Český rozhlas Dvojka - budování kontaktu s posluchači
Czech Radio Dvojka - building contact with the audience
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104872Identifikátory
SIS: 188842
Kolekce
- Kvalifikační práce [18192]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Groman, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rozhlas, kontakt, posluchači, dojem, prostředky, komunikace, moderátor, interakce, mediace, analýzaKlíčová slova (anglicky)
radio, contact, listeners, impression, instruments, interaction, mediation, analysisDiplomová práce Český rozhlas Dvojka - budování kontaktu s posluchači analyzuje prostředky, které tato stanice využívá, aby oslovila své posluchače, respektive příjemci svých mediálních obsahů. Vychází z teoretického rámce, který postuluje sociolog John B. Thompson v knize Média a modernita, tedy z triády interakcí, které charakterizují působení komunikačních médií. Zatímco první typ "zprostředkovaná kvaziinterakce" charakterizuje jednosměrné vysílání rozhlasové stanice k posluchači, další dva typy - "zprostředkovaná interakce" a "interakce tváří v tvář" charakterizují způsoby, kterými médium tuto jednosměrnost komunikace může překonávat. Tato diplomová práce proto analyzuje tři vybrané pořady stanice Český rozhlas Dvojka, které zmíněné typy interakce reprezentují. Kvalitativní analýza pak s pomocí trojího typu kódování (otevřené, axiální, selektivní) rozebírá zejména komunikační prostředky moderátorů, kteří stanici v jejím vysílání zastupují a do značné míry určují její komunikační styl. Diplomová práce se snaží ověřit předpoklad, že moderátoři významně přispívají k vytváření dojmu, že komunikace mezi rozhlasovou stanicí (mediálním domem) a posluchači (příjemci) je osobní. Kromě analýzy vzorků vysílání pak kvalitativní analýza zahrnuje také dílčí sémiologické rozbory prezentace vybraných pořadů na...
The master's thesis Czech Radio Dvojka - building contact with the audience analyses the instruments, which is this station used to address listeners, respectively the recipients of media content. The thesis is based on the theoretical framework which is postulated by the sociologist John B. Thompson in the book The Media and Modernity, on his triad of interactions, which characterizes the effect of communication media. Whereas the first type "mediated quasi- interaction" characterizes unidirectional transmission of the radio station to a listener, the other two types - "mediated interaction" and "face to face interaction" characterize ways how the medium could overcome this unidirectional communication. Therefore this master's thesis analyses the selected programs of the station Czech Radio Dvojka, which represent these mentioned types. Thereafter the qualitative analysis analyses especially the instruments of moderators with use of the triple coding's type (open coding, axial coding, selective coding), because the moderators represent the station and substantially determine its communicative style. The master's thesis wants to verify the premise that the moderators significantly contribute to creating of impression, that the communication between the radio station (the media house) and listeners...