Show simple item record

Conception of the time as a starting point for art activities in kindergardens
dc.contributor.advisorKafková, Helena
dc.creatorErdélyiová, Agnesa
dc.date.accessioned2018-11-30T16:38:52Z
dc.date.available2018-11-30T16:38:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104085
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá pojetím času u dětí předškolního věku. Zkoumá, jaké má dítě zkušenosti s časovými koncepty a jaké časové identifikátory používá. Na základě výsledku výzkumné sondy doporučuje výtvarné činnosti, které prohlubují porozumění časovým konceptům u dětí. Tyto činnosti jsou popsány v didaktické části práce. Výzkumná sonda jednak dekóduje informace získané ze vstupního diagnostického testu a také je porovnává s tím, co dítě říká během práce. Text předkládá analýzy dětských komentářů. Ukazuje, jak lze rovinu časových chápání rozvíjet s ohledem na již existující vnímání a chápání času dítěte. Práce má svůj teoreticky rámec, o který se opírám. Teoretická část se skládá ze čtyř větších kapitol, které se postupně zaměřují na čas, na dítě a umění, na pedagogické a psychologické rámce a na umělecká díla, která se tematikou času zabývají. Empirická část má dvě hlavní roviny: analytickou a didaktickou. Celá práce hledá tedy odpověď na to, v jaké formě se objevuje čas v každodenním životě dětí, jak si ho uvědomují pomocí různých podnětů a jak mohou výtvarná média tyto procesy chápání obohatit a časové koncepty dítěti více přiblížit. Klíčová slova: časový koncept lineární/cyklický, astrologie, časoměrné přístroje, kalendář, hodiny, prezentismus, časové identifikátory, hra, výtvarné činnosti,...cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis is about how children in pre-school age notify the time. Investigates their experience with time concepts, what time identifiers they use and according the results of the research it recommends art activities which gives a deeper understanding about time. These activities are described in the didactic part of the thesis. Research probe at one side decodes the information received from the input diagnostic test, on the other hand, it compares it with what the kid said during the test. Through the realization I get the information from children comments which gave me the base how to improve and take into consideration how developed is their understanding of time. The thesis has its theoretical framework on which I rely. The theoretical part has four main parts: time, children and art, pedagogical and psychological frameworks and artworks which dealing with the theme of time. The empirical part has two main planes, namely the analytical and didactic level. The thesis is therefore looking for a response to which form time appears in children everyday life, how they realize the time through the stimulus, and how art media can enrich these comprehension processes and more specifically approach to the child. Key words: Linear/cyclical time, children, astrology, timekeeping devices,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttime conceptionen_US
dc.subjectlinearityen_US
dc.subjectpre-schoolen_US
dc.subjectqalitative research designen_US
dc.subjectexperimenten_US
dc.subjectcreativity and communicationen_US
dc.subjectčasový konceptcs_CZ
dc.subjectlineární čascs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectexperimentcs_CZ
dc.subjecttvorba a komunikacecs_CZ
dc.titlePojetí času jako východisko výtvarné činnosti v MŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-10
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174208
dc.title.translatedConception of the time as a starting point for art activities in kindergardensen_US
dc.contributor.refereeKornatovský, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá pojetím času u dětí předškolního věku. Zkoumá, jaké má dítě zkušenosti s časovými koncepty a jaké časové identifikátory používá. Na základě výsledku výzkumné sondy doporučuje výtvarné činnosti, které prohlubují porozumění časovým konceptům u dětí. Tyto činnosti jsou popsány v didaktické části práce. Výzkumná sonda jednak dekóduje informace získané ze vstupního diagnostického testu a také je porovnává s tím, co dítě říká během práce. Text předkládá analýzy dětských komentářů. Ukazuje, jak lze rovinu časových chápání rozvíjet s ohledem na již existující vnímání a chápání času dítěte. Práce má svůj teoreticky rámec, o který se opírám. Teoretická část se skládá ze čtyř větších kapitol, které se postupně zaměřují na čas, na dítě a umění, na pedagogické a psychologické rámce a na umělecká díla, která se tematikou času zabývají. Empirická část má dvě hlavní roviny: analytickou a didaktickou. Celá práce hledá tedy odpověď na to, v jaké formě se objevuje čas v každodenním životě dětí, jak si ho uvědomují pomocí různých podnětů a jak mohou výtvarná média tyto procesy chápání obohatit a časové koncepty dítěti více přiblížit. Klíčová slova: časový koncept lineární/cyklický, astrologie, časoměrné přístroje, kalendář, hodiny, prezentismus, časové identifikátory, hra, výtvarné činnosti,...cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis is about how children in pre-school age notify the time. Investigates their experience with time concepts, what time identifiers they use and according the results of the research it recommends art activities which gives a deeper understanding about time. These activities are described in the didactic part of the thesis. Research probe at one side decodes the information received from the input diagnostic test, on the other hand, it compares it with what the kid said during the test. Through the realization I get the information from children comments which gave me the base how to improve and take into consideration how developed is their understanding of time. The thesis has its theoretical framework on which I rely. The theoretical part has four main parts: time, children and art, pedagogical and psychological frameworks and artworks which dealing with the theme of time. The empirical part has two main planes, namely the analytical and didactic level. The thesis is therefore looking for a response to which form time appears in children everyday life, how they realize the time through the stimulus, and how art media can enrich these comprehension processes and more specifically approach to the child. Key words: Linear/cyclical time, children, astrology, timekeeping devices,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV