Show simple item record

Art education and community
dc.contributor.advisorNovotná, Magdalena
dc.creatorTůmová, Aneta
dc.date.accessioned2018-11-30T11:04:53Z
dc.date.available2018-11-30T11:04:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104020
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možností rozvoje spolupráce, angažovanosti a mezilidských vztahů prostřednictvím umělecky zaměřených projektů. Může výtvarná výchova podporovat zájem žáků o svoje okolí a učit je angažovanosti? Na tuto otázku se snaží práce nalézt odpověď. V teoretické části jsou popsány metody a přístupy, které s participací ve výtvarné výchově souvisí. Pozornost je věnována i mezipředmětovým vztahům vzdělávacích oblastí Člověk a jeho svět a Umění a kultura. V rámci diplomové práce došlo též k mapování a interpretování projektů zaměřených na komunitní rozvoj a lokální změny. V praktické části je popsán vlastní projekt, věnující se městu Dačice. Hlavní myšlenky projektu vychází z úředního přesunu města z Moravy do Čech. Cílem projektu je nejen podporovat zájem dětí o místo jejich bydliště a učit je angažovanosti a spolupráci, ale rovněž vést zúčastněné k zamyšlení se nad vnímáním své identity. Klíčová slova: komunita, škola, vizuální kultura, angažované umění, umění spolupráce, výtvarná výchova, komunikace, spolupráce, interpretace, interdisciplinarita, projektcs_CZ
dc.description.abstractThesis deals with possibility of development cooperation, engagement and interpersonal relationships through artistic projects. How can arts education promote children's interest in their neighbourhoods and learn them engagement? This is main a question in this thesis. The theoretical part describes the methods and approaches that are related to the cooperation in art education. The thesis search for contemporary art projects focused on community development and local changes and interpret them. The practical part describes own project, focused to the city of Dačice. The main ideas of the project are based on the official transfer of the city from Moravia to Bohemia. The aim of the project is not only to promote children's interest in their place of neighbourhoods and to lead them to engagement and cooperation, but also to lead them to reflect their identity. Keywords: community, school, visual culture, collaborative art, art education, communication, cooperation, interpretation, interdisciplinarity, projecten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunitacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvizuální kulturacs_CZ
dc.subjectangažované uměnícs_CZ
dc.subjectumění spoluprácecs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectinterdisciplinaritacs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.subjectcommunityen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectvisual cultureen_US
dc.subjectcollaborative arten_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectinterdisciplinarityen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.titleVýtvarná výchova a komunitacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-07
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186375
dc.title.translatedArt education and communityen_US
dc.contributor.refereePfeiffer, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možností rozvoje spolupráce, angažovanosti a mezilidských vztahů prostřednictvím umělecky zaměřených projektů. Může výtvarná výchova podporovat zájem žáků o svoje okolí a učit je angažovanosti? Na tuto otázku se snaží práce nalézt odpověď. V teoretické části jsou popsány metody a přístupy, které s participací ve výtvarné výchově souvisí. Pozornost je věnována i mezipředmětovým vztahům vzdělávacích oblastí Člověk a jeho svět a Umění a kultura. V rámci diplomové práce došlo též k mapování a interpretování projektů zaměřených na komunitní rozvoj a lokální změny. V praktické části je popsán vlastní projekt, věnující se městu Dačice. Hlavní myšlenky projektu vychází z úředního přesunu města z Moravy do Čech. Cílem projektu je nejen podporovat zájem dětí o místo jejich bydliště a učit je angažovanosti a spolupráci, ale rovněž vést zúčastněné k zamyšlení se nad vnímáním své identity. Klíčová slova: komunita, škola, vizuální kultura, angažované umění, umění spolupráce, výtvarná výchova, komunikace, spolupráce, interpretace, interdisciplinarita, projektcs_CZ
uk.abstract.enThesis deals with possibility of development cooperation, engagement and interpersonal relationships through artistic projects. How can arts education promote children's interest in their neighbourhoods and learn them engagement? This is main a question in this thesis. The theoretical part describes the methods and approaches that are related to the cooperation in art education. The thesis search for contemporary art projects focused on community development and local changes and interpret them. The practical part describes own project, focused to the city of Dačice. The main ideas of the project are based on the official transfer of the city from Moravia to Bohemia. The aim of the project is not only to promote children's interest in their place of neighbourhoods and to lead them to engagement and cooperation, but also to lead them to reflect their identity. Keywords: community, school, visual culture, collaborative art, art education, communication, cooperation, interpretation, interdisciplinarity, projecten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV