Zobrazit minimální záznam

Quality of a primary teacher from the parents and public perspective
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorKolaříková, Alena
dc.date.accessioned2019-01-30T10:44:44Z
dc.date.available2019-01-30T10:44:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104643
dc.description.abstractNÁZEV PRÁCE: KVALITY UČITELE 1. STUPNĚ V PERSPEKTIVĚ RODIČŮ A VEŘEJNOSTI Anotace V současné době se často diskutuje o kvalitě školství, o pozici učitelů ve společnosti. Tyto diskuse bývají spojeny s hodnocením kvality učitelů, jejich způsobu výuky, ale i přístupu k žákům i k rodině. Význam učitelství bývá vnímán ve dvou rovinách: prioritní důraz je kladen na předávání vědomostí, ale také je zdůrazňován význam rozvoje osobnosti žáka, jeho kompetencí a mezilidské vzájemnosti a ohleduplnosti. V této práci budu popisovat různé styly výuky, osobnostní předpoklady i další kompetence, kterými by měl kvalitní učitel disponovat. Představím pět základních výukových stylů, u kterých si budu všímat jejich pozitiv, tak i rizik. V analytické části vyhledám soutěže oceňující dobré učitele a budu popisovat kritéria, na základě kterých jsou vybraní učitelé oceněni. Výzkumná část bude formou dotazníkového šetření zjišťovat, jakého učitele 1. stupně ZŠ si přejí pro svoje dítě zákonní zástupci, jakých lidských i odborných kvalit si nejvíce cení. Klíčová slova: kvalita učitele, profesní znalosti, profesní kompetence, styl výuky, kompetence, osobnostní předpoklady, facilitace, exekutivní styl, liberální styl, konstruktivismus, tradiční učitel.cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: QUALITY OF A PRIMARY TEACHER FROM THE PARENTS AND PUBLIC PERSPECTIVE Author Alena Kolaříková DAPARTEMENT Centre of school management SUPERVISOR PhDr. Jan Voda, Ph.D. ANNOTATION The role of a teacher in society and quality of education are quite often subject of a discussion these days. These discussions are linked with evaluation of quality of teachers, their way of teaching, and also with their approach to pupils and parents. The importance of teaching can be seen in two levels: firstly, the focus is on giving the knowledge, and secondly the focus is on personal development of the pupil, his/her competencies, and personal skills and respect. In this work I will describe various styles of teaching, personal prerequisites and further competencies, as necessary qualities a teacher should have. I will present five basic teaching styles with focus on their positives and risks. In analytical part, I will look up competitions rewarding good teachers and will describe criteria based on which selected teachers are rewarded. By the form of questionnaire, the practical part will try to identify what type of teacher of 1st level Primary school is preferred by the parents / legal representatives, and what type of personal and professional qualities they appreciate the most. KEYWORDS : Teachers' quality,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTeachers' qualityen_US
dc.subjectprofessional knowledgeen_US
dc.subjectprofessional competencesen_US
dc.subjectteaching styleen_US
dc.subjectcompetencyen_US
dc.subjectpersonal prerequisiteen_US
dc.subjectfacilitationen_US
dc.subjectexecutive styleen_US
dc.subjectliberal styleen_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjecttraditional teacheren_US
dc.subjectkvalita učitelecs_CZ
dc.subjectprofesní znalostics_CZ
dc.subjectprofesní kompetencecs_CZ
dc.subjectstyl výukycs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectosobnostní předpokladycs_CZ
dc.subjectfacilitacecs_CZ
dc.subjectexekutivní stylcs_CZ
dc.subjectliberální stylcs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjecttradiční učitelcs_CZ
dc.titleKvality učitele 1. stupně v perspektivě rodičů a veřejnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId187522
dc.title.translatedQuality of a primary teacher from the parents and public perspectiveen_US
dc.contributor.refereePěnička, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV PRÁCE: KVALITY UČITELE 1. STUPNĚ V PERSPEKTIVĚ RODIČŮ A VEŘEJNOSTI Anotace V současné době se často diskutuje o kvalitě školství, o pozici učitelů ve společnosti. Tyto diskuse bývají spojeny s hodnocením kvality učitelů, jejich způsobu výuky, ale i přístupu k žákům i k rodině. Význam učitelství bývá vnímán ve dvou rovinách: prioritní důraz je kladen na předávání vědomostí, ale také je zdůrazňován význam rozvoje osobnosti žáka, jeho kompetencí a mezilidské vzájemnosti a ohleduplnosti. V této práci budu popisovat různé styly výuky, osobnostní předpoklady i další kompetence, kterými by měl kvalitní učitel disponovat. Představím pět základních výukových stylů, u kterých si budu všímat jejich pozitiv, tak i rizik. V analytické části vyhledám soutěže oceňující dobré učitele a budu popisovat kritéria, na základě kterých jsou vybraní učitelé oceněni. Výzkumná část bude formou dotazníkového šetření zjišťovat, jakého učitele 1. stupně ZŠ si přejí pro svoje dítě zákonní zástupci, jakých lidských i odborných kvalit si nejvíce cení. Klíčová slova: kvalita učitele, profesní znalosti, profesní kompetence, styl výuky, kompetence, osobnostní předpoklady, facilitace, exekutivní styl, liberální styl, konstruktivismus, tradiční učitel.cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: QUALITY OF A PRIMARY TEACHER FROM THE PARENTS AND PUBLIC PERSPECTIVE Author Alena Kolaříková DAPARTEMENT Centre of school management SUPERVISOR PhDr. Jan Voda, Ph.D. ANNOTATION The role of a teacher in society and quality of education are quite often subject of a discussion these days. These discussions are linked with evaluation of quality of teachers, their way of teaching, and also with their approach to pupils and parents. The importance of teaching can be seen in two levels: firstly, the focus is on giving the knowledge, and secondly the focus is on personal development of the pupil, his/her competencies, and personal skills and respect. In this work I will describe various styles of teaching, personal prerequisites and further competencies, as necessary qualities a teacher should have. I will present five basic teaching styles with focus on their positives and risks. In analytical part, I will look up competitions rewarding good teachers and will describe criteria based on which selected teachers are rewarded. By the form of questionnaire, the practical part will try to identify what type of teacher of 1st level Primary school is preferred by the parents / legal representatives, and what type of personal and professional qualities they appreciate the most. KEYWORDS : Teachers' quality,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV