywords online journalism, theoretical concepts, Musicserver, iREPORT, music, agenda-setting, gatekeeping, objectivity,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectonline žurnalismuscs_CZ
dc.subjectteoretické konceptycs_CZ
dc.subjectMusicservercs_CZ
dc.subjectiREPORTcs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectagenda-settingcs_CZ
dc.subjectgatekeepingcs_CZ
dc.subjectobjektivitacs_CZ
dc.subjectparticipativní žurnalistikacs_CZ
dc.subjectuser generated contentcs_CZ
dc.subjectdigital labourcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectbulvarizacecs_CZ
dc.subjectpřechylovánícs_CZ
dc.subjectsémitocká analýzacs_CZ
dc.subjectinterextualitacs_CZ
dc.subjecthypertextualitacs_CZ
dc.subjectprofesionalizacecs_CZ
dc.subjectonline journalismen_US
dc.subjecttheoretical conceptsen_US
dc.subjectMusicserveren_US
dc.subjectiREPORTen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectgatekeepingen_US
dc.subjectobjectivityen_US
dc.subjectparticipative journalismen_US
dc.subjectuser generated contenten_US
dc.subjectdigital labouren_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjecttabloidizationen_US
dc.subjectname transformationen_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.subjectintertextualiyen_US
dc.subjecthypertextualityen_US
dc.subjectprofessionalismen_US
dc.titleHudební online žurnalismus: weby iReport a Musicserver a uplatňování teoretických konceptů žurnalistikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-24
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192842
dc.title.translatedMusic online journalism: iReport and Musicserver websites and application of theoretical concepts of journalismen_US
dc.contributor.refereeLovaš, Karol
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce popisuje uplatnění teoretických konceptů žurnalistiky v prostředí dvou nejpopulárnějších hudebních webů Musicserver a iREPORT. V základu k tématu jsou představeny základní charakteristiky online žurnalismu a problematika pojmu "ideální kritik". Dále jsou nejprve teoreticky nastíněny a následně zanalyzovány koncepty agenda-settingu, gatekeepingu, objektivity a biasu, participativní žurnalistiky, user generated content, profesionalizace, hypertextuality a intertextuality, využití sociálních sítí, bulvarizace a analýza se dotkne i problematiky přechylování. Rovněž je provedena sémiotická a obrazová analýza vybraných vzorků. Práce se na základě aplikace konceptů pokouší vysvětlit způsob fungování webů, aspekty ovlivňující jejich obsah, faktory působící na selekci témat, způsoby práce s publikem, problémy v souvislosti s objektivitou v kritickém hodnocení umění, nároky kladené na redaktory a míru vlivu na čtenáře. Klíčová slova online žurnalismus, teoretické koncepty, Musicserver, iREPORT, hudba, agenda-setting, gatekeeping, objektivita, participativní žurnalistika, user generated content, digital labour, sociální sítě, bulvarizace, přechylování, sémitocká analýza, interextualita, hypertextualita, profesionalizace.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis describes the application of theoretical concepts of journalism into the environemnt of two most popular music websites Musicserver and iREPORT. In the theoretical basis for the topic are featured the basic characteristics of online journalism and the problematic nature of the term "ideal critic". Furthermore, there are at first theoretically established and afterwards analyzed the concepts of agenda-setting, gatekeeping, objectivity and bias, participative journalism, user generatec content, professionalism, hypertextuality and intertextuality, the usage of social networks, tabloidization and the analysis will also touch upon the issue of name transformation to fit the Czech language. There is also a semiotic and visual analysis of chosen samples performed. On the basis of concepts, the paper intends to explain the functioning of the websites, the aspects that are influencing their content, the factors that have an effect on the selection of the content, the means of working with the audience, the problems in terms of objectivity in the art criticism, the requirements laid upon the editorial staff members and the level of influence upon the readers. Keywords online journalism, theoretical concepts, Musicserver, iREPORT, music, agenda-setting, gatekeeping, objectivity,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV