Programovací nástroje pro algoritmizaci a programováni na ZŠ
Programming tools for development of algorithms and programs at elementary school
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104706Identifikátory
SIS: 187753
Kolekce
- Kvalifikační práce [16931]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
15. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Algoritmus, informatické myšlení, propedeutika, programovací jazyk, robotKlíčová slova (anglicky)
Algorithm, Computational Thinking, Propaedeutics, Programming Language, RobotTato bakalářská práce analyzuje minulý a současný stav vzdělávací oblasti algoritmizace a programování na základní škole na základě výzkumů prováděných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Přináší přehled různých výukových metod a programů, které napomáhají k rozvíjení dovedností žákům vzhledem k jejich věku a dosaženým dovednostem v této oblasti. V teoretické části práce jsou také vymezeny základní pojmy tématu algoritmizace a programování. Na ni navazuje praktická část využívající teoretických poznatků ve výuce informatiky i v jiných předmětech.
This thesis monitors the past and current status of the educational area of algorithms and computer programming in elementary school, on the basis of research carried out at the Department of Information Technology and Technical Education of the Pedagogical Faculty of Charles University in Prague. It provides an overview of the different teaching methods and programs that contribute to the development of the skills of pupils, due to their age and skills achieved in this area. In the theoretical part of the thesis are explained the basic concepts of the topic of algorithms and programming, which follows the practical part with the use of these procedures in the ICT lessons and in other school subjects.