Programovací nástroje pro algoritmizaci a programováni na ZŠ
Programming tools for development of algorithms and programs at elementary school
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104706Identifiers
Study Information System: 187753
Collections
- Kvalifikační práce [16972]
Author
Advisor
Referee
Vaňková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Algoritmus, informatické myšlení, propedeutika, programovací jazyk, robotKeywords (English)
Algorithm, Computational Thinking, Propaedeutics, Programming Language, RobotTato bakalářská práce analyzuje minulý a současný stav vzdělávací oblasti algoritmizace a programování na základní škole na základě výzkumů prováděných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Přináší přehled různých výukových metod a programů, které napomáhají k rozvíjení dovedností žákům vzhledem k jejich věku a dosaženým dovednostem v této oblasti. V teoretické části práce jsou také vymezeny základní pojmy tématu algoritmizace a programování. Na ni navazuje praktická část využívající teoretických poznatků ve výuce informatiky i v jiných předmětech.
This thesis monitors the past and current status of the educational area of algorithms and computer programming in elementary school, on the basis of research carried out at the Department of Information Technology and Technical Education of the Pedagogical Faculty of Charles University in Prague. It provides an overview of the different teaching methods and programs that contribute to the development of the skills of pupils, due to their age and skills achieved in this area. In the theoretical part of the thesis are explained the basic concepts of the topic of algorithms and programming, which follows the practical part with the use of these procedures in the ICT lessons and in other school subjects.