Show simple item record

Snoezelen as special educational support for children with autism spectrum disorder
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorKostelecká, Magdaléna
dc.date.accessioned2019-02-07T09:41:21Z
dc.date.available2019-02-07T09:41:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104801
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím Snoezelenu jako speciálně pedagogické podpory u dětí s poruchami autistického spektra. Snoezelen může být chápán jako způsob relaxace, trávení volného času, pedagogické působení či jako ucelená terapie. Může být praktikován v různých zařízeních a profituje z něj široká veřejnost s různými druhy postižení. Poruchy autistického spektra jsou jednou z diagnóz, u které se terapeuti k využití efektu Snoezelenu přiklánějí. Existují práce, které se zaměřují na kvantitativní zjišťování okolností spojené se Snoezelen. Proto se tato práce věnuje kvalitativnímu zkoumání využívání Snoezelenu ve speciálně pedagogickém zařízení. Tato práce si klade za cíl pomocí analýzy literárních zdrojů uceleně charakterizovat problematiku poruch autistického spektra a nastínit principy, přínosy a požadavky Snoezelenu. Následně pak pomocí kvalitativního šetření komplexně popsat způsob, jakým je u dětí s poruchami autistického spektra Snoezelen praktikován v konkrétním speciálně pedagogickém zařízení, zhodnotit tento způsob a doporučit možná vylepšení. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, autismus, Snoezelen, Smyslová stimulace, Multismyslová místnostcs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on Snoezelen as special educational support for children with autistic spectrum disorder. Snoezelen can be understood as a way of relaxation, spending free time, pedagogical action or comprehensive therapy. It can be practiced in different facilities and it brings profit to general public with different impairment. Autistic spectrum disorder is one of diagnoses in which therapists decide to use the effect of Snoezelen. There are some researches focusing on quantitative detection of the circumstances associated with Snoezelen. This is why this thesis is dedicated to a qualitative study of the use of Snoezelen in a special pedagogical institution. This Thesis aims to analyse literary sources to comprehensively characterize problems of autistic spectrum disorders and to outline the principles, benefits and requirements of Snoezelen. Subsequently, using a qualitative survey, describe coherently the way in which Snoezelen is practiced to children with autistic spectrum in a particular special pedagogical institution, evaluate this way and recommend possible improvements. KEYWORDS Autistic spectrum disorder, autism, Snoezelen, sensory stimulation, multisensory roomen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPoruchy autistického spektra,Snoezelencs_CZ
dc.subjectSeznorická stimulacecs_CZ
dc.subjectAutistic spectrum disorderen_US
dc.subjectSnoezelenen_US
dc.subjectSenzoric stimulationen_US
dc.titleSnoezelen jako speciálně pedagogická podpora u dětí s poruchami autistického spektracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162666
dc.title.translatedSnoezelen as special educational support for children with autism spectrum disorderen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využitím Snoezelenu jako speciálně pedagogické podpory u dětí s poruchami autistického spektra. Snoezelen může být chápán jako způsob relaxace, trávení volného času, pedagogické působení či jako ucelená terapie. Může být praktikován v různých zařízeních a profituje z něj široká veřejnost s různými druhy postižení. Poruchy autistického spektra jsou jednou z diagnóz, u které se terapeuti k využití efektu Snoezelenu přiklánějí. Existují práce, které se zaměřují na kvantitativní zjišťování okolností spojené se Snoezelen. Proto se tato práce věnuje kvalitativnímu zkoumání využívání Snoezelenu ve speciálně pedagogickém zařízení. Tato práce si klade za cíl pomocí analýzy literárních zdrojů uceleně charakterizovat problematiku poruch autistického spektra a nastínit principy, přínosy a požadavky Snoezelenu. Následně pak pomocí kvalitativního šetření komplexně popsat způsob, jakým je u dětí s poruchami autistického spektra Snoezelen praktikován v konkrétním speciálně pedagogickém zařízení, zhodnotit tento způsob a doporučit možná vylepšení. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, autismus, Snoezelen, Smyslová stimulace, Multismyslová místnostcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on Snoezelen as special educational support for children with autistic spectrum disorder. Snoezelen can be understood as a way of relaxation, spending free time, pedagogical action or comprehensive therapy. It can be practiced in different facilities and it brings profit to general public with different impairment. Autistic spectrum disorder is one of diagnoses in which therapists decide to use the effect of Snoezelen. There are some researches focusing on quantitative detection of the circumstances associated with Snoezelen. This is why this thesis is dedicated to a qualitative study of the use of Snoezelen in a special pedagogical institution. This Thesis aims to analyse literary sources to comprehensively characterize problems of autistic spectrum disorders and to outline the principles, benefits and requirements of Snoezelen. Subsequently, using a qualitative survey, describe coherently the way in which Snoezelen is practiced to children with autistic spectrum in a particular special pedagogical institution, evaluate this way and recommend possible improvements. KEYWORDS Autistic spectrum disorder, autism, Snoezelen, sensory stimulation, multisensory roomen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV