Show simple item record

Memory model for a human-like agent
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorPešková, Klára
dc.date.accessioned2017-04-04T10:10:41Z
dc.date.available2017-04-04T10:10:41Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10412
dc.description.abstractV práci předkládáme původní symbolický model episodické paměti pro virtuální bytost vycházející z Gibsonovy teorie afordancí. Pracujeme s modelem episodické paměti na události, do níž se zaznamenávají krátké příhody, vztahující se ke konkrétnímu místu a času. Jejich ukládání do episodické paměti a vybavování je ovlivněno subjektivními prožitky a současnými cíly. Modelovaná virtuální bytost se pohybuje v jednoduchém virtuálním světě a je řízena hierarchickým reaktivním plánováním s prvky Belief-Desire-Intention architektury. Je vybavena filtrem pozornosti, díky kterému se do paměti ukládají pouze důležité informace, což výrazným způsobem přispívá k omezení velikosti paměti. Zabýváme se jak aspekty uvěřitelnosti modelované virtuální bytosti, například tím, jestli dokáže převyprávět svůj "denní příběh", tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Součástí práce je prototypová aplikace implementovaná v programovacím jazyce Python, na které ověřujeme funkčnost navrženého modelu. V závěru práce předkládáme výsledky provedených testů.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis we introduce a model of episodic memory for a human-like agent, who is designed according to Gibson's theory of affordances. Episodic memory represents personal history of an agent. It stores memories related to particular places and moments, their storage and retrieval depends on subjective feelings and current goals. In this thesis we discuss the believability of the agent as well as some technical issues concerning memory size and memory access time. As a part of our work, we implemented a human-like agent with hierarchical reactive planning, including some features of Belief-Desire-Intention. The agent remembers only important things, i.e. things which passed through the attention filter. Thanks to this filter, memory size can be significantly reduced. At the end of the thesis we introduce results of some tests, which were performed in our prototype implementation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleModel paměti pro animatacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-26
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId43492
dc.title.translatedMemory model for a human-like agenten_US
dc.contributor.refereeNeruda, Roman
dc.identifier.aleph000847612
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV práci předkládáme původní symbolický model episodické paměti pro virtuální bytost vycházející z Gibsonovy teorie afordancí. Pracujeme s modelem episodické paměti na události, do níž se zaznamenávají krátké příhody, vztahující se ke konkrétnímu místu a času. Jejich ukládání do episodické paměti a vybavování je ovlivněno subjektivními prožitky a současnými cíly. Modelovaná virtuální bytost se pohybuje v jednoduchém virtuálním světě a je řízena hierarchickým reaktivním plánováním s prvky Belief-Desire-Intention architektury. Je vybavena filtrem pozornosti, díky kterému se do paměti ukládají pouze důležité informace, což výrazným způsobem přispívá k omezení velikosti paměti. Zabýváme se jak aspekty uvěřitelnosti modelované virtuální bytosti, například tím, jestli dokáže převyprávět svůj "denní příběh", tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Součástí práce je prototypová aplikace implementovaná v programovacím jazyce Python, na které ověřujeme funkčnost navrženého modelu. V závěru práce předkládáme výsledky provedených testů.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis we introduce a model of episodic memory for a human-like agent, who is designed according to Gibson's theory of affordances. Episodic memory represents personal history of an agent. It stores memories related to particular places and moments, their storage and retrieval depends on subjective feelings and current goals. In this thesis we discuss the believability of the agent as well as some technical issues concerning memory size and memory access time. As a part of our work, we implemented a human-like agent with hierarchical reactive planning, including some features of Belief-Desire-Intention. The agent remembers only important things, i.e. things which passed through the attention filter. Thanks to this filter, memory size can be significantly reduced. At the end of the thesis we introduce results of some tests, which were performed in our prototype implementation.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008476120106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV