Show simple item record

The process of acquiring written language in the pre - school age (case study)
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorChalupová, Veronika
dc.date.accessioned2018-11-30T16:49:06Z
dc.date.available2018-11-30T16:49:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104141
dc.description.abstractBěhem dlouhodobého pozorování dítěte v průběhu předškolního období jsem se pokusila blíže nahlédnout na způsob, jakým dítě v tomto věku vstupuje do světa psané kultury. Ve své studii jsem se inspirovala přístupem E. Ferreirové a svou pozornost jsem zaměřila především na dítě samotné a jeho vlastní aktivity s písmem spojené. Empirickou část tvoří konkrétní případová studie procesu osvojování psaného jazyka v předškolním věku, kde průběh mého pozorování prezentuji. Následně pozorování i spontánní či evokované zápisy dítěte analyzuji a zasazuji je do teoretického rámce mé studie. Z výsledků studie je patrná potřeba věnovat procesu osvojování psaného jazyka v předškolním věku více pozornosti. Především v kontextu efektivní výuky čtení a psaní.cs_CZ
dc.description.abstractDuring the long-term observation of the child in his pre-school age, I tried to look closer at the way a child enters the world of written culture. Inspired by E. Ferreiro's approach, I focused on the child himself and his own activities with written language related. The empirical part consists of the specific case study of the process of acquiring written language in pre-school age period, where I present my observations. I subsequently analyze the observations and child's spontaneous as well evoked writtings and placet hem in the theoretical framework. The results of the study show there is the need for more attention to be paid to the process of acquiring of written language in pre-school age. Especially in the context of effective teaching reading and writingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEmergent reading and writingen_US
dc.subjectprelitteracyen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectE. Ferreiroen_US
dc.subjectperception of written languageen_US
dc.subjectacquiring of written languageen_US
dc.subjectpočáteční čtení a psanícs_CZ
dc.subjectpregramotnostcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectE. Ferreirocs_CZ
dc.subjectvnímání psaného jazykacs_CZ
dc.subjectosvojování psaného jazykacs_CZ
dc.titleProces osvojování psaného jazyka dítětem předškolního věku (případová studie)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-09
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId135292
dc.title.translatedThe process of acquiring written language in the pre - school age (case study)en_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBěhem dlouhodobého pozorování dítěte v průběhu předškolního období jsem se pokusila blíže nahlédnout na způsob, jakým dítě v tomto věku vstupuje do světa psané kultury. Ve své studii jsem se inspirovala přístupem E. Ferreirové a svou pozornost jsem zaměřila především na dítě samotné a jeho vlastní aktivity s písmem spojené. Empirickou část tvoří konkrétní případová studie procesu osvojování psaného jazyka v předškolním věku, kde průběh mého pozorování prezentuji. Následně pozorování i spontánní či evokované zápisy dítěte analyzuji a zasazuji je do teoretického rámce mé studie. Z výsledků studie je patrná potřeba věnovat procesu osvojování psaného jazyka v předškolním věku více pozornosti. Především v kontextu efektivní výuky čtení a psaní.cs_CZ
uk.abstract.enDuring the long-term observation of the child in his pre-school age, I tried to look closer at the way a child enters the world of written culture. Inspired by E. Ferreiro's approach, I focused on the child himself and his own activities with written language related. The empirical part consists of the specific case study of the process of acquiring written language in pre-school age period, where I present my observations. I subsequently analyze the observations and child's spontaneous as well evoked writtings and placet hem in the theoretical framework. The results of the study show there is the need for more attention to be paid to the process of acquiring of written language in pre-school age. Especially in the context of effective teaching reading and writingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV