Show simple item record

Interactivity of ilustrations in the Children's Books
dc.contributor.advisorNovotná, Magdalena
dc.creatorFilipová, Martina
dc.date.accessioned2018-11-30T11:01:01Z
dc.date.available2018-11-30T11:01:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104001
dc.description.abstractText hledá klíčové aspekty interaktivity ve vybraných knihách pro děti, jež dětského čtenáře aktivizují v rovině myšlenky i manipulace. Práce zkoumá proces toho, jak si děti prohlížejí, čtou a hrají s knihami Dagmar Urbánkové Cirkus ulice a Maškary. Snaží se odpovědět na otázku, jak a v čem rozvíjí prohlížení autorských knih vizuální a čtenářskou gramotnost dětí. Případová studie je realizována metodou zúčastněného pozorování. Za použití revidované Bloomovy taxonomie kognitivních cílů analyzujeme metodou kvalitativní analýzy participativní proces hry osmi dětí z hlediska jejich myšlenkových činností. Jako hlavní principy interaktivity nacházíme hru, participaci, komunikaci, proměnlivost, prožitek a možnost něco změnit. Na základě těchto vysledovaných principů interaktivity a jejich souvislostí jsou se zkoumanými knihami navrženy aktivity, jež se dají dále rozpracovat a realizovat s dětmi v hodinách výtvarné či literární výchovy. Práce je zpracovávána v souvislostech čtenářské a vizuální gramotnosti a jejich zastoupení v aktuálních kurikulárních dokumentech, které jsou pedagogickým kontextem této práce. Odborný rámec tvoří vizuální kultura a pojmy jako hra, tvořivost či pedagogický konstruktivistmus. Klíčová slova interaktivita, ilustrace, hra, participace, komunikace, interpretace, vizuální...cs_CZ
dc.description.abstractThe text searches for the key aspects of interactivity in selected books for children, that activate the child reader in terms of a thought and manipulation. The thesis focuses on the process of how children browse, read, and play with the books Cirkus ulice and Maškary by Dagmar Urbánková. It aims to answer the question of how browsing through the author's books develops visual and reading literacy of a child. The case study is realized applying a method of participant observation. Using the Bloom's revised cognitive taxonomy, we employ the qualitative analysis method to analyse the participative process of a game of eight children from their thought activity viewpoint. We identify the game, participation, communication, variability, experience, and a possibility to change something to be the key principles of interactivity. Based on these identified principles of interactivity and their mutual ties, we propose activities with the examined books, that can be further elaborated on and realized with children in the art or literature education classes. The thesis is processed in the context of reading and visual literacy and their representation in current curricular documents, that serve as a pedagogical background to this thesis. Its professional frame is given by the notion of visual culture and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjectilustracecs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectparticipacecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectvizuální gramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectinteractivityen_US
dc.subjectillustrationen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectparticipationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectvisual literacyen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.titleInteraktivita ilustrací knih pro dětics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-07
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186379
dc.title.translatedInteractivity of ilustrations in the Children's Booksen_US
dc.contributor.refereeRaudenský, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csText hledá klíčové aspekty interaktivity ve vybraných knihách pro děti, jež dětského čtenáře aktivizují v rovině myšlenky i manipulace. Práce zkoumá proces toho, jak si děti prohlížejí, čtou a hrají s knihami Dagmar Urbánkové Cirkus ulice a Maškary. Snaží se odpovědět na otázku, jak a v čem rozvíjí prohlížení autorských knih vizuální a čtenářskou gramotnost dětí. Případová studie je realizována metodou zúčastněného pozorování. Za použití revidované Bloomovy taxonomie kognitivních cílů analyzujeme metodou kvalitativní analýzy participativní proces hry osmi dětí z hlediska jejich myšlenkových činností. Jako hlavní principy interaktivity nacházíme hru, participaci, komunikaci, proměnlivost, prožitek a možnost něco změnit. Na základě těchto vysledovaných principů interaktivity a jejich souvislostí jsou se zkoumanými knihami navrženy aktivity, jež se dají dále rozpracovat a realizovat s dětmi v hodinách výtvarné či literární výchovy. Práce je zpracovávána v souvislostech čtenářské a vizuální gramotnosti a jejich zastoupení v aktuálních kurikulárních dokumentech, které jsou pedagogickým kontextem této práce. Odborný rámec tvoří vizuální kultura a pojmy jako hra, tvořivost či pedagogický konstruktivistmus. Klíčová slova interaktivita, ilustrace, hra, participace, komunikace, interpretace, vizuální...cs_CZ
uk.abstract.enThe text searches for the key aspects of interactivity in selected books for children, that activate the child reader in terms of a thought and manipulation. The thesis focuses on the process of how children browse, read, and play with the books Cirkus ulice and Maškary by Dagmar Urbánková. It aims to answer the question of how browsing through the author's books develops visual and reading literacy of a child. The case study is realized applying a method of participant observation. Using the Bloom's revised cognitive taxonomy, we employ the qualitative analysis method to analyse the participative process of a game of eight children from their thought activity viewpoint. We identify the game, participation, communication, variability, experience, and a possibility to change something to be the key principles of interactivity. Based on these identified principles of interactivity and their mutual ties, we propose activities with the examined books, that can be further elaborated on and realized with children in the art or literature education classes. The thesis is processed in the context of reading and visual literacy and their representation in current curricular documents, that serve as a pedagogical background to this thesis. Its professional frame is given by the notion of visual culture and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV