Show simple item record

Interventions of assistant teacher in the proces of inclusive education in primary school
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorČejdová, Aneta
dc.date.accessioned2019-02-07T09:38:09Z
dc.date.available2019-02-07T09:38:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104784
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pracovní náplní asistentů pedagoga pracujících s žáky se zdravotním postižením na běžné základní škole. V rámci inkluzivního vzdělávání přibývají na běžných základních školách žáci se zdravotním postižením a v důsledku toho také asistenti pedagoga. Pro mnohé školy je práce s asistenty v počátku a stále se objevují různé nejasnosti. Tato problematika je dnes velmi aktuálním tématem, které je diskutované jak v odborné, tak v laické veřejnosti. Cílem této diplomové práce je vymezit pracovní náplň asistentů pedagoga na běžné základní škole a dílčím cílem je zjistit, jak asistenti pedagoga svou profesi vnímají, případně, co by na ní změnili. K naplnění těchto cílů byly použity metody kvalitativního výzkumu, především semi-strukturovaný rozhovor doplněný informacemi z dotazníku na demografické údaje respondenta. Na zpracování rozhovorů bylo použito kódování s poznámkami a získaná data byla zpracována analytickou indukcí do protokolu. Výsledkem výzkumného šetření je přehled činností asistenta pedagoga a pohled na jeho fungování v týmu pedagogů a dalších odborných pracovníků. Ze získaných dat vyplývá, že asistenti pedagoga stále pracují především s žáky, ke kterým jsou přiděleni (žáci se SVP) a nedávají tak prostor učiteli, aby i on mohl s těmito žáky individuálně pracovat....cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the work of teaching assistant working with pupils with disabilities at the common primary school. Within the framework of the inclusive education the number of pupils with disabilities is increasing and in the result increase also the teaching assistent in the primary school. Work with teaching assistant is in the beginning for many schools but there are still various problems. This topic is relevant today and it is discussed in both academic field and general public. The aim of this diploma thesis is to define the work of the teaching assistants at the primary school and the partial aim is to find out how the teaching assistants perceive their profession or what they would change. To meet these goals, qualitative research methods were used, especially semi-structured interviews together with the information from the respondent's demographic survey. The interviews were processed using note- based coding and for obtained data analytical induction was used. The result of the research is an overview of the activities of the assistant teacher and teamwork of teachers and other professional staff. The obtained data show that teachers' assistants still work mainly with assigned pupils (pupils with SEN) and do not give the teacher enough space to work with these pupils...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectpupil with special educational needsen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.titleIntervence asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na běžné základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188029
dc.title.translatedInterventions of assistant teacher in the proces of inclusive education in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeNěmec, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pracovní náplní asistentů pedagoga pracujících s žáky se zdravotním postižením na běžné základní škole. V rámci inkluzivního vzdělávání přibývají na běžných základních školách žáci se zdravotním postižením a v důsledku toho také asistenti pedagoga. Pro mnohé školy je práce s asistenty v počátku a stále se objevují různé nejasnosti. Tato problematika je dnes velmi aktuálním tématem, které je diskutované jak v odborné, tak v laické veřejnosti. Cílem této diplomové práce je vymezit pracovní náplň asistentů pedagoga na běžné základní škole a dílčím cílem je zjistit, jak asistenti pedagoga svou profesi vnímají, případně, co by na ní změnili. K naplnění těchto cílů byly použity metody kvalitativního výzkumu, především semi-strukturovaný rozhovor doplněný informacemi z dotazníku na demografické údaje respondenta. Na zpracování rozhovorů bylo použito kódování s poznámkami a získaná data byla zpracována analytickou indukcí do protokolu. Výsledkem výzkumného šetření je přehled činností asistenta pedagoga a pohled na jeho fungování v týmu pedagogů a dalších odborných pracovníků. Ze získaných dat vyplývá, že asistenti pedagoga stále pracují především s žáky, ke kterým jsou přiděleni (žáci se SVP) a nedávají tak prostor učiteli, aby i on mohl s těmito žáky individuálně pracovat....cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the work of teaching assistant working with pupils with disabilities at the common primary school. Within the framework of the inclusive education the number of pupils with disabilities is increasing and in the result increase also the teaching assistent in the primary school. Work with teaching assistant is in the beginning for many schools but there are still various problems. This topic is relevant today and it is discussed in both academic field and general public. The aim of this diploma thesis is to define the work of the teaching assistants at the primary school and the partial aim is to find out how the teaching assistants perceive their profession or what they would change. To meet these goals, qualitative research methods were used, especially semi-structured interviews together with the information from the respondent's demographic survey. The interviews were processed using note- based coding and for obtained data analytical induction was used. The result of the research is an overview of the activities of the assistant teacher and teamwork of teachers and other professional staff. The obtained data show that teachers' assistants still work mainly with assigned pupils (pupils with SEN) and do not give the teacher enough space to work with these pupils...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV