Show simple item record

Out-of-Classroom Chemistry Essentials Education as a Mean of Scientific Literacy Development
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorČábelová, Simona
dc.date.accessioned2018-12-05T10:45:03Z
dc.date.available2018-12-05T10:45:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104218
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá aspektem mimoškolního vzdělávání chemie v kontextu konceptu přírodovědné gramotnosti. Tento koncept je zde přiblížen v souvislosti s RVP ZV a Kontextuálního modelu učení. Na základě popisu jednotlivých kontextů zmíněného modelu je navrhnuta alternativní varianta exkurze v rámci Muzea pražského vodárenství, Podolské vodárny v Praze. Praktická část se zabývá srovnáním efektivity "klasického" pojetí exkurze muzea a zmíněné alternativní varianty. Celý koncept se drží schématu pedagogického experimentu. Srovnání je provedeno na základě tří testování u dvou skupin. První, kontrolní skupina, absolvovala exkurzi standardním způsobem pod vedením průvodce muzea. Druhá, experimentální skupina absolvovala exkurzi vedenou alternativním, navrženým způsobem. Na základě prvního testování - pretestů, je zanalyzována výchozí znalost žáků. Druhé testování je formou posttestů, které bylo realizováno okamžitě po dokončení obou variant exkurze. Třetí testování je formou retenčního testu měsíc po absolvování exkurze. Tato testování proběhla formou didaktického testu. Výsledky testování byly zanalyzovány pomocí statistických metod. Výsledky práce poukazují na značný význam způsobu vedení exkurze a na velký přínos mimoškolního vzdělávání jako součásti běžné výuky. Původně deskriptivní Kontextuální...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the aspect of outdoor education of chemistry in the context of the natural science literacy concept. This concept is approximated here in association with the curricula documents for secondary education level and the Contextual model of learning. Based on the description of individual contexts of the aforementioned model, an alternative variant of an excursion to the Prague Waterworks Museum in Podolí is proposed. The practical part focuses on the comparison of the efficiency of the "classic" conception of a museum excursion and the alternative approach mentioned previously. The whole concept adheres to the pedagogical experimental scheme. The comparison is achieved through three testings in two groups. The first, control group, had a standard excursion led by a museum guide. The second, experimental group, had an excursion led in the proposed alternative approach. Based on the first tests - the pretests, the starting knowledge of the pupils is analyzed. The second testing is executed as posttests right after finishing each excursion. The third testing is a retention test one month after the excursion. Test results were analyzed using statistical methods. The results of the analysis point to the considerable importance of the way the excursion is led and to the great benefit of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectOutdoor Educationen_US
dc.subjectScientific Literacyen_US
dc.subjectWateren_US
dc.subjectExcursionen_US
dc.subjectThe Contextual Model of Learningen_US
dc.subjectMuseumen_US
dc.subjectmimoškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs_CZ
dc.subjectvodacs_CZ
dc.subjectexkurzecs_CZ
dc.subjectkontextuální model učenícs_CZ
dc.subjectmuzeumcs_CZ
dc.titleVýuka základů chemie v mimoškolním prostředí jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-29
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173330
dc.title.translatedOut-of-Classroom Chemistry Essentials Education as a Mean of Scientific Literacy Developmenten_US
dc.contributor.refereeBílek, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá aspektem mimoškolního vzdělávání chemie v kontextu konceptu přírodovědné gramotnosti. Tento koncept je zde přiblížen v souvislosti s RVP ZV a Kontextuálního modelu učení. Na základě popisu jednotlivých kontextů zmíněného modelu je navrhnuta alternativní varianta exkurze v rámci Muzea pražského vodárenství, Podolské vodárny v Praze. Praktická část se zabývá srovnáním efektivity "klasického" pojetí exkurze muzea a zmíněné alternativní varianty. Celý koncept se drží schématu pedagogického experimentu. Srovnání je provedeno na základě tří testování u dvou skupin. První, kontrolní skupina, absolvovala exkurzi standardním způsobem pod vedením průvodce muzea. Druhá, experimentální skupina absolvovala exkurzi vedenou alternativním, navrženým způsobem. Na základě prvního testování - pretestů, je zanalyzována výchozí znalost žáků. Druhé testování je formou posttestů, které bylo realizováno okamžitě po dokončení obou variant exkurze. Třetí testování je formou retenčního testu měsíc po absolvování exkurze. Tato testování proběhla formou didaktického testu. Výsledky testování byly zanalyzovány pomocí statistických metod. Výsledky práce poukazují na značný význam způsobu vedení exkurze a na velký přínos mimoškolního vzdělávání jako součásti běžné výuky. Původně deskriptivní Kontextuální...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the aspect of outdoor education of chemistry in the context of the natural science literacy concept. This concept is approximated here in association with the curricula documents for secondary education level and the Contextual model of learning. Based on the description of individual contexts of the aforementioned model, an alternative variant of an excursion to the Prague Waterworks Museum in Podolí is proposed. The practical part focuses on the comparison of the efficiency of the "classic" conception of a museum excursion and the alternative approach mentioned previously. The whole concept adheres to the pedagogical experimental scheme. The comparison is achieved through three testings in two groups. The first, control group, had a standard excursion led by a museum guide. The second, experimental group, had an excursion led in the proposed alternative approach. Based on the first tests - the pretests, the starting knowledge of the pupils is analyzed. The second testing is executed as posttests right after finishing each excursion. The third testing is a retention test one month after the excursion. Test results were analyzed using statistical methods. The results of the analysis point to the considerable importance of the way the excursion is led and to the great benefit of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV