Show simple item record

Inclusive didactics in primary school
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorKřížová, Martina
dc.date.accessioned2018-11-30T16:38:41Z
dc.date.available2018-11-30T16:38:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104084
dc.description.abstractTeoretická část bakalářské práce přináší informace o možnostech, které by mohly pomoci pedagogům k realizaci úspěšné inkluze. Seznamuje s inkluzivními principy a strategiemi, uvádí základní informace o inkluzi tak, jak ji přináší novela školského zákona vyhláškou 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Seznamuje s podpůrnými opatřeními, pedagogickou diagnostikou, problematikou stylů učení, s možností různých metod výuky, různými druhy diferenciace, upozorňuje na důležitost třídního klima a osobnost učitele. Přibližuje specifika vzdělávání v málotřídních školách. Praktická část zodpovídá otázku, zda vybraná málotřídní základní škola naplňuje požadavky inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na naplňování principů metakognitivního učení, individualizace a diferenciace ve výuce. Práce zkoumá klima jednotlivých tříd a míru ovlivnění třídního klimatu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje s kazuistikami žáků, jimž jsou poskytována podpůrná opatření na základě doporučení školského poradenského zařízení. Zkoumá, jaký postoj k inkluzi zaujímají učitelé vybrané málotřídní školy. Práce seznamuje s vybranou školou, počtem, kvalifikovaností zaměstnanců. Snaží se zhodnotit míru inkluzivity dané školy. Důležitým momentem je i charakteristika obce, ve které se...cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the bachelor thesis brings the information about the possibilities, which could help the pedagogues to successful inclusion implementation. It introduces the inclusion principles and strategies, brings elementary information about inclusion in the way, how it is brought by the amendment to the Education Act by Decree 27/2016 on the education of pupils with special needs and talented pupils. It introduces support measures, pedagogical diagnostics, issues of learning styles, different teaching methods, different kinds of differentiation, it highlights the importance of the classroom climate and the personality of the teacher. It approaches the specifics of education in the small-scale schools. The practical part of the thesis answers the questions, if the chosen small-scale school fulfills the requirements of the inclusive education. It focuses on fulfilling the principles of metacognitive teaching, individualization and differentiation in schooling. The thesis examines the climate of individual classes and the degree of influence of the class climate on pupils with special educational needs. It introduces the casuisms of pupils, who are provided with support measures based on recommendations from a school counseling facility. It examines the attitude of teachers of selected...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectsmall-scale schoolen_US
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectklima třídycs_CZ
dc.subjectmálotřídní školacs_CZ
dc.titleInkluzivní didaktika v základní školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-13
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId190681
dc.title.translatedInclusive didactics in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část bakalářské práce přináší informace o možnostech, které by mohly pomoci pedagogům k realizaci úspěšné inkluze. Seznamuje s inkluzivními principy a strategiemi, uvádí základní informace o inkluzi tak, jak ji přináší novela školského zákona vyhláškou 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Seznamuje s podpůrnými opatřeními, pedagogickou diagnostikou, problematikou stylů učení, s možností různých metod výuky, různými druhy diferenciace, upozorňuje na důležitost třídního klima a osobnost učitele. Přibližuje specifika vzdělávání v málotřídních školách. Praktická část zodpovídá otázku, zda vybraná málotřídní základní škola naplňuje požadavky inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na naplňování principů metakognitivního učení, individualizace a diferenciace ve výuce. Práce zkoumá klima jednotlivých tříd a míru ovlivnění třídního klimatu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje s kazuistikami žáků, jimž jsou poskytována podpůrná opatření na základě doporučení školského poradenského zařízení. Zkoumá, jaký postoj k inkluzi zaujímají učitelé vybrané málotřídní školy. Práce seznamuje s vybranou školou, počtem, kvalifikovaností zaměstnanců. Snaží se zhodnotit míru inkluzivity dané školy. Důležitým momentem je i charakteristika obce, ve které se...cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the bachelor thesis brings the information about the possibilities, which could help the pedagogues to successful inclusion implementation. It introduces the inclusion principles and strategies, brings elementary information about inclusion in the way, how it is brought by the amendment to the Education Act by Decree 27/2016 on the education of pupils with special needs and talented pupils. It introduces support measures, pedagogical diagnostics, issues of learning styles, different teaching methods, different kinds of differentiation, it highlights the importance of the classroom climate and the personality of the teacher. It approaches the specifics of education in the small-scale schools. The practical part of the thesis answers the questions, if the chosen small-scale school fulfills the requirements of the inclusive education. It focuses on fulfilling the principles of metacognitive teaching, individualization and differentiation in schooling. The thesis examines the climate of individual classes and the degree of influence of the class climate on pupils with special educational needs. It introduces the casuisms of pupils, who are provided with support measures based on recommendations from a school counseling facility. It examines the attitude of teachers of selected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV