dc.contributor.advisor | Kafková, Helena | |
dc.creator | Erdélyiová, Agnesa | |
dc.date.accessioned | 2018-11-30T16:38:52Z | |
dc.date.available | 2018-11-30T16:38:52Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/104085 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá pojetím času u dětí předškolního věku. Zkoumá, jaké má dítě zkušenosti s časovými koncepty a jaké časové identifikátory používá. Na základě výsledku výzkumné sondy doporučuje výtvarné činnosti, které prohlubují porozumění časovým konceptům u dětí. Tyto činnosti jsou popsány v didaktické části práce. Výzkumná sonda jednak dekóduje informace získané ze vstupního diagnostického testu a také je porovnává s tím, co dítě říká během práce. Text předkládá analýzy dětských komentářů. Ukazuje, jak lze rovinu časových chápání rozvíjet s ohledem na již existující vnímání a chápání času dítěte. Práce má svůj teoreticky rámec, o který se opírám. Teoretická část se skládá ze čtyř větších kapitol, které se postupně zaměřují na čas, na dítě a umění, na pedagogické a psychologické rámce a na umělecká díla, která se tematikou času zabývají. Empirická část má dvě hlavní roviny: analytickou a didaktickou. Celá práce hledá tedy odpověď na to, v jaké formě se objevuje čas v každodenním životě dětí, jak si ho uvědomují pomocí různých podnětů a jak mohou výtvarná média tyto procesy chápání obohatit a časové koncepty dítěti více přiblížit. Klíčová slova: časový koncept lineární/cyklický, astrologie, časoměrné přístroje, kalendář, hodiny, prezentismus, časové identifikátory, hra, výtvarné činnosti,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Bachelor thesis is about how children in pre-school age notify the time. Investigates their experience with time concepts, what time identifiers they use and according the results of the research it recommends art activities which gives a deeper understanding about time. These activities are described in the didactic part of the thesis. Research probe at one side decodes the information received from the input diagnostic test, on the other hand, it compares it with what the kid said during the test. Through the realization I get the information from children comments which gave me the base how to improve and take into consideration how developed is their understanding of time. The thesis has its theoretical framework on which I rely. The theoretical part has four main parts: time, children and art, pedagogical and psychological frameworks and artworks which dealing with the theme of time. The empirical part has two main planes, namely the analytical and didactic level. The thesis is therefore looking for a response to which form time appears in children everyday life, how they realize the time through the stimulus, and how art media can enrich these comprehension processes and more specifically approach to the child. Key words: Linear/cyclical time, children, astrology, timekeeping devices,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | time conception | en_US |
dc.subject | linearity | en_US |
dc.subject | pre-school | en_US |
dc.subject | qalitative research design | en_US |
dc.subject | experiment | en_US |
dc.subject | creativity and communication | en_US |
dc.subject | časový koncept | cs_CZ |
dc.subject | lineární čas | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | experiment | cs_CZ |
dc.subject | tvorba a komunikace | cs_CZ |
dc.title | Pojetí času jako východisko výtvarné činnosti v MŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-10 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 174208 | |
dc.title.translated | Conception of the time as a starting point for art activities in kindergardens | en_US |
dc.contributor.referee | Kornatovský, Jiří | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá pojetím času u dětí předškolního věku. Zkoumá, jaké má dítě zkušenosti s časovými koncepty a jaké časové identifikátory používá. Na základě výsledku výzkumné sondy doporučuje výtvarné činnosti, které prohlubují porozumění časovým konceptům u dětí. Tyto činnosti jsou popsány v didaktické části práce. Výzkumná sonda jednak dekóduje informace získané ze vstupního diagnostického testu a také je porovnává s tím, co dítě říká během práce. Text předkládá analýzy dětských komentářů. Ukazuje, jak lze rovinu časových chápání rozvíjet s ohledem na již existující vnímání a chápání času dítěte. Práce má svůj teoreticky rámec, o který se opírám. Teoretická část se skládá ze čtyř větších kapitol, které se postupně zaměřují na čas, na dítě a umění, na pedagogické a psychologické rámce a na umělecká díla, která se tematikou času zabývají. Empirická část má dvě hlavní roviny: analytickou a didaktickou. Celá práce hledá tedy odpověď na to, v jaké formě se objevuje čas v každodenním životě dětí, jak si ho uvědomují pomocí různých podnětů a jak mohou výtvarná média tyto procesy chápání obohatit a časové koncepty dítěti více přiblížit. Klíčová slova: časový koncept lineární/cyklický, astrologie, časoměrné přístroje, kalendář, hodiny, prezentismus, časové identifikátory, hra, výtvarné činnosti,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor thesis is about how children in pre-school age notify the time. Investigates their experience with time concepts, what time identifiers they use and according the results of the research it recommends art activities which gives a deeper understanding about time. These activities are described in the didactic part of the thesis. Research probe at one side decodes the information received from the input diagnostic test, on the other hand, it compares it with what the kid said during the test. Through the realization I get the information from children comments which gave me the base how to improve and take into consideration how developed is their understanding of time. The thesis has its theoretical framework on which I rely. The theoretical part has four main parts: time, children and art, pedagogical and psychological frameworks and artworks which dealing with the theme of time. The empirical part has two main planes, namely the analytical and didactic level. The thesis is therefore looking for a response to which form time appears in children everyday life, how they realize the time through the stimulus, and how art media can enrich these comprehension processes and more specifically approach to the child. Key words: Linear/cyclical time, children, astrology, timekeeping devices,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |