Prvky politického marketingu v předvolebních kampaních volebních stran v komunálních volbách 2018 v Litvínově
Elements of political marketing in Litvínov 2018 municipal election campaign
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104887Identifikátory
SIS: 199820
Kolekce
- Kvalifikační práce [17877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jüptner, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
23. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunální volby, politické strany, volební kampaň, politický marketing, teorie J. Lees-MarshmentKlíčová slova (anglicky)
municipal elections, political parties, election campaign, political marketing, theory J. Lees-MarshmentTato diplomová práce je případovou studií města Litvínov, ze kterého autorka pochází. Analyzuje využití politického marketingu v předvolebních kampaních politických stran. Ty jsou za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, dotazníkového šetření, zmapování programů a stanov detailně popsány a aplikovány na teorii Lees-Marshment. Předpokládaným výsledkem práce je nejen analýza předvolebních kampaní jednotlivých stran kandidujících v komunálních volbách za pomoci teorie Lees-Marshment, ale také kritické zhodnocení této teorie v aplikaci na komunální politiku. Dílčím cílem je porovnání využití marketingu regionálních a celostátních volebních stran v rámci komunální politiky. Nejde pouze o popis této teorie, ale také zhodnocení, nakolik je tato teorie vhodná pro využití na komunální úrovni. Závěry práce poukázaly na fakt, že politický marketing hraje určitou roli i na komunální úrovni, avšak míra jeho využití je mnohem nižší, než na úrovni celostátní.
This diploma thesis is a case study of the town Litvínov from which the author comes from. It analyses the use of political marketing in the party election campaigns, which is described in detail and applied through the Lees-Marshment's theory with the help of semi-structured interviews, questionnaire surveys, mapping of programs and Codes of Conduct. The expected result of the thesis is not only the analysis of the municipal pre-election campaigns of the individual candidate parties using the Lees-Marshment theory, but also critical evaluation of this theory applied within the municipal politics. The partial objective is to compare the use of marketing of regional and national candidate parties within the municipal politics. It is not only a description of this theory, but also an evaluation of the theory suitability on the municipal level. The conclusions point to the fact that political marketing plays a certain role at the municipal level, but the degree of its use is much lower than on the national level.