Zobrazit minimální záznam

Satire and parody on social networks: fake Czech profiles
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorPoloch, Jiří
dc.date.accessioned2019-02-13T10:59:08Z
dc.date.available2019-02-13T10:59:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104896
dc.description.abstractPráce mapuje falešné české profily na sociálních sítích Facebook a Twitter. "Falešnými profily" jsou v tomto případě míněny ty, na nichž uživatelé vystupují jménem veřejně známé osobnosti, firmy nebo instituce. Mezi nejznámější patří twitterové účty @schwarzenbergk, @kardinalvlk nebo @ovcacek_jiri, z facebookových pak @jiriovcacekunofficial. Po obecném úvodu do problematiky, který zahrnuje mimo jiné pohled na téma politické satiry nebo představení daných sociálních sítí, včetně regulace, kterou přijímají na ochranu osobnosti, následuje hlavní část. V ní je podrobeno analýze 8 různých českých falešných profilů. Představen je obsah příspěvků, statistické údaje o účtu, nejúspěšnější příspěvky a případně další související informace. Důležitou součástí práce jsou korespondenční rozhovory s autory těchto profilů a také protistranou, tedy skutečnou osobností nebo firmou. Jejich prostřednictvím dává práce nahlédnout do zákulisí vzniku a chodu profilu a na druhé straně pak i možnost zjistit reakci dotčené strany. Součástí této kapitoly je pak také komparativní analýza oficiálního a falešného profilu Jiřího Ovčáčka. Navazující část byla zařazena z důvodu širšího pohledu na problematiku. Věnuje se totiž obdobným profilům v zahraničí, čímž dává možnost komparace lokálního a mezinárodního prostředí. Práci...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to map fake Czech profiles on social networks Facebook and Twitter. "Fake profiles" in this case mean those where authors are acting as a well-known person, company or institution. Best known Czech profiles are Twitter's @schwarzenbergk, @kardinalvlk or @ovcacek_jiri and Facebook profile @jiriovcacekunofficial. After a general introduction to the topic, which includes, among other things, a brief look at the topic of political satire and the introduction of social networks, including the regulation they take to protect personality, the main part follows. It analyzes 8 different Czech false profiles. The content of the posts, the account statistics, the most successful posts and possibly other related information are presented. An important part of the work are interviews with authors of these profiles as well as with counterparts: real people or companies. This offers a close look at the backstage of the creation and running of the profile and, on the other hand, the possibility to gain the reaction of the concerned party. A comparative analysis of false and real Jiří Ovčáček's Facebook profiles is conducted in this part as well. The next section is included in order to bring a wider view of the issue. It is devoted to similar profiles abroad, which gives the possibility...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectsatiracs_CZ
dc.subjectparodiecs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subject@schwarzenbergkcs_CZ
dc.subject@kardinalvlkcs_CZ
dc.subject@jiriovcacekunofficialcs_CZ
dc.subjectSocial networken_US
dc.subjectsatireen_US
dc.subjectparodyen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subject@schwarzenbergken_US
dc.subject@kardinalvlken_US
dc.subject@jiriovcacekunofficialen_US
dc.titleSatira a parodie na sociálních sítích: falešné české profilycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId210747
dc.title.translatedSatire and parody on social networks: fake Czech profilesen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce mapuje falešné české profily na sociálních sítích Facebook a Twitter. "Falešnými profily" jsou v tomto případě míněny ty, na nichž uživatelé vystupují jménem veřejně známé osobnosti, firmy nebo instituce. Mezi nejznámější patří twitterové účty @schwarzenbergk, @kardinalvlk nebo @ovcacek_jiri, z facebookových pak @jiriovcacekunofficial. Po obecném úvodu do problematiky, který zahrnuje mimo jiné pohled na téma politické satiry nebo představení daných sociálních sítí, včetně regulace, kterou přijímají na ochranu osobnosti, následuje hlavní část. V ní je podrobeno analýze 8 různých českých falešných profilů. Představen je obsah příspěvků, statistické údaje o účtu, nejúspěšnější příspěvky a případně další související informace. Důležitou součástí práce jsou korespondenční rozhovory s autory těchto profilů a také protistranou, tedy skutečnou osobností nebo firmou. Jejich prostřednictvím dává práce nahlédnout do zákulisí vzniku a chodu profilu a na druhé straně pak i možnost zjistit reakci dotčené strany. Součástí této kapitoly je pak také komparativní analýza oficiálního a falešného profilu Jiřího Ovčáčka. Navazující část byla zařazena z důvodu širšího pohledu na problematiku. Věnuje se totiž obdobným profilům v zahraničí, čímž dává možnost komparace lokálního a mezinárodního prostředí. Práci...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to map fake Czech profiles on social networks Facebook and Twitter. "Fake profiles" in this case mean those where authors are acting as a well-known person, company or institution. Best known Czech profiles are Twitter's @schwarzenbergk, @kardinalvlk or @ovcacek_jiri and Facebook profile @jiriovcacekunofficial. After a general introduction to the topic, which includes, among other things, a brief look at the topic of political satire and the introduction of social networks, including the regulation they take to protect personality, the main part follows. It analyzes 8 different Czech false profiles. The content of the posts, the account statistics, the most successful posts and possibly other related information are presented. An important part of the work are interviews with authors of these profiles as well as with counterparts: real people or companies. This offers a close look at the backstage of the creation and running of the profile and, on the other hand, the possibility to gain the reaction of the concerned party. A comparative analysis of false and real Jiří Ovčáček's Facebook profiles is conducted in this part as well. The next section is included in order to bring a wider view of the issue. It is devoted to similar profiles abroad, which gives the possibility...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV