Show simple item record

Teaching mathematics in Italian
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorBasile, Marco
dc.date.accessioned2018-11-30T16:41:34Z
dc.date.available2018-11-30T16:41:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104100
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá výukou matematiky v italském jazyce v České republice v bilingvní italsko- české sekci gymnázia Ústavní v Praze, kde učím od roku 2012. Hlavním cílem práce je analyzovat a systematizovat pozitiva a negativa bilingvní výuky matematiky v tomto prostředí. Představuji problémy a výzvy, kterým musí čelit učitel, když učí matematiku v italštině, tedy v jazyce odlišném od mateřského jazyka žáků. Vše ilustruji příklady z mé vlastní praxe učitele matematiky v italštině v Gymnáziu Ústavní ve dvou ročnících gymnázia během jednoho školního roku. Tyto příklady jsou doplněny ukázkami, jak jsem problémy řešil. Práce obsahuje také úvahy o výsledcích bilingvního vyučování matematiky jak z hlediska matematického, tak i jazykového. V teoretické části se zaměřuji na obecný popis bilingvismu, bilingvní výuku matematiky, bilingvního gymnázia Ústavní. V praktické části jsou popsány hlavní rozdíly mezi programy, učebnicemi a hodnocením matematiky v Itálii a v České republice. Dále je zde popsán průběh školního roku 2016/2017 ve třídách, ve kterých učím matematiku v gymnáziu Ústavní, tj. v 3.C a 4.C. Popis vychází z analýzy mých hodin matematiky v italštině a z testu ve třídě 3.C ze začátku školního roku. V závěru uvádím některé návrhy pro to, aby výuka matematiky i italského jazyka byla...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the teaching of mathematics in Italian language in the bilingual Italian-Czech section of Grammar School Ústavní in Prague, the Czech Republic, where I have been teaching since 2012. The main aim of this work is to analyse and systematize the positives and negatives of the bilingual teaching of mathematics in this environment. The most important problems and challenges, a teacher has to deal with while teaching mathematics in Italian, the language different from pupils' mother tongue, are introduced in this work. All the used and illustrating examples are based on my own practical training of an Italian Math teacher and are taken within one school year. Moreover, these examples are supported by my own problem solving options. The thesis also contains reflections about results of the bilingual teaching of mathematics both in mathematical and linguistic terms. Theoretical part deals with a general description of bilingualism, bilingual teaching of mathematics, and bilingual Grammar School Ústavní. Practical part describes not only the main differences between curriculums, textbooks, and mathematical assessments in Italy and the Czech Republic but also the course of school year 2016/2017 in classes 3.C and 4.C. The description is based on both the analysis of lessons of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectItalian languageen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectclassroom observationen_US
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectbilingvismuscs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectitalský jazykcs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectpozorování ve tříděcs_CZ
dc.titleVýuka matematiky v italštiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-09
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId177622
dc.title.translatedTeaching mathematics in Italianen_US
dc.contributor.refereeMoraová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá výukou matematiky v italském jazyce v České republice v bilingvní italsko- české sekci gymnázia Ústavní v Praze, kde učím od roku 2012. Hlavním cílem práce je analyzovat a systematizovat pozitiva a negativa bilingvní výuky matematiky v tomto prostředí. Představuji problémy a výzvy, kterým musí čelit učitel, když učí matematiku v italštině, tedy v jazyce odlišném od mateřského jazyka žáků. Vše ilustruji příklady z mé vlastní praxe učitele matematiky v italštině v Gymnáziu Ústavní ve dvou ročnících gymnázia během jednoho školního roku. Tyto příklady jsou doplněny ukázkami, jak jsem problémy řešil. Práce obsahuje také úvahy o výsledcích bilingvního vyučování matematiky jak z hlediska matematického, tak i jazykového. V teoretické části se zaměřuji na obecný popis bilingvismu, bilingvní výuku matematiky, bilingvního gymnázia Ústavní. V praktické části jsou popsány hlavní rozdíly mezi programy, učebnicemi a hodnocením matematiky v Itálii a v České republice. Dále je zde popsán průběh školního roku 2016/2017 ve třídách, ve kterých učím matematiku v gymnáziu Ústavní, tj. v 3.C a 4.C. Popis vychází z analýzy mých hodin matematiky v italštině a z testu ve třídě 3.C ze začátku školního roku. V závěru uvádím některé návrhy pro to, aby výuka matematiky i italského jazyka byla...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the teaching of mathematics in Italian language in the bilingual Italian-Czech section of Grammar School Ústavní in Prague, the Czech Republic, where I have been teaching since 2012. The main aim of this work is to analyse and systematize the positives and negatives of the bilingual teaching of mathematics in this environment. The most important problems and challenges, a teacher has to deal with while teaching mathematics in Italian, the language different from pupils' mother tongue, are introduced in this work. All the used and illustrating examples are based on my own practical training of an Italian Math teacher and are taken within one school year. Moreover, these examples are supported by my own problem solving options. The thesis also contains reflections about results of the bilingual teaching of mathematics both in mathematical and linguistic terms. Theoretical part deals with a general description of bilingualism, bilingual teaching of mathematics, and bilingual Grammar School Ústavní. Practical part describes not only the main differences between curriculums, textbooks, and mathematical assessments in Italy and the Czech Republic but also the course of school year 2016/2017 in classes 3.C and 4.C. The description is based on both the analysis of lessons of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV