dc.contributor.advisor | Šaroch, Jaroslav | |
dc.creator | Pecoldová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2019-01-29T10:46:32Z | |
dc.date.available | 2019-01-29T10:46:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/104616 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje autoritě začínajícího učitele vycházející z užití jeho interakčního stylu ve školní třídě. Cílem práce je zjistit, jak učitel a jeho žáci vnímají konkrétní interakční styly učitele s ohledem na budování a uplatňování jeho autority. Teoretická část práce sestává ze tří kapitol. První kapitola se zabývá pojmy autorita a autorita učitele s důrazem na hledisko žáků a uvádí v této souvislosti její klasifikaci. Další kapitola je pak věnována interpersonálnímu chování učitele, vymezení jeho interakčního stylu a možnosti jeho zjišťování v praxi. Třetí kapitola se věnuje začínajícímu učiteli s důrazem na problematiku obtíží v interakci s žáky, které jej mohou zpočátku jeho profesní kariéry potkat. Výzkumná část vychází primárně z kvantitativního šetření, realizovaného pomocí upravených standardizovaných dotazníků QTI, zjišťujících interakční styl učitele. Jejich úkolem bylo přinést zpětnou vazbu učitelům, kteří se účastnili výzkumu a zjistit, nakolik se interakční styly zvolené začínajícími učiteli liší od pohledu žáků a jejich představy o ideálním učiteli. Dotazníky byly distribuovány učitelům samotným a současně žákům dvou vybraných tříd, ve kterých tito učitelé vyučují. Informace z žákovských dotazníků byly dále doplněny prostřednictvím krátkých neformálních nestrukturovaných... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis is concerned with authority of a novice teacher based on their usage of his or her interaction style in a classroom. The aim of this thesis is to find out how teachers and their pupils perceive particular interaction styles of a teacher with regard to establishing and using their authority. The theoretical part of this thesis consists of three chapters. The first chapter deals with the terms authority and teacher's authority, emphasizing pupils' point of view and in connection with this introduces its classification of authority types. The next chapter inquires into interpersonal behaviour of a teacher, definition of their interaction style and ways of its detection in practise. The third chapter is concerned with the issues of novice teacher emphasizing their problems in interaction with their pupils which can appear at the beginning of their professional career. Practical part is primarily based on a quantitative inquiry implemented with the help of modified standardized questionnaires QTI investigating the interaction style of a teacher. Their task was to give feedback to the teachers who participated in the inquiry and discover how the interaction models of novice teachers differ from their pupils' versions, alternatively among particular classes. The questionnaires were... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | interaction style | en_US |
dc.subject | teacher authority | en_US |
dc.subject | novice teacher | en_US |
dc.subject | communication in a classroom | en_US |
dc.subject | experience of a teacher | en_US |
dc.subject | ideal teacher | en_US |
dc.subject | interakční styl | cs_CZ |
dc.subject | autorita učitele | cs_CZ |
dc.subject | začínající učitel | cs_CZ |
dc.subject | komunikace ve školní třídě | cs_CZ |
dc.subject | zkušenosti učitele | cs_CZ |
dc.subject | ideální učitel | cs_CZ |
dc.title | Interakční styl začínajícího učitele v procesu budování jeho autority | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-01-08 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 188729 | |
dc.title.translated | Interaction style of novice teachers in the process of establishing their authority | en_US |
dc.contributor.referee | Bendl, Stanislav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Colleges | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Colleges | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje autoritě začínajícího učitele vycházející z užití jeho interakčního stylu ve školní třídě. Cílem práce je zjistit, jak učitel a jeho žáci vnímají konkrétní interakční styly učitele s ohledem na budování a uplatňování jeho autority. Teoretická část práce sestává ze tří kapitol. První kapitola se zabývá pojmy autorita a autorita učitele s důrazem na hledisko žáků a uvádí v této souvislosti její klasifikaci. Další kapitola je pak věnována interpersonálnímu chování učitele, vymezení jeho interakčního stylu a možnosti jeho zjišťování v praxi. Třetí kapitola se věnuje začínajícímu učiteli s důrazem na problematiku obtíží v interakci s žáky, které jej mohou zpočátku jeho profesní kariéry potkat. Výzkumná část vychází primárně z kvantitativního šetření, realizovaného pomocí upravených standardizovaných dotazníků QTI, zjišťujících interakční styl učitele. Jejich úkolem bylo přinést zpětnou vazbu učitelům, kteří se účastnili výzkumu a zjistit, nakolik se interakční styly zvolené začínajícími učiteli liší od pohledu žáků a jejich představy o ideálním učiteli. Dotazníky byly distribuovány učitelům samotným a současně žákům dvou vybraných tříd, ve kterých tito učitelé vyučují. Informace z žákovských dotazníků byly dále doplněny prostřednictvím krátkých neformálních nestrukturovaných... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis is concerned with authority of a novice teacher based on their usage of his or her interaction style in a classroom. The aim of this thesis is to find out how teachers and their pupils perceive particular interaction styles of a teacher with regard to establishing and using their authority. The theoretical part of this thesis consists of three chapters. The first chapter deals with the terms authority and teacher's authority, emphasizing pupils' point of view and in connection with this introduces its classification of authority types. The next chapter inquires into interpersonal behaviour of a teacher, definition of their interaction style and ways of its detection in practise. The third chapter is concerned with the issues of novice teacher emphasizing their problems in interaction with their pupils which can appear at the beginning of their professional career. Practical part is primarily based on a quantitative inquiry implemented with the help of modified standardized questionnaires QTI investigating the interaction style of a teacher. Their task was to give feedback to the teachers who participated in the inquiry and discover how the interaction models of novice teachers differ from their pupils' versions, alternatively among particular classes. The questionnaires were... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |