Zobrazit minimální záznam

Social and Personal Key Competence Development in Textbooks of French as a Foreign Language
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorJanouchová, Markéta
dc.date.accessioned2018-12-03T14:52:57Z
dc.date.available2018-12-03T14:52:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104196
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá jednou z podstatných složek konceptu českého vzdělávání - tzv. klíčovými kompetencemi. Zaměřuje se na dvě z klíčových kompetencí, a to konkrétně na kompetenci personální a sociální. V teoretické části se věnuje samotným pojmům personální a sociální klíčová kompetence, s důrazem na jejich význam a na konkrétní oblasti, ze kterých jsou jednotlivé kompetence tvořeny. V případě kompetence sociální se soustředí především na oblasti sociální komunikace, sociálních dovedností, sociální inteligence a tzv. prosociálního chování. V souvislosti s personální kompetencí se pak věnuje především oblastem sebepoznání, sebepojetí, sebehodnocení, sebeorganizace a seberegulace, jakož i psychohygieně. V neposlední řadě se též věnuje spojitosti personální a sociální kompetence a výuky cizích jazyků. V praktické části analyzuje čtyři vybrané francouzské učebnice a prostřednictvím rozborů hodnotí, zda a případně do jaké míry učebnice rozvíjí vybrané kompetence.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with one of the most important parts of the concept of the Czech educational system - with so-called key competencies. It is focused on two key competencies - the personal and social competencies. In the theoretical part, it deals with notions of the personal and social competence in general - it is focused on the meaning of these two competencies and on the individual areas which they contain. In case of the social competence, the thesis focuses mainly on areas of social communication, social skills, social intelligence and so-called pro-social behaviour. In connection with the personal competence, it deals mainly with areas of self-knowledge, self-conception, self-evaluation, self- organization or self-regulation, as well as with the area of psychohygiene. Theoretical information about personal and social competencies is explicitly linked with language teaching. The practical part analyses four chosen French textbooks and evaluates them in terms of their potentiality to develop both competencies. It evaluates whether the chosen textbooks develop personal and social competencies and if so - to which extent.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkey competenciesen_US
dc.subjectpersonal competenceen_US
dc.subjectsocial competenceen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.subjectFrench-language teachingen_US
dc.subjectFrench textbooksen_US
dc.subjectklíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectpersonální kompetencecs_CZ
dc.subjectsociální kompetencecs_CZ
dc.subjectvýuka cizích jazykůcs_CZ
dc.subjectvýuka francouzského jazykacs_CZ
dc.subjectfrancouzské učebnicecs_CZ
dc.titlePřístup k rozvoji sociální a personální klíčové kompetence v učebnicích francouzského jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId177646
dc.title.translatedSocial and Personal Key Competence Development in Textbooks of French as a Foreign Languageen_US
dc.contributor.refereeNováková, Sylva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá jednou z podstatných složek konceptu českého vzdělávání - tzv. klíčovými kompetencemi. Zaměřuje se na dvě z klíčových kompetencí, a to konkrétně na kompetenci personální a sociální. V teoretické části se věnuje samotným pojmům personální a sociální klíčová kompetence, s důrazem na jejich význam a na konkrétní oblasti, ze kterých jsou jednotlivé kompetence tvořeny. V případě kompetence sociální se soustředí především na oblasti sociální komunikace, sociálních dovedností, sociální inteligence a tzv. prosociálního chování. V souvislosti s personální kompetencí se pak věnuje především oblastem sebepoznání, sebepojetí, sebehodnocení, sebeorganizace a seberegulace, jakož i psychohygieně. V neposlední řadě se též věnuje spojitosti personální a sociální kompetence a výuky cizích jazyků. V praktické části analyzuje čtyři vybrané francouzské učebnice a prostřednictvím rozborů hodnotí, zda a případně do jaké míry učebnice rozvíjí vybrané kompetence.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with one of the most important parts of the concept of the Czech educational system - with so-called key competencies. It is focused on two key competencies - the personal and social competencies. In the theoretical part, it deals with notions of the personal and social competence in general - it is focused on the meaning of these two competencies and on the individual areas which they contain. In case of the social competence, the thesis focuses mainly on areas of social communication, social skills, social intelligence and so-called pro-social behaviour. In connection with the personal competence, it deals mainly with areas of self-knowledge, self-conception, self-evaluation, self- organization or self-regulation, as well as with the area of psychohygiene. Theoretical information about personal and social competencies is explicitly linked with language teaching. The practical part analyses four chosen French textbooks and evaluates them in terms of their potentiality to develop both competencies. It evaluates whether the chosen textbooks develop personal and social competencies and if so - to which extent.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV