Zobrazit minimální záznam

Zdeněk Fibich: Moods, Impressions, and Souvenirs
dc.contributor.advisorGabrielová, Jarmila
dc.creatorŠpilauer, Jiří
dc.date.accessioned2018-12-28T10:45:21Z
dc.date.available2018-12-28T10:45:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104346
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá kompletním cyklem klavírních skladeb Zdeňka Fibicha nazvaným Nálady, dojmy a upomínky. Cyklus byl dosud v literatuře z velké části prezentován jako "milostný deník skladatele", využíván k vyhledávání shodných motivů napříč skladatelovým pozdním dílem a chápán v kontextu programní hudby. Cílem disertace je objektivně zhodnotit tento dosavadní většinový pohled a postavit proti němu pohled nový, informovat o okolnostech souhrnného kompletního vydání Nálad, dojmů a upomínek, analyzovat komplet jako soubor lyrických klavírních kusů s jejich specifickými čistě hudebními znaky a zasadit Fibichův cyklus do kontextu vývoje lyrického klavírního kusu konce 19. století. Práce staví především na hudebně- strukturální analýze, jejímž základem je uchopení formy skladeb s vystižením převažujícího způsobu tematicko-motivické výstavby, sledování a porovnání tonálního zasazení, rozměru, předepsaných taktů a vyhledávání motivických, cyklických a případných dalších vazeb. Výsledky práce umožňují pohlížet na Nálady, dojmy a upomínky jako na ojedinělý cyklus lyrických klavírních kusů z konce 19. století s jejich typickou charakteristikou a stěžejními znaky hudebního druhu a také ukazují na svébytné postavení cyklu v rámci Fibichova díla.cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation deals with a complete cycle of piano pieces by Zdeněk Fibich called The Moods, Impressions and Reminiscences. The cycle has been largely presented in the literature as a `composer's love diary`, used to search for identical motifs across the composer's late work and understood in the context of programme music. The aim of the dissertation is to evaluate objectively this present majority view and to put a new view on it, to inform about the circumstances of the comprehensive complete edition of The Moods, Impressions and Reminiscences, to analyse the ensemble as a set of lyrical piano pieces with their specific purely musical features and to place the Fibich cycle into the context of the lyrical piano piece of the late 19th century. The work focuses mainly on musical- structural analysis based on grasping the form of compositions with the predominant way of thematic-motivational construction, observation and comparison of tonal fitting, dimension, prescribed times and searching for motivational, cyclic and other possible links. The results of the work enable us to view The Moods, Impressions and Reminiscences as a unique cycle of lyrical piano pieces from the end of the 19th century with their typical characteristics and key features of the musical kind and also show the unique...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectZdeněk Fibich|Anežka Schulzová|František Augustin Urbánek|Zdeněk Nejedlý|Moods|Impressions|Reminiscences|lyrical piano piece|cyclical form|musical-structural analysisen_US
dc.subjectZdeněk Fibich|Anežka Schulzová|František Augustin Urbánek|Zdeněk Nejedlý|Nálady|Dojmy|Upomínky|lyrický klavírní kus|cyklické formy|hudebně-strukturální analýzacs_CZ
dc.titleZdeněk Fibich: Nálady, dojmy a upomínkycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-13
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102076
dc.title.translatedZdeněk Fibich: Moods, Impressions, and Souvenirsen_US
dc.contributor.refereeKopecký, Jiří
dc.contributor.refereeOttlová, Marta
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá kompletním cyklem klavírních skladeb Zdeňka Fibicha nazvaným Nálady, dojmy a upomínky. Cyklus byl dosud v literatuře z velké části prezentován jako "milostný deník skladatele", využíván k vyhledávání shodných motivů napříč skladatelovým pozdním dílem a chápán v kontextu programní hudby. Cílem disertace je objektivně zhodnotit tento dosavadní většinový pohled a postavit proti němu pohled nový, informovat o okolnostech souhrnného kompletního vydání Nálad, dojmů a upomínek, analyzovat komplet jako soubor lyrických klavírních kusů s jejich specifickými čistě hudebními znaky a zasadit Fibichův cyklus do kontextu vývoje lyrického klavírního kusu konce 19. století. Práce staví především na hudebně- strukturální analýze, jejímž základem je uchopení formy skladeb s vystižením převažujícího způsobu tematicko-motivické výstavby, sledování a porovnání tonálního zasazení, rozměru, předepsaných taktů a vyhledávání motivických, cyklických a případných dalších vazeb. Výsledky práce umožňují pohlížet na Nálady, dojmy a upomínky jako na ojedinělý cyklus lyrických klavírních kusů z konce 19. století s jejich typickou charakteristikou a stěžejními znaky hudebního druhu a také ukazují na svébytné postavení cyklu v rámci Fibichova díla.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation deals with a complete cycle of piano pieces by Zdeněk Fibich called The Moods, Impressions and Reminiscences. The cycle has been largely presented in the literature as a `composer's love diary`, used to search for identical motifs across the composer's late work and understood in the context of programme music. The aim of the dissertation is to evaluate objectively this present majority view and to put a new view on it, to inform about the circumstances of the comprehensive complete edition of The Moods, Impressions and Reminiscences, to analyse the ensemble as a set of lyrical piano pieces with their specific purely musical features and to place the Fibich cycle into the context of the lyrical piano piece of the late 19th century. The work focuses mainly on musical- structural analysis based on grasping the form of compositions with the predominant way of thematic-motivational construction, observation and comparison of tonal fitting, dimension, prescribed times and searching for motivational, cyclic and other possible links. The results of the work enable us to view The Moods, Impressions and Reminiscences as a unique cycle of lyrical piano pieces from the end of the 19th century with their typical characteristics and key features of the musical kind and also show the unique...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.codeP


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV