Show simple item record

French university as a zone of equal chances
dc.contributor.advisorJančík, Jiří
dc.creatorNormarková, Kateřina
dc.date.accessioned2018-12-03T14:54:05Z
dc.date.available2018-12-03T14:54:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104202
dc.description.abstractTato práce volně navazuje na bakalářskou práci Sociální predeterminace pro studium ve Francii. Věnuje se vývoji francouzského vzdělávacího systému a studuje pohledy odborníků na problematiku rovných šancí v přístupu ke vzdělání. Pierre Bourdieu a Raymond Boudon ve svých teoriích reflektují společenské dění po roce 1968, studentské nepokoje a krizi vysokého školství, a táží se jaká z ní vedou východiska. Rozhovory se studenty a učiteli z Univerzity v Avignonu a dotazníkové šetření s absolventy francouzských vysokých škol přinesly mnoho podnětných myšlenek na téma rozdílné dostupnosti vysoškolského vzdělání, tedy odlišností mezi univerzity a grande école. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělání, předurčení, sociální status, francouzský vzdělávací systém, školské reformycs_CZ
dc.description.abstractThis work freely follows the bachelor thesis Social predeterminations for studying in France. The content studies evolution of french educational system and experts opinions on problematics of equal chances in acces to the education. Pierre Bourdieu and Raymond Boudon reflect in their theories changes in society after 1968, student protests and crisis of universities, and ask how to solve them. Interviews with University of Avignon's students and teachers and questionnaire research brought many important ideas which helped to explore the difference of entering to two academic insitutions: university and grand école. KEY WORDS: education, predetermination, social status, french educational system, school reformesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpredeterminationen_US
dc.subjectsocial statusen_US
dc.subjectchancesen_US
dc.subjectfrench university backgrounden_US
dc.subjectreforms of french education systemen_US
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectpředurčenícs_CZ
dc.subjectsociální statuscs_CZ
dc.subjectšancecs_CZ
dc.subjectprostřední francouzské univerzitycs_CZ
dc.subjectreformy francouzského školstvícs_CZ
dc.titleFrancouzská univerzita jako zóna rovných šancícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId163491
dc.title.translatedFrench university as a zone of equal chancesen_US
dc.contributor.refereeNováková, Sylva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce volně navazuje na bakalářskou práci Sociální predeterminace pro studium ve Francii. Věnuje se vývoji francouzského vzdělávacího systému a studuje pohledy odborníků na problematiku rovných šancí v přístupu ke vzdělání. Pierre Bourdieu a Raymond Boudon ve svých teoriích reflektují společenské dění po roce 1968, studentské nepokoje a krizi vysokého školství, a táží se jaká z ní vedou východiska. Rozhovory se studenty a učiteli z Univerzity v Avignonu a dotazníkové šetření s absolventy francouzských vysokých škol přinesly mnoho podnětných myšlenek na téma rozdílné dostupnosti vysoškolského vzdělání, tedy odlišností mezi univerzity a grande école. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělání, předurčení, sociální status, francouzský vzdělávací systém, školské reformycs_CZ
uk.abstract.enThis work freely follows the bachelor thesis Social predeterminations for studying in France. The content studies evolution of french educational system and experts opinions on problematics of equal chances in acces to the education. Pierre Bourdieu and Raymond Boudon reflect in their theories changes in society after 1968, student protests and crisis of universities, and ask how to solve them. Interviews with University of Avignon's students and teachers and questionnaire research brought many important ideas which helped to explore the difference of entering to two academic insitutions: university and grand école. KEY WORDS: education, predetermination, social status, french educational system, school reformesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV